خبرنگاران معلولان ضایعه نخاعی شیروان، سرانه مقابله با کرونا می گیرند

به گزارش وبلاگ گربه، بجنورد- خبرنگاران- سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان برای هر معلول ضایعه نخاعی، 2 میلیون و 500 هزار ریال سرانه برای مقابله با کرونا منظور شده است.

خبرنگاران معلولان ضایعه نخاعی شیروان، سرانه مقابله با کرونا می گیرند

علی اکبر آرام، جمعه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ گربه گفت: این میزان برای خرید و تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز این افراد شامل پنبه، دستکش، الکل، ماسک و غیره است که زودی در اختیار این سازمان قرار می گیرد.

وی گفت: بهزیستی شیروان 55 معلول ضایعه نخاعی را زیر پوشش دارد و ماهانه به 45 نفر آنان پنج میلیون و 500 هزار ریال مستمری و حق پرستاری در منزل و یک میلیون ریال هم برای تامین لوازم بهداشتی می پردازد.

آرام با اشاره به اینکه 100 نفر از معلولان ضایعه نخاعی این شهرستان نیز پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی هستند، افزود: پرونده آنان تشکیل شده و به سازمان بهزیستی ارسال شده که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد، از سویی این مددجویان علاوه بر پرداخت مستمری از خدمات و اقلام توانبخشی عصا، ولیچر و غیره برخوردار می شوند.

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات سالانه به بهزیستی این شهرستان برای معلولان ضایعه نخاعی، برای مناسب سازی منزل و ماشین آنان کمک هزینه پرداخت می شود و در صورت تامین اعتبارات برای مسکن به آنان 100 میلیون ریال وام بلاعوض و امتیازات رایگان آب، برق و گاز داده می شود.

مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی شیروان سه هزار و 702 نفر است که از این تعداد 471 نفر دچار اختلالات بینایی، 19 نفر صوت و گفتار، 905 نفر ذهنی، 426 نفر شنوایی، یکهزار و 470 نفر معلولان ذهنی و جسمی و 511 نفر دچار اختلالات روانی هستند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معلولان ضایعه نخاعی شیروان، سرانه مقابله با کرونا می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معلولان ضایعه نخاعی شیروان، سرانه مقابله با کرونا می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید