خبرنگاران 200 مورد مشاوره کرونایی در دماوند ارایه شد

به گزارش وبلاگ گربه، تهران- خبرنگاران - رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز به بیش از 200 نفر به وسیله تلفن 123 این نهاد در ارتباط با پیشگیری از این بیماری و غلبه بر اضطراب ناشی از آن مشاوره ارائه شد.

خبرنگاران 200 مورد مشاوره کرونایی در دماوند ارایه شد

فاطمه خانزادی روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ گربه با اشاره به اقدامات اجرا شده توسط این نهاد به بیش از پنج هزار نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی شهرستان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: همزمان با شیوع کرونا شاهد افزایش اضطراب و استرس های روانی ناشی از آن در بین مردم و مددجویان بودیم که به همین منظور مشاوران و روانشناسان بهزیستی همه روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب اقدام به پاسخگویی و مشاوره تلفنی می نمایند.

وی یکی از رسالت های بهزیستی را در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت جسم از کرونا، حمایت های روانی، اجتماعی و ارتقا سلامت روان جامعه ذکر کرد و اضافه نمود: بیشتر تماس های گرفته شده شامل اختلال عصبی، اضطراب و وسواس بوده است که توسط کارشناسان هدایت شده اند.

این مقام مسئول همچنین به توزیع بیش از 1062 سبد حمایتی نوروزی بین مددجویان بهزیستی دماوند به ویژه خانواده های کم برخوردار همزمان با شروع سال جدید اشاره نمود و گفت: بسته های حمایتی شامل برنج، مرغ، گوشت، روغن، قند، شکر، حبوبات، رب، ماکارانی و سیب به ارزش ریالی دومیلیون ریال در اختیار مددجویان بخش روستایی وشهری نهاده شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند اضافه نمود: اقلام تهیه شده کاملا توسط خیرین و مسئولان شهری تهیه و در اختیار مددجویان قرارداده شده که این امر خود گامی مثبت در جهت برطرف مسائل معیشتی نیازمندان جامعه است.

خانزادی با بیان اینکه خیرین بازوان پر قدرت سازمان بهزیستی هستند، عنوان نمود: یکی از اقدامات این نهاد در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تهیه و توزیع 300 سبد حمایتی شامل اقلام شوینده برای مددجویان است.

وی همچنین ادامه داد: با همکاری یکی از موسسات خیریه، یکی از ساختمان های بهزیستی جهت فراوری ماسک و دستکش در حال آماده سازی است که در کوشش هستیم تا اواخر فروردین سالجاری فعالیت خود را شروع کند.

رئیس بهزیستی دماوند در مورد مقابله با شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان اذعان داشت: تمامی مهدهای کودک، مراکز روزانه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و مراکز شبانه روزی همچون مراکز نگهداری از معلولین، سالمندان، شبه خانواده و مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد با رعایت نکات بهداشتی در حال فعالیت است.

خانزادی همچنین درخصوص ساماندهی معتادان همزمان با شیوع ویروس کرونا، اضافه نمود: بهزیستی دماوند دارای 5مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد است که در حال حاضر بیماران در مراکز قرنطینه نگهداری می شوند و اقداماتی از قبیل حضور روزانه پزشک با تجهیزاتی همچون دستگاه تب سنج بیماران را ویزیت می نمایند و مراکز نیز به صورت مداوم با محلول ضد عفونی نماینده، ضد عفونی میشوند.

وی ادامه داد: هچنین به تمامی بیماران ماسک فیلتردار به اندازه کافی داده شده و هیچ کمبودی از این لحاظ نداریم؛ مسئولان مراکز دولتی و غیر دولتی میان مدت ترک اعتیاد مکلف به ثبت روزانه اقدامات اجرا شده خود در سامانه اپیدمی هستند.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در 45 کیلومتری پایتخت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 200 مورد مشاوره کرونایی در دماوند ارایه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 200 مورد مشاوره کرونایی در دماوند ارایه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید