سودان به گوترش: تحریم های واشنگتن مانعی در برابر مبارزه با کرونا است

به گزارش وبلاگ گربه، نخست وزیر سودان در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، تأکید نموده است که تحریم های آمریکا مانع از آن می گردد که کشورش یاری های خارجی زندگی بخش در سایه شیوع کرونا دسترسی پیدا کند.

سودان به گوترش: تحریم های واشنگتن مانعی در برابر مبارزه با کرونا است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گربه به نقل از روسیا الیوم، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان طی نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام نموده که تحریم های آمریکایی مانع از دستیابی سودان به یاری های خارجی زندگی بخش، در سایه شیوع کرونا می گردد.

حمدوک در این نامه، که تاریخ ارسال آن 8 آوریل جاری و با عنوان حمایت از سودان برای مهار شیوع ویروس کووید- 19 و پیامدهای آن است، خاطرنشان نموده است که شیوع ویروس همه گیر کرونا چالشی جدی برای بخش های بهداشتی، مالی و اجتماعی در سودان ایجاد می نماید که از جنگ های داخلی در دارفور، جنوب کوردفان، آبیه، رود نیل و در شرق کشور و همچنین مسائل دیگر رنج برده است.

نخست وزیر سودان در ادامه به رقم پایین مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور اشاره و در عین حال تأکید نموده است که ما طی دو هفته گذشته شاهد افزایش شمار مبتلایان بوده ایم.

وی با بیان این که سودان با وجود امکانات محدودی که در اختیار دارد در حال مبارزه با بیماری همه گیر کرونا است، تأکید کرد: راه دستیابی به یاری های خارجی زندگی بخش، به دلیل تحریم های تحمیلی آمریکا علیه سودان، همچنان مسدود است.

نخست وزیر سودان از دبیرکل سازمان ملل خواست به کوشش ها در این فرایند ادامه دهد.

وزرات بهداشت سودان، امروز از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد و اعلام نمود تعداد مبتلایان به این ویروس در کشور به 299 نفر رسیده است.

دولت آمریکا در سال 1997 نام سودان را به دلیل درگیری های دارفور در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و این کشور را تحریم کرد. دولت دونالد ترامپ در ششم اکتبر2017 تحریم های مالی و ممنوعیت تجاری اعمال شده بر سودان از سال 1997 را لغو کرد ولی معاملات آنچنانی با این کشور به وسیله دلار صورت نگرفت؛ زیرا بیشتر بانک های اروپایی منتظرند سودان از لیست تروریسم بیرون بیاید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سودان به گوترش: تحریم های واشنگتن مانعی در برابر مبارزه با کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان به گوترش: تحریم های واشنگتن مانعی در برابر مبارزه با کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید