سیستمی که تکامل کروناویروس را آنالیز می نماید

به گزارش وبلاگ گربه، دانشمندان آمریکایی، یک سیستم ژنتیکی ابداع نموده اند که می تواند به آنالیز تکامل کروناویروس و ارزیابی واکسن های آن بپردازد.

سیستمی که تکامل کروناویروس را آنالیز می نماید

به گزارش وبلاگ گربه ایسنا به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی تگزاس، یک گروه پژوهشی بینارشته ای در حال همکاری با یکدیگر هستند تا بتوانند با کووید- 19 مقابله نمایند. آنها سیستم جدیدی ابداع نموده اند که می تواند به پژوهشگران یاری کند تا با سرعت بیشتری به ارزیابی و ارائه واکسن و همین طور شناسایی بیماران بپردازند و نحوه تکامل ویروس را نیز نشان دهند.

دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی تگزاس (UTMB) با مهندسی یک سیستم ژنتیکی معکوس، سیستم جدیدی برای ارزیابی کروناویروس ابداع نموده اند.

این سیستم ژنتیکی معکوس، یکی از کارآمدترین ابزار برای آنالیز و غلبه بر ویروس ها به شمار می رود، زیرا به پژوهشگران امکان می دهد تا ویروس را به آزمایشگاه ببرند و آن را در ظروف آزمایشگاهی مورد آنالیز قرار دهند. پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تگزاس با یاری این سیستم، گونه ای از کروناویروس را مهندسی نموده اند که با عفونی کردن یک سلول، آن را به رنگ سبز درمی آورد.

کروناویروس جدید بیشتر چه کسانی را مبتلا می نماید؟

پی یونگ شای، سرپرست این پژوهش گفت: شاید بتوان این ویروس را برای تشخیص سریع بیمار مبتلا به کروناویروس و ارزیابی واکسن هایی که از عفونت پیشگیری می نمایند، به کار گرفت. این ویروس به ما امکان می دهد تا نمونه های به دست آمده از بیماران را طی 12 ساعت مورد آنالیز قرار دهیم.

ژوپینگ ژی ، از پژوهشگران پروژه و طراح این سیستم ژنتیکی گفت: این فناوری می تواند زمان لازم را برای ارزیابی واکسن های در حال ساخت و ورود آنها به بازار، به صورت قابل توجهی کاهش دهد. دانشگاه علوم پزشکی تگزاس مفتخر خواهد بود که این فناوری را به صورت گسترده در اختیار پژوهشگران دانشگاهی و صنعتی قرار دهد که برای ابداع همتایان آنها کوشش می نمایند.

وینیت مناکری ، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تگزاس گفت: این سیستم ژنتیکی، به ما امکان می دهد تا تکامل کروناویروس را آنالیز کنیم و به منبع شکل گیری آن پی ببریم. این سیستم، یک ابزار مهم برای جامعه پژوهشی فراهم خواهد نمود.

این پژوهش، در مجله Cell Host & Microbe به چاپ رسید.

منبع: همشهری آنلاین

به "سیستمی که تکامل کروناویروس را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستمی که تکامل کروناویروس را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید