ایجاد امکان تردد آسان تر برای معلولان، حرکت در راستا عدالت اجتماعی

به گزارش وبلاگ گربه، حسین نحوی نژاد، با بیان این مطلب گفت: چند سالی است که اداره کل سلامت شهرداری تهران راه اندازی شده است و امیدواریم با مدیریت خدمات شهرداری، ارتقای سطح سلامت در شهر صورت گیرد.

ایجاد امکان تردد آسان تر برای معلولان، حرکت در راستا عدالت اجتماعی

وی اضافه کرد: مناسب سازی راه هایی دسترسی به مترو برای معلولان، تسهیل و دسترسی این افراد به پارک ها و مناطق گردشگری سطح شهر، مناسب سازی تقاطع ها و نصب جان پناه و نیز مناسب سازی پیاده روها، از جمله اقداماتی است که شهرداری طی سال های اخیر اقدام به انجام آنها نموده و امید می رود که در سال های آینده شاهد شهری باشیم که معلولان بتواند در شهر به راحتی تردد نموده و شرایط رفاهی شهری ان ها فراهم باشد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به این که تعداد معلولان در پایتخت کم نیست شاید یکی از اقدامات مهمی که شهرداری می تواند برای معلولان انجام دهد، فراهم کردن پایانه ای برای حمل و نقل معلولان است، چرا که این افراد نیز باید در شهر تردد نمایند و لازمه حضور و بودن معلولان در عرصه های مختلف دانشگاهی و نیز مشاغل تسهیل در تردد آنها در سطح شهر است که در تحقق این امر مهم سازمان بهزیستی در کنار شهرداری خواهد بود.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه جانبازان و معلولان هم به اندازه شهروندان دیگر در امر ایمنی تردد و امکان بهره مند شدن از سیستم های حمل و نقلی حق دارند، تاکید نمود: ایجاد امکان تردد آسان تر برای معلولان و بهره مندی آنان از سیستم های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و مترو حرکت در راستا تحقق عدالت اجتماعی است.

نحوی نژاد در تاکید آسان شدن تردد برای معلولان در سطح شهر تهران خاطر نشان کرد: با تحقق این امر معلولان نیز می توانند در جشنواره های گونا گون شرکت و نیز در مناسبت های مختلف همکاری داشته باشند.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور به کانون های سالمندان که حدود 100هزار نفر را شامل می شوند اشاره نمود و گفت: سالمندان همه احتیاج به آموزش و پایش سلامت و نیز آموزش برای روش زندگی سالم دارند که با راه اندازی و گسترش کانون های سالمندان این امر مهم تحقق می یابد.

وی با بیان این که دسترسی به فرصت های موجود درسطح شهر نظرات کارشناسی مدیریت شهری را می طلبد، اظهار کرد: جلوگیری از اذیت و آزارمعلولان و نیز برخورد صحیح شهروندان با این قشر، احتیاجمند فرهنگ سازی و نیزدادن آموزش های ویژه به شهروندان خدمت رسان از جمله راننده تاکسی ها است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایجاد امکان تردد آسان تر برای معلولان، حرکت در راستا عدالت اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد امکان تردد آسان تر برای معلولان، حرکت در راستا عدالت اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید