به تلاش خود برای ابداع واکسن هپاتیت C ادامه خواهیم داد

به گزارش وبلاگ گربه، خبرگزاری خبرنگاران- مایکل هوتون، از برندگان نوبل پزشکی 2020 در مصاحبه خود گفت که او و گروهش قصد دارند تلاش های خود را برای ابداع واکسن هپاتیت C ادامه دهند.

به تلاش خود برای ابداع واکسن هپاتیت C ادامه خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ گربه به نقل از نوبل پرایز، آدام اسمیت(Adam Smit) از سوی سایت نوبل پرایز(nobelprize)، مصاحبه ای را با مایکل هوتون(Michael Houghton)، از برندگان نوبل پزشکی 2020 انجام داد.

هوتون: سلام.

اسمیت: سلام. من آدام اسمیت هستم و از طرف سایت نوبل پرایز تماس می گیرم. با مایکل هوتون صحبت می کنم؟

هوتون: بله. سلام آدام.

اسمیت: خوش وقتم که با شما صحبت می کنم. پروفسور برنده شدن جایزه نوبل را به شما تبریک می گویم.

هوتون: سپاسگزارم. این موضوع قطعا باعث افتخار من است و من بسیار راضیم. سپاسگزارم.

اسمیت: خبر را چطور شنیدید؟

هوتون: همکارم در دانشگاه آلبرتا ساعت سه صبح با من تماس گرفت و گفت که برنده شده ام. شنیدن این خبر برایم شگفت آور بود. من خواب آلود بودم و تلاش کردم دوباره بخوابم اما نتوانستم.

اسمیت: شنیدن داستان همکاری پژوهشگران با یکدیگر، کشف ویروس و نجات میلیون ها انسان از آن، بسیار فوق العاده است.

هوتون: بسیار سپاسگزارم. زمان تلاش برای کشف ویروس هپاتیت C، ابزار کنونی وجود نداستند و ما وظیفه دشواری را بر عهده داشتیم اما تلاش های بسکمک در این زمینه صورت گرفت و سعی کردیم از امکانات در دسترس خود استفاده کنیم. ما باید حداقل 30 روش و چندین نظریه را امتحان می کردیم. من باید به کسانی تبریک بگویم که اگر آنها نبودند، به پیروزیت نمی رسیدم. ما برای رسیدن به این نتیجه، سخت تلاش کردیم.

اسمیت: زمانی که دانشجویان و دانش آموزان این خبر را می شنوند، می پرسند چگونه به کار خود ادامه دادید. چه چیزی باور شما را زنده نگه داشت؟

هوتون: من هنگامی که 17 سال داشتم و تحت تاثیر خواندن داستان زندگی لویی پاستور و کارهای او، به رشته میکروبیولوژی وارد شدم؛ بنابراین الهام بخش من لویی پاستور بود. من فکر می کنم تلاش برای کشف یک ویروس، هدفی است که به بررسی نظریات بسیار و ارزیابی پژوهش هایی نیاز دارد که در موسسات علمی انجام می شوند. همانطور که می دانید، من در یک شرکت زیست فنارری واقع در کالیفرنیا کار می کردم و آنها نتیجه می خواهند زیرا هزینه بسکمک را به پژوهش ها اختصاص می دهند. این شرکت اصرار داشت که برای انجام شدن پژوهش ما سرمایه گذاری کند. من فکر می کنم که این موضوع، شاهدی برای قدرت صنعت زیست فناوری به شمار می رود اما مدیریت این پروژه و ادامه دادن آن برای سال ها، فشار زیادی را به من وارد کرد.

اسمیت: قطعا همین طور است. شما در حال حاضر برای ابداع واکسن تلاش می کنید؟

هوتون: بله. ما پس از کشف ویروس، نوعی آزمایش خون ابداع کردیم و این کار را نسبتا سریع انجام دادیم. ما با چالش های بسکمک رو به رو بودیم اما نهایتا پیروز شدیم داروهایی را ارائه دهیم که می توانند تقریبا همه را نسبتا با سرعت و به صورت ایمن درمان کنند اما به رغم رسیدن به این پیروزیت ها، هپاتیت C هنوز یک بیماری همه گیر است که سالانه جان 400 هزار نفر را می گیرد. ما نهایتا باید هپاتیت C را با کمک واکسن کنترل کنیم؛ در نتیجه به تلاش های خود در این زمینه ادامه می دهیم و معتقدیم شانس پیروزیت وجود خواهد داشت.

اسمیت: از صحبت کردن با شما راضی شدم. تبریک مرا بپذیرید.

هوتون: سپاسگزارم آدام. بسیار راضی شدم. خدانگهدار.

منبع: خبرگزاری آریا

به "به تلاش خود برای ابداع واکسن هپاتیت C ادامه خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به تلاش خود برای ابداع واکسن هپاتیت C ادامه خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید