حزب اتحاد دموکراتیک میانه پیشتاز انتخابات سوئیس شد

به گزارش وبلاگ گربه، براساس اولین گزارشات تلویزیون سوئیس میانه روهای ملی گرای اتحاد دموکراتیک میانه پیشتاز انتخابات فدرال سوئیس قرار شدند.

حزب اتحاد دموکراتیک میانه پیشتاز انتخابات سوئیس شد

به گزارش وبلاگ گربه، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود اینکه اتحاد دموکراتیک میانه سوئیس در انتخابات امروز یکشنبه مقداری از محبوبیت خود را نسبت به چهار سال پیش از دست داده است ولیکن در رأس آرا قرار گرفت و حزب سبزها با پیشرفت چشمگیر توانست جایگاه خوبی را کسب کنند.

اتحاد دموکراتیک میانه با کسب 26.3 درصد آرا، در مقابل 29.4 درصد آرا در انتخابات چهار سال گذشته، توانست در انتخابات امسال در رأس قرار گیرد و حزب سوسیالیست با کمی عقب نشینی با آرا 18.8 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.

حزب لیبرال با قرار دریافت در جایگاه سوم 15.2 درصد آرا را کسب کرد. احزاب طرفدار محیط زیست در این بین با پیشرفتی چشمگیر از 7.1 درصد آرا به 12.7 درصد آرا دست یافتند و حزب سبزها در جایگاه چهارم احزاب سوئیس قرار گرفت.

حزب سبزهای لیبرال با کسب سه امتیاز، 7.6 درصد آرا را از آن خود کرد.

مساله تغییرات آب و هوایی یکی از اصلی ترین مسائل کمپین انتخاباتی امسال بود. چهار سال پیش مسئله اصلی انتخابات مهاجرینی بود که به اروپا آمده بودند. پیشرفت طرفداران محیط زیست در انتخابات می تواند ترکیب شورای فدرال و دولت کنفدراسیون سوئیس که هفت کرسی از آنها در اختیار حزب اتحاد دموکراتیک میانه، حزب سوسیالیست، حزب لیبرال و دموکرات های مسیحی است، را دست خوش تغییراتی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حزب اتحاد دموکراتیک میانه پیشتاز انتخابات سوئیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب اتحاد دموکراتیک میانه پیشتاز انتخابات سوئیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید