خبرنگاران 13 هزار و 794 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافتند

به گزارش وبلاگ گربه، یاسوج- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع بیش از 16 هزار و 900 بیمار کرونایی در استان 13 هزار و 794 نفر بهبود یافته اند.

خبرنگاران 13 هزار و 794 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافتند

پرویز یزدان پناه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ گربه گفت: شمار جانباختگان کرونایی استان به 276 نفر رسیده است.

وی اضافه نمود: هم اینک 456 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد 167 بیمار کرونایی قطعی بوده و 28 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: برای به نتیجه رسیدن یک واکسن مراحل متعدد و زمانبری لازم بوده که در این شرایط بهترین راه درمان تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

یزدان پناه تاکید نمود: مردم تا زمان توزیع یک واکسن قطعی باید رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

وی اعلام کرد: با افزایش تجمعات و مراسمات، معمولا حدود یک هفته بعد شاهد افزایش مراجعات و در پی آن افزایش تعداد بستری ها، موارد مثبت، موارد بستری در آی.سی.یو و حدود 2 تا 4 هفته بعد افزایش مرگ و میرها روی می دهد.

یزدان پناه ابراز داشت: بی شک با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان، افزایش بیماریابی، کنترل و همکاری افراد قرنطینه ای، ردیابی افراد مبتلا و افراد مشکوک، حمایت از افراد مسن و بیماران خاص و دارای بیماری زمینه ای، حمایت از اقشار آسیب پذیر و بهبود کیفیت مراقبت های درمانی شاهد کنترل بیماری در استان خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: باید رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک توسط همه افراد در سنین مختلف، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات توسط مردم رعایت گردد.

وی کفت: به کسانی که رعایت نمی نمایند تذکر داده گردد تا شاهد فرایند نزولی این بیماری در استان باشیم.

یزدان پناه توضیح داد: حمایت های مادی و معنوی توسط افراد خیر، همسایه ها و سایر افراد خانواده از کسانیکه در قرنطینه می باشند باعث تحمل بیماری، عدم خروج از قرنطینه، آلوده نشدن سایر افراد جامعه، کاهش بستری ها و... می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 13 هزار و 794 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 هزار و 794 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید