یک آسیاب انگلیسی با قدمت 1000 ساله مجددا به کار انداخته شد!

به گزارش وبلاگ گربه، یک آسیاب قدیمی انگلیسی حالا برای پاسخ­گویی به احتیاج افراد محلی مجددا مورد تعمیر و استفاده قرار گرفته ­است. حالا تهیه آرد به ­روش سنتی مجددا بازگشته است. آسیاب استورمینستر نیوتون در شهر دوون انگلستان پس از 50 سال وقفه، حالا مجددا به چرخه فراوری بازگشته ­است. این آسیاب یکی از چند آسیاب باستانی است که در کنار رود استور قرار گرفته است. طبق شواهد این آسیاب از سال 1016 پس از میلاد یعنی از دوره ساکسون ها در این منطقه قرار گرفته است.

یک آسیاب انگلیسی با قدمت 1000 ساله مجددا به کار انداخته شد!

کمبود موادغذایی در دوره شیوع بیماری باعث شده که مردم از نظر تامین اقلام ضروری در مضیغه باشند. به­ همین خاطر کارگرانی مانند ایموگن بیتنر و پت لوسمور می­خواهند مهارت­های سنتی خود را مورد استفاده قرار داده و به تامین ­غذای جامعه یاری نمایند. به گفته بیتنر: از جهاتی ما نسبت به آسیاب های عظیم مزیت­هایی داریم. آنها گونی­های عظیم را به فروشندگان می فروشند و دستگاه یا نیروی کاری برای ریختن آرد داخل گونی­های کوچک ندارند.

در گذشته برای جذب توریست به دهکده مقادیر کمی آرد فراوری می شد. اما در هفته گذشته کارگران بیش از یک تن گندم آسیاب نموده ­اند که معمولا برابر با عرضه یک ساله آنهاست. در این حرکت غیرمنتظره بیش از 200 گونی ­آرد با وزن 3.3 پوند به مغازه­ ها و نانوایی­ های محل عرضه­ شده است.

در این فرایند پول بیشتری نصیب آنها شده ­است. این کار نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر بخاطر شرایط کنونی که مردم را در خانه نگه داشته بسته شده است. معمولا آسیاب­ ها بصورت پاره ­وقت باز می­ شوند، پس این خود یک فرصت مناسب است.

وقتی این آسیاب در سال 1970 بسته شد، همه جا را گرد ­و­ خاک گرفت. اما این آسیاب حالا با وجود میراثی ارزشمند تبدیل به جاذبه خیره ­نماینده شهر شده است. این آسیاب با مکان خیره ­نماینده ­ای که در کنار رودخانه دارد، توریستان بسیاری را به سمت خود جلب می نماید. خیریه میراث استورمینستر نیوتون از سال 1994 اداره این اسیاب را به دست گرفته­ است. لوزمور از آن موقع تا به امروز بصورت پاره ­وقت در آنجا مشغول بکار بوده ­است. این کار در خانواده آنها ارثی بود، پدرعظیمش نیز حدود 50 سال در آنجا آسیاب­ان بود. راه ­اندازی این آسیاب مانند گذشته که 6 روز هفته مشغول بکار بوده باعث شعف لوزمور شده­ است.

در استور چند اسیاب دیگر نیز وجود داشت اما این آسیاب کلاسیک که دارای ساختار درجه دوم می ­باشد، نشان­ دهنده افسانه ای 1000 ساله از فراوری در شهر استورمینستر است. نقطه­ عطف تاثیرگذار این آسیاب به سال 2016 باز می شود. طی قرن­ ها این آسیاب شاهد بدترین بیماری ­ها در تاریخ بوده است. آسیاب استورمینستر به لطف ذکر شدن نامش در کتاب مساحی انگلستان به­ شهرت رسیده است. در این کتاب نام نویسندگانی مانند توماس ­هاردی که در نزدیکی این آسیاب زندگی می ­نموده نیز ذکر شده ­است. رمان کلاسیک او به­ نام بازگشت بومی نیز در نزدیکی این آسیاب نوشته­ شده ­است.

در سال 1994 وقتی مالکان کنونی مسئولیت آسیاب را بدست گرفتند، تصمیم گرفتند ازستارگانی مانند کاترین زتاجونز، کلایو اوون و جان پلورایت برای بازی در فیلمی در این محل استفاده نمایند. هرچند پارک ملی اکسمور بعنوان محل فیلمبرداری انتخاب شد. هاردی علاوه بر نوشتن رمان بازگشت بومی اشعاری مانند نگاهی به رودخانه استور و بروی پل استورمینستر را نیز در این شهر سروده ­بود.

در آن روزگار آسیاب چطور کار می کرد؟ تا قبل از قرن بیستم، آسیاب استورمینستر توسط یک جفت چرخ ­آبی کار می کرد. آخرین جفت از چرخ­ های این آسیاب که در سال 1849 توسط ویلیام ماندن ساخته شده ­بودند، دارای قدرت 12 اسب بخار بود. در سال 1904 آسیاب به­ روز شد، و این دو چرخ آبی با یک توربین آبی جایگزین شدند.

چیزی که در این­ میان مورد انتقاد قرار گرفته، بازگرداندن آسیاب به همان حالت گذشته است.

منبع: گردشبان

به "یک آسیاب انگلیسی با قدمت 1000 ساله مجددا به کار انداخته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک آسیاب انگلیسی با قدمت 1000 ساله مجددا به کار انداخته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید