آیا با استارتاپ های پیروز ایرانی آشنا هستید؟

به گزارش وبلاگ گربه، اکوسیستم مالی ایران قابلیت بسیاری درزمینه پیشرفت استارتاپ ها دارد، به خصوص حالا که دسترسی ما به خدمات بسیاری از استارتاپ های خارجی با محدودیت روبرو شده است. کافی است کمی خلاق باشید و از الگوی پیشرفت نمونه های پیروز خارجی بهره ببرید. آن وقت خواهید توانست کسب و کار پررونق و پرسودی راه بیندازید.

آیا با استارتاپ های پیروز ایرانی آشنا هستید؟

چند سالی است که بحث راه اندازی استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا در اکوسیستم اقتصادی ایران داغ شده است. پیشرفت تکنولوژی و رشد اینترنت باعث شده است که کسب وکارهای فناورانه موردتوجه جوانان قرار بگیرد تا آنان، با کمی خلاقیت، به رشد و توسعه برسند. آیا با استارتاپ های پیروز ایرانی آشنا هستید؟ با ما در ادامه همراه باشید تا برترین استارتاپ های ایران را آنالیز کنیم.

استارتاپ چیست؟

بهتر است قبل از هرچیزی با مفهوم استارتاپ آشنا شوید. استارتاپ کسب وکار نوآورانه ای است که معمولا از ایده های بکر و خلاق آغاز می گردد. صاحبان استارتاپ ها با آزمون وخطا کسب وکارشان را توسعه می دهند و آرام آرام پیشرفت می نمایند. استارتاپ ها معمولا برپایه فروش و کسب صندلی در بازار عمل می نمایند. آنها می توانند به پیچیدگی اختراع فنی بزرگی باشند یا به سادگی خرده فروشی کوچک. آنچه در پیروزیت استارتاپ ها اهمیت دارد، خلاقیت و نبوغ صاحبان آنها در گسترش بازار و فروش محصولاتشان است.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله استارتاپ چیست مراجعه کنید.

استارتاپ های پیروز ایرانی را بشناسیم

حالا بیایید باهم با استارتاپ های پیروز ایرانی آشنا شویم. قبل از معرفی باید نکته ای را شرح دهیم. ازآنجاکه رده بندی استارتاپ های ایرانی در سایت های مختلف جهانی باهم متفاوت است، ترجیح دادیم به روشی غیر از رده بندی های معمول عمل کنیم. درواقع به جای اینکه به ترتیب درباره ده استارتاپ از استارتاپ های پیروز ایرانی بگوییم، ترجیح دادیم که در هر حوزه چند استارتاپ برتر را معرفی کنیم؛ به این ترتیب می توانیم با استارتا پ های بیشتری در رده بندی های مختلف آشنا شویم. مبنای رده بندی و معرفی این استارتاپ ها رتبه بندی آنها در وب سایت های استارتاپ رنکینگ و کرانچ بیس بوده است.

البته چون بسیاری از آمارهای اعلام شده در این وب سایت ها به روز نبوده اند، تصمیم گرفتیم که رتبه آمار بازدید وب سایت این استارتاپ ها در وب سایت الکسا و میزان بازخورد کاربران آنها و گردش اقتصادی شان را ملاک بعدی پیروز فرض کردن این استارتاپ ها در نظر بگیریم. با ما در ادامه همراه باشید.

خرده فروشی های اینترنتی

همواره سایت های خرید اینترنتی جزو محبوب ترین و پربازدیدترین سایت ها به حساب می آیند. خریدوفروش اینترنتی یکی از ایده هایی است که همواره جواب می دهد و با کمی خلاقیت می توان در آن پیشرفت زیادی داشت.

دیجی کالا یکی از استارتاپ های پیروز ایرانی به طورکلی و نیز درزمینه خرده فروشی اینترنتی است. دیجی کالا حتی در مقطعی توانسته بود جزو صد استارتاپ برتر جهان جا بگیرد. دیجی استایل نیز یکی از فروشگاه های وابسته به دیجی کالا است و درزمینه مد و پوشاک فعالیت دارد.

استارتاپ هایی هم که در حوزه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می نمایند، از اقبال خوبی میان بازدیدنمایندگان برخوردار هستند. خانومی، روبان و مو تن رو از استارتاپ های پیروز ایرانی دراین زمینه اند.

حمل ونقل درون شهری

خدا پدر مبدع طرح تاکسی های اینترنتی را بیامرزد! وقتی برای رسیدن به جایی عجله داریم، تاکسی های اینترنتی بسیار به کارمان می آیند. استارتاپ های ایرانی هم از صف تاکسی های اینترنتی جا نمانده اند و چند استارتاپ فعال دراین زمینه راه انداخته اند. اسنپ و تپسی استارتاپ های پیروز ایرانی در حوزه حمل ونقل شهری اند که در بیشتر شهرهای ایران شناخته شده اند و به فعالیت مشغول اند.

تبلیغات و برندینگ

بخش بزرگی از تبادلات اقتصادی در تجارت الکترونیک در حوزه تبلیغات صورت می گیرد. اگر کمی خلاق و کاربلد باشید، می توانید درآمد خوبی از تبلیغات داشته باشید. در ایران استارتاپ های فراوانی در این حوزه فعالیت می نمایند؛ اما اگر بخواهیم نمونه های استارتاپ های پیروز ایرانی را درزمینه تبلیغات معرفی کنیم، باید از یکتانت به عنوان پیروز ترین آنها یاد کنیم. این شرکت، برای ایجاد کمپین تبلیغاتی و مدیریت آن، به شرکت های مختلف پلتفرم ارائه می نماید.

حامی مارکتینگ و تپسل هم از استارتاپ های پیروز ایرانی در حوزه تبلیغات و برندینگ به شمار می آیند. حامی مارکتینگ درزمینه تبلیغات در گوگل ادوردز خدمات مناسبی به شرکت های گوناگون ارائه می دهد. تخصص اصلی شرکت تپسل هم تبلیغات موبایلی است.

سفارش آنلاین غذا

امان از دست این شکم! حتما پیش آمده است که دلتان بخواهد غذای بیرون و فست فودهای خوش مزه بخورید؛ اما حوصله بیرون رفتن ندارید. در این مواقع بهترین گزینه استارتاپ هایی هستند که درزمینه سفارش آنلاین غذا از رستوران ها و فست فودها فعالیت می نمایند. باید اعتراف کنیم که این ایده بسیار هوشمندانه و خلاقانه است!

مامان پز، اسنپ فود و چنگال از استارتاپ های پیروز ایرانی درزمینه سفارش آنلاین غذا هستند. این استارتاپ ها حوزه فعالیت خودشان را به شهرستان های مختلف گسترش داده اند و هر روز درحال گسترده ترشدن اند.

خرید آنلاین کالای سوپرمارکتی

احتمالا سوپری های محلی که تلفنی سفارش می گرفتند و کالاها را درِ خانه ها می فرستادند، الهام بخش خرید آنلاین کالای سوپرمارکتی بودند. ایده این سوپر ی ها بسیار کارگشا بود و اهالی محل از آن استقبال می کردند. با گذشت روزگار و پیشرفت وسایل ارتباطی، ایده خرید آنلاین کالای سوپرمارکتی هم به یکی از ایده های محبوب استارتاپی تبدیل شد.

در این میان برخی از استارتاپ های فعال دراین زمینه، با به کارگیری ایده های خلاقانه تر و کالاهای متنوع تر و ارسال رایگان، از باقی رقبا سبقت گرفتند. اسنپ مارکت، اکالا و بیار از معروف ترین و بهترین استارتاپ های ایرانی دراین زمینه به شمار می آیند.

سفر و گردشگری

نمی گردد از سفر و گردشگری حرف بزنیم ولی اسم وب سایت علی بابا را نیاوریم. علی بابا یکی از نمونه استارتاپ های پیروز ایرانی است که در حوزه سفر به ارائه خدمات مشغول است. عمده خدمات علی بابا و استارتاپ های مشابه آن عبارت است از: تهیه بلیت تا رزرو هتل و تورهای گردشگری.

جاباما یکی دیگر از استارتاپ های پیروز ایرانی است که در حوزه رزرو فعالیت می نماید. جاجیگا و شب هم از دیگر استارتاپ های پیروز ایرانی درزمینه سفر و گردشگری هستند که با آنها می توانید محلی در اقامتگاه های بومگردی در سرتاسر کشور رزرو کنید.

احتیاجمندی های آنلاین

شاید خیلی از شما یادتان نیاید که در گذشته ناچار بودیم صفحه های عریض وطویل احتیاجمندی های روزنامه های کثیرالانتشار را بگردیم تا آگهی های خدمات را پیدا کنیم. حالا این روزها استارتاپ هایی دراین زمینه فعالیت می نمایند که جای آن روزنامه ها را گرفته اند. می توانید با جست وجویی ساده در اینترنت، فهرست طولانی خدمات موردنظرتان را پیدا و از آن بهره ببرید.

وب سایت های دیوار و شیپور استارتاپ های پیروز ایرانی در این زمینه اند. این دو با فروش کالاهای نو و دست دوم، ارائه خدمات مختلف درزمینه احتیاجمندی ها و حتی کاریابی توانسته اند محبوبیت فراوانی بین کاربران پیدا نمایند و به گردش اقتصادی مناسبی برسند.

فروشگاه نرم افزارهای اندروید و آی اواس

با فراگیرشدن استفاده از گوشی های هوشمند، طیف وسیعی از احتیاجهای مختلف دراین زمینه پیدا شده است. در این میان به دنبال تحریم اپلیکیشن های ارائه دهنده خدمات به کاربران اندروید و آی اواس، ضرورت ایجاد اپلیکیشن هایی که بتوانند احتیاج کاربران داخلی را برآورده نمایند، روزبه روز بیشتر احساس می شد. بازار و مایکت دو استارتاپ معتبر و معروف ایرانی هستند که خدمات وسیعی به کاربران گوشی های اندروید ارائه می دهند.

سیب اپ و سیبچه هم استارتاپ های پیروز ایرانی درزمینه ارائه خدمات به کاربران گوشی های دارای سیستم عامل آی اواس هستند که توانسته اند تا حدود زیادی احتیاج کاربران را در حوزه اپلیکیشن برطرف نمایند.

سرویس به اشتراک گذاری ویدئو

از زمانی که یوتیوب فیلتر شد، جای خالی استارتاپی که بتواند سرویس به اشتراک گذاری ویدئو را در ایران برعهده گیرد، احساس می شد. جعبه و آپارات از استارتاپ های پیروز ایرانی هستند که توانسته اند احتیاج کاربران را دراین زمینه برطرف نمایند.

کاریابی

جابینجا یکی دیگر از استارتاپ های پیروز ایرانی به شمار می رود. این استارتاپ توانسته است رابطی میان افراد جویای کار و شرکت ها باشد و درزمینه معرفی افراد متخصص به شرکت های مختلف بسیار پیروز عمل کند.

تلویزیون اینترنتی

این روزها تلویزیون های اینترنتی به محبوبیت چشمگیری میان کاربران رسیده اند. می توانید تنها با پرداخت هزینه کمی به عنوان حق اشتراک به منبع عظیمی از فیلم های سینمایی داخلی و خارجی و سریال های روز جهان دسترسی پیدا کنید. تلوبیون، نماوا، فیلیمو و آیو از استارتاپ های پیروز ایرانی درزمینه ارائه خدمات تلویزیون اینترنتی به کاربران اند.

سلامتی و تناسب اندام

استارتاپ نوبت دات آی آر یکی از استارتاپ های پیروز ایرانی در حوزه خدمات درمانی و پزشکی است. این استارتاپ در کنار وب سایت پذیرش 24، خدمات درمانی متنوعی به کاربران ارائه می دهد. با جست وجو در وب سایت این استارتاپ ها می توانید به سادگی درباره پزشک موردنظرتان اطلاعاتی کسب کنید و برای دیدن آنها نوبت بگیرید.

تله طب یکی یگر از استارتاپ های پیروز ایرانی درزمینه پزشکی و سلامت است. این استارتاپ به صورت آنلاین خدمات مشاوره پزشکی ارائه می دهد. داروکده هم یکی دیگر از استارتاپ های پیروز ایرانی در این حوزه است که به ثبت اطلاعات دارویی و فروش آنلاین داروها اختصاص دارد.

خدمات عمومی و فنی

با راه اندازی استارتاپ های حوزه خدمات فنی و عمومی، احتیاج کاربران به پیداکردن تعمیرکاران حرفه ای یا ارائه دهندگان خدمات نظافتی و سرویس های مختلف کاهش یافته است. آچاره، سنجاق، اسپارد و استادکار از استارتاپ های پیروز ایرانی در حوزه خدمات فنی به حساب می آیند.

خدمات آموزشی

آموزش های مجازی و خدمات آموزشی یکی دیگر از احتیاجهای روبه توسعه در فضای اینترنتی است. خوشبختانه استارتاپ های فراوانی در این حوزه فعالیت می نمایند که طیف گسترده ای از خدمات آموزش از راه دور را به مشترکان و کاربران ارائه می دهند. اگر بخواهیم از استارتاپ های پیروز ایرانی در حوزه خدمات آموزشی نام ببریم، فرادرس در صدر فهرست خواهد بود. این استارتاپ طیف متنوعی از خدمات آموزشی را به کاربران ارائه می دهد. استارتاپ پیروز بعدی فرانش است. این استارتاپ هم مانند فرادرس، خدمات آموزش آنلاین به کاربران ارائه می نماید.

سخن آخر

اکوسیستم اقتصادی ایران قابلیت بسیاری درزمینه پیشرفت استارتاپ ها دارد، به خصوص حالا که دسترسی ما به خدمات بسیاری از استارتاپ های خارجی با محدودیت روبرو شده است. کافی است کمی خلاق باشید و از الگوی پیشرفت نمونه های پیروز خارجی بهره ببرید. آن وقت خواهید توانست کسب و کار پررونق و پرسودی راه بیندازید.

منبع: مجله شنبه

به "آیا با استارتاپ های پیروز ایرانی آشنا هستید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا با استارتاپ های پیروز ایرانی آشنا هستید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید