ساحل صدف آستارا، جاذبه ای زیبا و بی نظیر

به گزارش وبلاگ گربه، این شهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی، حائز اهمیت بسیار است. ساحل صدف آستارا از جذاب ترین جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید. آستارا از بخش شرقی خود به دریای خزر منتهی می گردد.

ساحل صدف آستارا، جاذبه ای زیبا و بی نظیر

شمال آستارا به جمهوری آذربایجان می رسد، از غرب به اردبیل و از جنوب به شهرستان تالش ختم می گردد. جالب است بدانیم که آستارا نه تنها به عنوان یک قطب مالی و مرکز واردات و صادرات کشور شناخته می گردد، بلکه به لحاظ اقامت و جذب مسافران و توریستان نیز در رتبه نخست استان گیلان جای گرفته است.

هم چنین آستارا در بین 30 شهر گردش پذیر ایران واقع شده است. سالانه شش میلیون نفر توریست داخلی و حدود هشتصد هزار توریست خارجی، در شهر آستارا به خصوص به ساحل زیبای صدف آستارا تردد دارند. این اتفاق در آستارا، معلول طبیعت بی نظیر و زیبای آن است. چرا که منطقه آستارا با داشتن جاذبه های طبیعی فراوان توانسته است نام خود را به خوبی در این زمینه به شهرت رساند. آستارا دارای مناطق و جاهای دیدنی فراوانی ا ست.

آب وهوای معتدل آستارا و نزدیکی آن به دریا، موقعیت خوب آن را برای افزایش توریستان طبیعت دوست ارتقا داده است. در بین جاهای دیدنی آستارا که تعدادشان فراوان است، ساحل زیبای صدف آستارا یکی از بهترین هاست. این ساحل فوق العاده زیبا و خاص، به لحاظ شرایط زیست محیطی، یکی از تمیزترین و بکرترین مناطق ساحلی کشور است. در ادامه به آشنایی بیشتر با این ساحل زیبا، خواهیم پرداخت.

ساحل صدف آستارا کجاست

ساحل دریا، همیشه مکانی جذاب و زیبا برای انسان است. تماشای خط افق دریا، غروب و طلوع بی نظیر آفتاب در ساحل، صدای آرامش بخش دریا و عظمت آن، همگی موجب لذت انسان می گردد. اگر از دریا دوستانی باشید که گردش در ساحل را برای فعالیت سفر خود برگزیده اید، ساحل زیبای صدف آستارا یکی از بهترین ها خواهد بود. ساحل صدف آستارا در هفت کیلومتری بخش جنوبی مرکز شهر آستارا و در فاصله ای نه چندان دور، در جهت ارتباطی آستارا به تالش واقع شده است. زمان تقریبی برای رسیدن به ساحل، چیزی حدود ربع ساعت است.

این ساحل علاوه بر نام معروفی که دارد، با عناوینی چون ساحل لوندویل، سیبلی و داداش آباد نیز شناخته می گردد. این ساحل از دیدنی ترین مناطق شهرستان آستارا در شمال گیلان است. همه ساله توریستان بسیاری جذب ساحل زیبای صدف آستارا می شوند. دلیل عمده ای که باعث محبوبیت بسیار این ساحل شده، این است که محیط آن بسیار تمیز، پاکیزه و بکر است.

در فصل تابستان به علت شرایط آب وهوایی ویژه ای که برای شنا در آن ایجاد می گردد، علاقمندان زیادی را مجذوب خود می نماید. ساحل صدف آستارا با وسعت 17 هکتاری خود، در جوار منطقه محافظت شده جنگلی لوندویل واقع شده است. اولین طرح سالم سازی سواحل دریای خزر، در امسال در این ساحل اجرا شده است. با اجرای این طرح، امدادگران و نجات غریق ها، در این ساحل مستقر شده اند. این اتفاق باعث شده است که ساحل علاوه بر فضای پاکیزه، محیط امن و مطمئنی برای شنا کردن نیز باشد.

امکانات رفاهی ساحل صدف آستارا

امکانات ساحل صدف آستارا در کنار محیط زیبا و دل انگیز خود، اوقات مفرحی را برای اقامت و تفریح توریستان ایجاد نموده است. فضای ساحل، مکان مناسبی برای سپری کردن اوقات سفر، شنا، ورزش های آبی، استراحت و کمپینگ است. ساحل، مکانی مناسب و امن برای شنا و دیگر ورزش های آبی ست. وجود تیم امداد و نجات غریق های ماهر و نظارت همه جانبه، امنیت این مکان را تامین نموده است. در فصل تابستان خواهید توانست از قایق سواری در این مکان لذت فراوانی کسب کنید. گفتنی است که ورود به ساحل زیبای صدف آستارا، هزینه ورودی نداشته و می توانید بصورت رایگان از حضور در این مکان لذت ببرید.

توسعه امکانات توریستدی در سواحل کشورها، از جمله مهم ترین اقداماتی است که صنعت توریستی هر کشوری باید بدان توجه نماید. آستارا توانسته است به خوبی از عهده این کار برآید. به فعالیت درآوردن پتانسیل های توریستی در لیست امکانات ساحل صدف آستارا ، این مکان به یکی از سواحل محبوب بین توریستان تبدیل شده است. همیشه حدود هفتاد درصد از توریستانی که به شهرهای شمالی سفر می نمایند، ساحل را به عنوان یکی از مقاصد اصلی خود جهت اقامت برمی گزینند. امکانات و محیط پاکیزه ساحل در ردیف اولین گزینه های هر توریستی است.

امکانات تفریحی و بازی مخصوص بچه ها، پلاژهای شنای جداگانه برای آقایان و بانوان، مسافرخانه ها و سوئیت هایی جهت استراحت، اماکن مخصوصی که جهت نصب چادر در نظر گرفته شده است. اکیپ امداد و نجات ساحلی و مجاورت ساحل با جنگل باعث شده اند که بیشترین بهره برداری از پتانسیل های توریستی در ساحل صدف آستارا صورت پذیرد.

وجود آلاچیق و هم چنین امکان ماهیگیری در این مکان، نزدیکی ساحل با منطقه محافظت شده لوندویل نیز به محبوبیت بیشتر این ساحل یاری نموده اند. حضور شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی در محل، تضمینی محکم جهت حفظ امنیت توریستان و مسافران عزیزیست که به این ساحل سفر می نمایند.

امکانات تفریحی ساحل صدف آستارا

پیاده روی و دوچرخه سواری در فضای آرام ساحل در نوع خود نعمتی عظیم است. تماشای غروب آفتاب در حالی که صدف های فراوان در کنار ساحل، فضا را رویایی نموده اند، روحی نو در وجودتان خواهد دمید.

رفت و آمد و جهت راحت دسترسی به ساحل باعث شده است بتوانید به راحتی آخر هفته خود را به خاطره ای دلنشین تبدیل کنید. هم چنین در نزدیکی این ساحل، یکی از بهترین هتل های آستارا واقع شده است.

این هتل اسپیناس با دارا بودن بیش از 116 اتاق و سوئیت، مرکز سلامت و بهداشت، رستوران های مدرن، مرکز ورزشی و محیط زیبا، می تواند اقامتگاه خوبی برای بعد از تفریح شما در میان امکانات ساحل صدف آستارا باشد. هتل چهار ستاره اسپیناس آستارا در 5 کیلومتری آستارا و در محیطی سراسر کوهستانی و سرسبز و در 6 طبقه ساخته شده است.

قدم گذاشتن در ساحل، کف پوشی از صدف ها را زیر پایتان می گستراند. منظره ای که کنجکاوی بسیاری در بچه هاتان ایجاد خواهد کرد. فروشگاه و بوفه های ساحل، بعد از دوش آب شیرینی که گرفته اید، پذیرایی گرمی از شما می نمایند. دسترسی به بازار عظیم ساحلی آستارا نیز به وسیله ساحل امکان پذیر است. وسایل خود را جمع کنید، کوله پشتی ها را بسته و خود را روانه سفری به این ساحل زیبا و بی نظیر نمایید!

منبع: گردشبان

به "ساحل صدف آستارا، جاذبه ای زیبا و بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل صدف آستارا، جاذبه ای زیبا و بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید