ابزار پیش ساخته پلی یورتان چیست؟

به گزارش وبلاگ گربه، یکی از معروف ترین ابزارهای دکوراتیو که امروزه جایگاه بالایی در صنعت طراحی داخلی پیدا کرده و روز به روز به محبوبیتش اضافه می شود ابزار پیش ساخته پلی یورتان است. در این سال ها ابزارهای دکوراتیو زیادی از پلی یورتان ساخته شده اند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و کاربردهای مختلفی داشته و در بخش های مختلفی از فضای داخلی به کار می فرایند.

ابزار پیش ساخته پلی یورتان چیست؟

در واقع ابزارهای پلی یورتان از همان ابتدا به این دلیل ساخته شدند تا بتوانند یک جایگزین بهتر برای چیزهایی مانند گچبری ها، که معایب زیادی داشتند و کار بسیار چالش برانگیزی نیز بودند، باشند.

پلی یورتان چیست؟

پلی یورتان نوعی ماده است که به دلیل خصوصیاتی که دارد، می تواند به صورت های مختلفی نظیر فوم نرم، فوم سخت، ترموپلاستیک الاستومر و الاستومر، رزین و ... در بیاید.

پلی یورتان در ابتدا توسط یک پروفسور و دانشمند آلمانی به نام دکتر اتو بایر ساخته شد. همان طور که ممکن است بدانید انواع مختلفی از پلی یورتان ها موجود هستند که با روش های مختلفی تولید می شوند. اولین نوع پلی یورتانی که اختراع شد از واکنش دی ایزوسیانات به وجود آمد.

به طور کلی به ماده های پلیمری که در ساختار خود دارای پیوندهای یورتانی هستند، پلی یورتان می گویند. یکی از اولین های کاربردهایی که پلی یورتان ها از زمان ابتدای تولید شدنشان تا به حال داشتند، پوشاندن لوله هایی بود که در داخل زمین و در خاک قرار می گرفتند. با این کار، لوله های داخل خاک در برابر خوردگی و آسیب دیدگی محافظت می شوند و آسیبی نمی بینند.

پس از کشف شدن تمامی خواص پلی یورتان، این ماده فوق العاده و پرکاربرد در شکل ها و حالت های مختلفی تولید شد تا مورد استفاده های مختلفی قرار بگیرد. یکی از رایج ترین حالت پلی یورتان ها که امروزه در دکوراسیون داخلی نیز کاربردهای زیادی پیدا کرده است، حالت فومی آن ها است. این حالت از پلی یورتان ها به شکل ابزارهای متفاوتی تولید شده و یک جایگزین عالی برای گچبری ها به حساب می آیند.

کاربردهای مختلف ماده پلی یورتان در طراحی داخلی

همان طور که گفته شد ماده پلی یورتان در شکل های مختلف و به عنوان ابزارهای پیش ساخته به کار می فرایند. ابزارهای پیش ساخته پلی یورتان می توانند انواع زیادی داشته باشند اما پر استفاده ترین آن ها قرنیز پلی یورتان، ابزار ستون پلی یورتان، ابزار تخت پلی یورتان و ابزار گلویی پلی یورتان هستند.

قرنیزهای پلی یورتان، نوعی از پوشش هایی هستند که فضای میان قسمت پایینی دیوار و همین طور کف اتاق را پوشش می دهد. قرنیزها به طور کلی برای پوشش و محافظت کردن از درز میان دیوار و کف به کار می فرایند. معمولا بیشتر قرنیزها از جنس چوب ساخته می شوند، اما قرنیزهای چوبی یک مشکل بسیار بزرگ دارند و آن هم حساس بودن آن ها نسبت به رطوبت است. بیشتر چوب ها در هنگام برخورد با رطوبت می توانند به راحتی آسیب ببینند و تغییر شکل بدهند. اما ماده پلی یورتان در برابر رطوبت مقاوم است و برخورد آب با آن، به هیچ وجه نمی تواند آسیبی به آن برساند و شکل آن را عوض کند. قرنیزهای پلی یورتان علاوه بر این که بسیار ساده نصب می شوند، دارای تنوع ظاهری و همین طور خاصیت رنگ پذیری بالایی هستند؛ با همین تفاسیر، شما می توانید این قرنیزها را به همان ظاهر دلخواه خودتان در آورید.

ابزار نورمخفی پلی یورتان نوعی از ابزارهای دکوراتیو ساخته شده از جنس پلی یورتان هستند که در کناره های سقف نصب می شوند. کاربرد این ابزارها ایجاد نورمخفی با استفاده از لامپ های LED در حاشیه میان دیوار و سقف است. ابزارهای نور مخفی به طوری طراحی شده اند که لامپ های LED که در درون آن ها قرار می گیرد را مخفی می کنند و تنها نور آن ها نشان داده می شود. این ابزارها را می توان در بخش های مختلفی از خانه مانند سقف سالن، سقف اتاق خواب، بخش پایینی پله ها و یا در حاشیه راه پله ها و همین طور سرویس بهداشتی و حمام، استفاده کرد.

یکی از اصلی ترین ویژگی های ابزارهای پلی یورتان، پیش ساخته بودن آن ها است. این به آن معنا است که تمامی این ابزارهای پیش ساخته در کارخانه ها ساخته می شوند و در محل نصب می شوند. در حالی که روش های دیگر، مانند گچبری سنتی در خود محل مورد نظر ساخته می شوند و به همین دلیل، دردسر و زحمت بیشتری خواهند داشت و به تعداد افراد بیشتری هم برای انجام آن نیاز است.

شرکت آرکا دکور

شرکت آرکا دکور، یکی از مجموعه های با سابقه در زمینه تولید و اجرای ابزارهای پیش ساخته است. این شرکت از گروهی از مهندسان و مشاوران تشکیل شده است که دارای مهارت زیادی در زمینه کار با ابزارهای دکوراتیو پیش ساخته هستند.

منبع: فرارو

به "ابزار پیش ساخته پلی یورتان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار پیش ساخته پلی یورتان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید