نسل جدید هوندا سیویک؛ انتخاب اول جوانان

به گزارش وبلاگ گربه، فرم ماشین نسبت به قبل تغییر زیادی ننموده، اما طراحان هوندا در واکنش به انتقاد ها از نسل پیش، ظاهر سیویک را به سلیقه عمومی نزدیک تر نموده اند. هوندا همچنین فراوری مدل کوپه دو در سیویک را هم به خاطر فروش کم متوقف می نماید و نسل جدید را تنها در فرم سدان و هچ بک چهار در می سازد.

نسل جدید هوندا سیویک؛ انتخاب اول جوانان

یازدهمین نسل هوندا سیویک از بهار آینده به بازار عرضه می گردد

سیویک جدید

هوندا نسل جدید مدل سیویک را هفته گذشته در شبکه اینترنتی علاقه مندان به بازی های کامپیوتری رونمایی کرد. این مدل جدید که قرار است از سال آینده به بازار عرضه گردد، یازدهمین نسل از مدل پرطرفدار سیویک است.

هدف از رونمایی ماشین در شبکه اینترنتی توییچ (Twitch)، نمایش آن به جوانان است که بیشترین مشتری سیویک هستند. هوندا می گوید یکی از دلایل موفقیت سیویک این است که این ماشین انتخاب کسانی است که برای اولین بار ماشین می خرند.

فرم ماشین نسبت به قبل تغییر زیادی ننموده، اما طراحان هوندا در واکنش به انتقاد ها از نسل پیش، ظاهر سیویک را به سلیقه عمومی نزدیک تر نموده اند. هوندا همچنین فراوری مدل کوپه دو در سیویک را هم به خاطر فروش کم متوقف می نماید و نسل جدید را تنها در فرم سدان و هچ بک چهار در می سازد.

آمریکا یکی از مهم ترین بازار های هوندا سیویک است

از داخل ماشین تنها یک طرح منتشر شده که یک نمایشگر 9 اینچی را در وسط داشبورد نشان می دهد. این نمایشگر لمسی است، اما برای کنترل هایی که استفاده بیشتر دارند دکمه قرار داده شده است. نسل اول هوندا سیویک در سال 1973 و همزمان با اولین شوک نفتی در دنیا به بازار عرضه شد. کم مصرف بودن ماشین در زمانی که بنزین گران بود به محبوبیت سیویک به خصوص در آمریکا یاری زیادی کرد.

هوندا از 1973 تا به امروز 26 میلیون دستگاه سیویک فروخته است

هوندا اکنون مدل سیویک را در 170 کشور می فروشد و آمریکا همچنان از مهم ترین بازار های ماشین است. از 26 میلیون دستگاهی که از سال 1973 تا به امروز ساخته شده، نزدیک به 12 میلیون دستگاه در آمریکا فروش رفته است.

با وجود کاهش محبوبیت ماشین های سدان در برابر شاسی بلندها، هوندا امیدوار است سیویک همچنان پرطرفدار بماند. مدیران کارخانه می گویند که با قیمت متوسط بیست هزار دلار، سیویک امکانات بیشتری از یک شاسی بلند در اختیار مشتری می گذارد.

بازنشستگی پاسات

فراوری پاسات از سال 1973 شروع شد و اکنون هشتمین نسل این ماشین فروخته می گردد

به گزارش رسانه ها فولکس واگن میخواهد پاسات، یکی از قدیمی ترین و مشهورترین مدل هایش را از فهرست محصولاتش حذف کند.

پاسات، پرفروش ترین سدان متوسط در اروپا و بعد از شاسی بلند اطلس، پرفروش ترین مدل کارخانه در آمریکا است. اما فروش مدل های سدان در دنیا رو به کاهش است و فولکس واگن ترجیح می دهد که سرمایه اش را صرف ساخت ماشین های الکتریکی و شاسی بلند کند.

خبرگزاری اتوموتیو نیوز از قول منابعی در فولکس واگن نوشته که از سال 2023 این کارخانه در اروپا فقط فراوری مدل استیشن را ادامه می دهد. پاسات استیشن هنوز در اروپای شمالی خریدار دارد.

دلیل دیگر این تصمیم رقابت پاسات با مدل مشابهی در گروه خودروسازی فولکس واگن است. کارخانه اشکودا، عضو دیگر فولکس واگن یک مدل سدان به نام سوپرب براساس پاسات می سازد که قیمت کمتری دارد. محبوبیت این مدل در سال های گذشته مخصوصا در اروپای شرقی بیشتر شده و فروش پاسات را مشکل نموده است.

سدان الکتریکی فولکس واگن بر اساس کانسپت آی دی ویژن طراحی خواهد شد

در آمریکا هم فراوری پاسات از سال 2022 متوقف خواهد شد و ظرفیت فراوری به شاسی بلند الکتریکی ID 4 و مدل اطلس داده خواهد شد.

همزمان با حذف پاسات، فولکس واگن اولین سدان الکتریکی خود را به بازار خواهد فرستاد. ابعاد این ماشین که براساس کانسپت آی دی ویژن (ID VIZZION) ساخته می گردد، با پاسات یکی است، اما فضای اتاقش بسیار عظیم تر است. نام این مدل به احتمال زیاد ID 6 است و به گفته کارخانه می تواند با هر بار شارژ تا 700 کیلومتر حرکت کند.

گروه فولکس واگن میخواهد تا سال 2025 فراوری ماشین های الکتریکی را به سه میلیون دستگاه در سال افزایش دهد.

نُت تازه

نسل جدید نت با قیمت حدود بیست هزار دلار از ماه آینده به بازار عرضه می گردد

نیسان نسل جدید هچ بک نت (Note) را با سیستم هیبرید-الکتریکی فراوری خواهد نمود. کارخانه ژاپنی می گوید این سیستم که نامش ائی-پاور (e-POWER) است، بخش کلیدی استراتژی شرکت در چند سال آینده خواهد بود. سیستم ائی-پاور یک موتور الکتریکی دارد که چرخ ها را حرکت می دهد و یک موتور بنزینی کوچک که باتری ها را شارژ می نماید. به این ترتیب ماشین به شارژر احتیاج ندارد و آلودگی بسیار کمتری نسبت به ماشین های بنزینی فراوری می نماید.

نیسان می گوید مسافتی که ماشین با هر بار پرکردن باک طی می نماید شصت درصد از ماشین های بنزینی بیشتر است. موتوری که باتری ها را شارژ می نماید طوری طراحی شده که در سرعت پایین خاموش است و صدای موتور سرنشینان را اذیت نمی نماید.

نیسان کیکز هم با قوای محرکه هیبرید ئی-پاور ساخته می گردد

این دومین نسل از قوای محرکه ئی-پاور نیسان است. نسل اول این قوای محرکه در سال 2016 عرضه شد و یاری کرد تا نیسان نت پرفروش ترین هچ بک ژاپن گردد.شاسی نسل جدید نت با همکاری رنو ساخته شده است. فروش این ماشین با قیمت پایه دو میلیون ین (حدود 20 هزار دلار) از ماه آینده شروع می گردد.

نیسان به جز نت، شاسی بلند کوچک خود به نام کیکز را با این قوای محرکه می سازد و میخواهد نسل بعدی مدل قشقایی را هم با ائی-پاور به بازار عرضه کند. نیسان می گوید فراوری ماشین با موتور الکتریکی را تا انتها سال 2023 به یک میلیون دستگاه در سال خواهد رساند.

توافق کنید

بیش از نیمی از خودرو های فراوری بریتانیا به اتحادیه اروپا صادر می گردد

انجمن خودروسازان بریتانیا از دولت خواسته که هر طور شده تا انتها امسال میلادی با اتحادیه اروپا بر سر یک قرارداد تجاری به توافق برسد.

پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دو طرف در حال مذاکره برای رسیدن به توافقی تجاری هستند. خودروسازان می گویند که خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا برای صنعت خودروی این کشور 55 میلیارد و 400 میلیون پوند (حدود 74 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

جرج گیلسپی، مدیر انجمن خودروسازان بریتانیا، هفته گذشته در یک نشست اینترنتی گفت: سرنوشت نامعلوم بعد از برگزیت تا کنون برای ما یک میلیارد پوند هزینه داشته و 28 برابر این سرمایه را هم به خاطر کرونا از دست داده ایم. ما توافقی با اتحادیه اروپا می خواهیم که با توجه به احتیاج های ما باشد.

بریتانیا و اتحادیه اروپا باید تا اول ژانویه 2021 به توافق برسند. در غیر این صورت خودروسازان ممکن است ناچار شوند بر اساس قوانین سازمان تجارت دنیای برای واردات قطعه و خودرو ده درصد تعرفه بپردازند. پرداخت این تعرفه هزینه ساخت ماشین در بریتانیا را افزایش می دهد و رقابت را برای خودروسازان سخت خواهد نمود.

در سال 2019 فراوری خودرو در بریتانیا یک میلیون و 300 هزار دستگاه بود که بیش از هشتاد درصد آن صادر شد و نیمی از آن ها در اتحادیه اروپا فروخته شد. بریتانیا همچنین از واردکنندگان عمده خودرو است. بیش از 85 درصد از دو میلیون و سیصد هزار دستگاهی که سال گذشته میلادی در این کشور فروخته شد، وارداتی بود.

منبع: فرادید

به "نسل جدید هوندا سیویک؛ انتخاب اول جوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جدید هوندا سیویک؛ انتخاب اول جوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید