معرفی میتسوبیشی asx و ویژگی های مهم این خودرو

به گزارش وبلاگ گربه، میتسوبیشی asx یک خودروی کراس اور کامپکت به شمار می رود و از نظر جثه در ردیف محصولات کراس اور نسبتا کوچک قرار می گیرد. با توجه به افزایش اقبال خریداران به محصولات کراس اور، میتسوبیشی asx رقبای فراوانی را در بازار خودروی ایران بر گرد خود می بیند. به خصوص رقبای چینی که از قیمت پایین تری نسبت به این خودرو برخوردارند.

معرفی میتسوبیشی asx و ویژگی های مهم این خودرو

وبلاگ گربه | سرویس خودرو - میتسوبیشی asx خودروی چندان پر سن و سالی محسوب نمی گردد و همچنان در نسل نخست خود به سر می برد. در واقع طول عمر این خودرو حتی به یک دهه هم نمی رسد. حدود دو سال قبل خودروی کراس اور کامپکت شرکت میتسوبیشی با ظاهری متفاوت و در قالب نسخه فیس لیفت شده به بازار آمد. این امر تقریبا با ورود این خودرو به بازار ایران هم زمان بود. از همین رو مدل های موجود از این خودرو در بازار ایران به طور عمده نسخه فیس لیفت شده آن را در بر می گیرند.

خودروی کراس اور کامپکت شرکت میتسوبیشی بر اساس پلتفرم دیگر محصول این شرکت یعنی خودروی میتسوبیشی RVR ساخته شده است. این خودرو نیز مانند خودروی ASX به عنوان یک محصول کراس اور کامپکت شناخته می گردد. در عمل رقیبان این دو خودرو نیز کاملا با یکدیگر مشابه هستند. نوع تغییر یافته از پلتفرم موجود در کراس اور جمع و جور میتسوبیشی را می توان در سایر محصولات این شرکت نظیر خودروی لنسر و اکلیپس کراس و همچنین خودروهای ساخته شده توسط دیگر شرکت ها مانند خودرو پژو 2008 نیز مشاهده کرد. با این توضیحات به سراغ آنالیز مشخصات فنی این خودرو می رویم.

مشخصات فنی خودروی میتسوبیشی asx

خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی در قالب مدل های مختلفی در بازار حضور دارد که هر کدام از آنها به موتورهای متفاوتی مجهز هستند. با این حال نسخه وارد شده از این خودرو به ایران از وجود یک موتور بنزین سوز چهار سیلندر و شانزده سوپاپ MIVEC بهره می برد. این موتور از گنجایشی برابر با 1998 سی سی برخوردار بوده و قادر است حداکثر توانی معادل 147 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه ایجاد کند. حداکثر گشتاور تولیدی این خودرو نیز رقمی برابر با 197 نیوتن متر با احتساب 4200 دور در دقیقه خواهد بود.

جعبه دنده به کار رفته در خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی در بعضی از مدل های این خودرو به صورت دستی و در بعضی دیگر نیز به صورت اتوماتیک طراحی شده است. در این میان نمونه های وارد شده از این خودرو به ایران تنها از وجود جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته بهره می برند. البته می توان به وسیله اهرم های تعبیه شده در پشت فرمان این خودرو به صورت دستی نیز روی فرایند تعویض دنده ها کنترل داشت.

به یاری وجود مشخصات فنی یاد شده خودروی میتسوبیشی asx قادر است در مدت زمانی مابین 10 تا 11.5 ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد. البته با توجه به کیفیت بنزین های ایرانی باید روی رقم 11 ثانیه و بالاتر از آن حساب باز کرد. به این ترتیب با خودروی کراس اوری روبرو هستم که از توان فنی و شتاب چندان چشم گیری بهره نمی برد و ویژگی های اسپورت آن چنان پر رنگی را بازتاب نمی دهد.

با این حال تعریف شدن سیستم انتقال قدرت این خودرو بر مبنای قابلیت دو دیفرانسیل می تواند تا حدی این کاستی را جبران کند. اگرچه توان آفرود خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی در حد خودروهای عظیم جثه و شاسی بلند واقعی نیست، اما این خودرو قادر است به خوبی از پس پیمودن مسیرهای ناهموار و پرچالش بر بیاید. به خصوص آن که بسیاری از خودروهای کراس اور کامپکت مشابه (به ویژه محصولات چینی) از وجود چنین قابلیتی بی بهره هستند. گذشته از آن می توان توسط قابلیت تبدیل الکترونیکی سیستم انتقال قدرت، از حالت تک دیفرانسیل این خودرو برای پیمودن مسیرهای هموار شهری بهره گرفت.

متوسط میزان مصرف سوخت خودروی میتسوبیشی asx نیز به عنوان یک محصول کراس اور کم و بیش مناسب به نظر می رسد. به گونه ای که متوسط میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت چرخه ترکیبی رقمی معادل 8.5 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت براورد می گردد. با این اوصاف می توان خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی را به لحاظ برخورداری از ویژگی های فنی یک خودروی متوسط در میان محصولات کراس اور لقب داد. در صورت تمایل می توانید سایر جزییات فنی مربوط به خودروی میتسوبیشی asx را در قالب جدول زیر مشاهده نمایید.

مشخصات فنی خودروی میتسوبیشی asx
نوع موتور خودرو4 سیلندر و 16 سوپاپ MIVEC
گنجایش موتور خودرو2000 سی سی
نوع جعبه دندهاتوماتیک CVT از نوع 6 سرعته با قابلیت تعویض دستی
نوع سیستم انتقال قدرت خودرودیفرانسیل جلو با قابلیت تبدیل الکترونیکی آن به حالت دو دیفرانسیل (4WD)
حداکثر توان خروجی موتور خودرو147 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی موتور خودرو197 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد خودرو11 ثانیه
حداکثر سرعت قابل دست یابی خودرو 190 کیلومتر در ساعت
وزن خودرو 1345 کیلوگرم
طول خودرو 4295 میلی متر
عرض خودرو1770 میلی متر
ارتفاع خودرو 1625 میلی متر
فاصله موجود میان دو محور خودرو2670 میلی متر
میزان مصرف سوخت خودرو در حالت چرخه ترکیبی8.4 لیتر به ازای پیمودن هر صد کیلومتر مسافت
گنجایش مخزن سوخت خودرو 63 لیتر
نوع استاندارد آلایندگی خودرویورو 5

امکانات و قابلیت های خودروی میتسوبیشی asx

با توجه به رقابت تنگاتنگ در بازار خودروهای کراس اور، این محصولات باید به روش های گوناگونی نظر خریداران را به سوی خود جلب نمایند. یکی از مهم ترین روش های رسیدن به این هدف بهره مندی خودروها از امکانات و قابلیت های گسترده و متنوع است. موضوعی که در خودروی میتسوبیشی asx نیز مشاهده می گردد.

این خودرو در بخش کیفیت ایمنی پیروز به دریافت هر 5 وبلاگ گربه ممکن از سازمان ایمنی ان سی ای پی اروپا شده است. یکی از دلایل این امر استفاده از 7 کیسه هوای ایمنی است که مواردی نظیر دو عدد کیسه هوای ایمنی جانبی، دو عدد کیسه هوای پرده ای، کیسه هوای ایمنی مختص زانو، کیسه هوای ایمنی راننده و کیسه هوای ایمنی سرنشین جایگاه جلو را در بر می گیرد. علاوه بر آن خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی به سیستم ایموبیلایزر و سیستم ضد سرقت هشدار دهنده نیز مجهز است.

سیستم سرگرمی خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی از یک نمایشگر لمسی 6.4 اینچی تشکیل شده است. البته در بعضی دیگر از مدل های این خودرو که مجهزتر بوده و به ایران وارد نشده اند، شاهد وجود نمایشگر لمسی 7 اینچی هستیم. نمایشگر موجود در این خودرو در ترکیب با یک سیستم صوتی نسبتا مجهز قرار می گیرد که علاوه بر برخورداری از امکان پخش فایل های ام پی تری، به چهار اسپیکر و دو تیوتر نیز مجهز است.

علاوه بر آن امکان اتصال تلفن همراه به وسیله هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل کردن آن از روی فرمان این خودرو نیز برای سرنشینان آن فراهم خواهد بود. سیستم صوتی خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی همچنین به درگاه یو اس بی نیز مجهز بوده و از قابلیت اتصال به آیپاد بهره می برد. سایر امکانات و قابلیت های موجود در خودروی میتسوبیشی asx را نیز می توانید در ادامه متن پیش رو به صورت فهرست وار مشاهده کنید.

  • طراحی شدن سیستم تعلیق جلوی خودرو به شکل مک فرسون استرات و سیستم تعلیق عقب خودرو به صورت اتصال چند گانه
  • وجود ترمز جلوی خودرو در حالت دیسکی خنک شونده و ترمز عقب خودرو در حالت دیسکی
  • مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • برخورداری از سیستم کنترل فعال پایداری ASC
  • بهره مندی از سیستم کنترل کشش TCL
  • مجهز به سیستم HSA و ترمز یاریی در هنگام حرکت روی سطوح شیبدار
  • وجود سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • برخورداری از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • مجهز به سیستم کروز کنترل که محل قرارگیری آن روی غربیلک فرمان خودرو است
  • برخورداری از سیستم ورود بدون سوییچ با قابلیت استارت خودرو به صورت دکمه ای
  • مجهز به سنسور باران و امکان روشنایی اتوماتیک چراغ های جلوی خودرو
  • وجود شیشه بالابرهای عقب و جلوی خودرو به صورت برقی که از سیستم اتوماتیک و ایمنی محافظ برای راننده برخوردارند
  • مجهز به دوربین دید عقب و قابلیت نمایش بخش عقب خودرو روی صفحه نمایش 6.4 اینچی آن
  • بهره مندی از سنسور پارک که روی سپر عقب این خودرو واقع شده است
  • وجود سقف پاناروما
  • برخورداری از چراغ های جلوی زنون
  • مجهز به سیستم اتوماتیک تنظیم ارتفاع نور چراغ ها
  • وجود چراغ های عقب با طرح ال ای دی
  • مجهز به قابلیت گرم کن در شیشه عقب خودرو که از وجود تایمر بهره می برد
  • وجود شوینده چراغ ها روی سپر جلوی خودرو
  • برخورداری آیینه های جانبی خودرو از قابلیت جمع شدن الکتریکی به همراه راهنما

به این ترتیب اگرچه توان فنی خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی از حد متوسط فراتر نمی رود، اما در زمینه برخورداری از امکانات و قابلیت های متنوع و کاربردی این خودرو حرف های جدی تری برای گفتن دارد.

مشخصات ظاهری خودروی میتسوبیشی asx

نمای جلو

نسخه فیس لیفت شده خودروی میتسوبیشی asx تغییرات ظاهری متعددی را نسبت به نسخه ابتدایی این خودرو بازتاب می دهد. نوع طراحی چراغ های جلوی این محصول تغییر بنیادینی نسبت به قبل ننموده اند و همچنان از وجود زوایای تیز بهره می برند. در فضای مابین چراغ های جلو، بخش جلو پنجره این خودرو قرار گرفته است که از حالتی باریک بهره می برد. این در حالی است که کناره های بخش جلو پنجره مدل قدیمی تر این خودرو به چراغ های جلوی آن چسبیده نبود و با بخش مشبک سپر جلوی آن نقش یک ذوزنقه را تشکیل می داد.

در مجموع طراحان خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی توانسته اند تنها با تغییر نوع طراحی بخش جلو پنجره و سپر جلوی این خودرو، تغییرات ملموس و قابل توجهی را در چهره آن به وجود بیاورند. در واقع اکنون نمای جلوی این خودرو حالت مدرن تر و اسپورت تری را در قیاس با گذشته به خود گرفته است و برخلاف نسخه پیشین دیگر قدیمی و معمولی جلوه نمی کند.

نمای کنار

در نمای کناری خودروی میتسوبیشی asx تفاوت چندانی میان نسخه قدیمی با نسخه فیس لیفت شده آن مشاهده نمی گردد. همچنان بخش میانی نمای کناری این خودرو به موجب وجود خط حجم دهنده نزدیک به رکاب، تا حدی تو رفته جلوه می کند و بر گیرایی این نما می افزاید. اندکی بالاتر از آن هم خط حجم دهنده دیگری از گلگیر جلو شروع می گردد و با عبور از دستگیره های در به چراغ عقب این خودرو می رسد. گذشته از موارد یاد شده وجود رینگ 18 اینچی آلومینیومی نیز اکنون موجب شده است تا نمای کناری خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی سر و شکل بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

نمای عقب

با وجود تغییرات محسوسی که در نمای جلوی نسخه فیس لیفت شده خودروی میتسوبیشی asx وجود دارد، نمای عقب این خودرو دگرگونی قابل اعتنایی را نسبت به نسخه قدیمی بازتاب نمی دهد. شاید قابل اشاره ترین دگرگونی این قسمت را بتوان در تغییر نوع طراحی سپر عقب این خودرو مشاهده کرد. با این حال نوع طراحی سپر عقب این خودروی کراس اور چندان چنگی به دل نمی زند و ظرافت خاصی را بازتاب نمی دهد. اما در جمع بندی نهایی می توان به این نتیجه رسید که خودروی کراس اور کامپکت میتسوبیشی در زمینه طراحی نمای بیرونی خود نمره قبولی دریافت می کند. به خصوص نمای جلوی این خودرو که معمولا نقش اصلی و اساسی را در جذب مخاطب ایفا می کند.

نمای داخلی

نمای داخلی خودروی میتسوبیشی asx در نگاه کلی تا حدی ساده به نظر می رسد و از حالت چندان مدرنی برخوردار نیست. البته آن دسته از کسانی که به نمای یکنواخت و قدیمی فضای کابین خودروهای ساخت داخل خو گرفته اند احتمالا تجربه تازه ای با فضای داخل کابین این خودرو خواهند داشت. اما در صورتی که پیش از این نشستن پشت فرمان خودروهای شاسی بلند شاخص را تجربه نموده باشید، خودروی ASX نمی تواند چندان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

البته این خودرو از نظر میزان راحتی عملکرد بسیار مناسبی دارد و محصول نسبتا جاداری به شمار می رود. این موضوع در رابطه با فضای حمل بار این خودرو نیز صادق است. به خصوص آن که به یاری خم کردن جایگاه های ردیف عقب این خودرو می توان میزان آن را افزایش داد. به طور کل باید نوع طراحی فضای داخلی این خودرو را کاملا معمولی توصیف کرد.

قیمت خودروی میتسوبیشی asx

هم اکنون نسخه 2017 از مدل فول آپشن خودروی میتسوبیشی asx به طور متوسط از قیمتی در حدود 370 میلیون تومان برخوردار است. با این حال آن دسته از کسانی که قصد خرید نسخه 2018 این خودرو را دارند باید رقمی در حدود 420 هزار تومان برای تحقق یافتن خواسته خود بپردازند. جهش عمده قیمت این خودرو از اوایل مرداد ماه بود که رخ داد. جهشی که در جریان آن قیمت خودروی ASX بیش از صد میلیون تومان افزایش یافت و از حدود 250 میلیون تومان به 370 میلیون تومان رسید. در طول چند ماه اخیر نیز قیمت این خودرو حداقل به میزان بیست تا سی میلیون تومان افزایش داشته است.

به این ترتیب خودروی ASX نیز مانند بسیاری از محصولات هم رده اکنون از دسترس طیف گسترده ای از خریداران ایرانی خارج شده و بیش از پیش به یک محصول لوکس شباهت یافته است. این در حالی است که این خودرو به هیچ وجه از ویژگی های لوکس بهره نمی برد و در بازارهای جهانی نیز به عنوان یک خودروی میانه قیمت و مناسب برای قشر متوسط جامعه شناخته می گردد. در انتها این مطلب شما را به مشاهده ویدیویی از معرفی خودروی میتسوبیشی asx دعوت می کنیم.

$sepehr-code-672}

منبع: setare.com

به "معرفی میتسوبیشی asx و ویژگی های مهم این خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی میتسوبیشی asx و ویژگی های مهم این خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید