این 5 نشانه ساده را دارید باهوش هستید

به گزارش وبلاگ گربه، خبرنگاران : بعضی نشانه ها و معیار ها وجود دارند که می توان براساس آن ها تشخیص داد فرد باهوشی هستید.

این 5 نشانه ساده را دارید باهوش هستید

به گزارش وبلاگ گربه به نقل از باشگاه وبلاگ گربه به نقل از اسپوتنیک، شناسایی افراد باهوش یا شایسته یکی از اولین وظایفی است که برای جذب کارمندان یا بخش های منابع انسانی به ادارات محول می گردد، زیرا مدیران سعی می نمایند با ردیابی بعضی سیگنال ها و اسراری که بعضی آن را نمی دانند، کارگران صالح را کنترل نمایند.

مدیران شرکت ها برای جذب افراد باهوش و با کفایت کوشش می نمایند، زیرا آن ها از یک طرف توانایی بیشتری در پیگیری کار ها و منافع مالی دارند و از طرف دیگر می تونند وظیفه خود را به شکل بهتری انجام دهند و راه های کم هزینه تر و آسانتری را برای امور ابداع نمایند.

مجله medium مجموعه ای از معیار ها را با استناد به بعضی از صاحب نظران و مدیران منتشر نموده شناسایی افراد باهوش در مصاحبه ها یا گزینش های کاری را میسر می نماید:

فروتنی فکری

افراد باهوش از فروتنی فکری برخوردار هستند، یعنی در بیشتر امور ادعای دانش ندارند و افرادی هستند که با خود رک و پوست کنده اند و در سایر رشته های مغایر با تخصص و دانش خود دخالت نمی نمایند.

این مجله راهی را برای کشف این افراد در مصاحبه ارائه داد، به گونه ای که مدیر سوالی را ارائه می دهد که پاسخ آن برای شخص مورد آنالیز غیرممکن است و منتظر پاسخ می ماند. اعتراف فرد به بی اطلاعی از پاسخ این سوال نشانه هوش و تواضع فکری اوست.

اوقات فراغت و هوش خیابانی

این مقاله تأکید می نماید: افراد باهوش، صرف نظر از سطح کار و سطح مالی و علمی که دارند، از اوقات فراغت خود برای خواندن یا پیگیری موضوعی که در آن کار می نمایند بهره می گیرند. به عنوان مثال، افراد باهوش از اوقات فراغت خود برای مطالعه خواندن استفاده می نمایند و علاوه بر این، آن ها از هوش خیابانی که یک هوش حاصل از تجربیات عملی و ارتباط با جامعه است، نه فقط تحصیلات آکادمیک، برخوردار هستند.

خود بازنگری

افراد باهوش توانایی آنالیز و تجزیه و تحلیل ایده های خود را دارند، یعنی آن ها این ایده ها را صرفاً به دلیل اینکه آن ها را می شناسند، صحیح نمی دانند، بلکه ایده ها را زیر سوال می برند و از خود انتقاد می نمایند و رفتار فردی یا اجتماعی خود را مرور می نمایند و از اطلاعاتشان برای کارایی بالا استفاده می نمایند.

کنجکاوی پرشور

افراد باهوش کنجکاوی زیادی دارند، که ممکن است گاهی اوقات برای بعضی افراد آزاردهنده باشد؛ زیرا آن ها تمایل دارند سوالات زیادی را بپرسند و برای کسب اطلاعات در جزئیات فرو می فرایند.

ساده سازی ... قوی ترین شاخص

بنابر اعلام این مقاله قوی ترین شاخصی که افراد باهوش از آن بهره می برند ساده سازی است، یعنی ساده سازی هر مسئله ای و جلوگیری از پیچیده شدن آن؛ به گونه ای که این ویژگی به حل سریع مسائل و تجزیه و تحلیل آن ها بدون پیچیدگی یا اهمیت دادن بیش از اندازه به آن ها یاری می نماید. این ویژگی یک مزیت ژنتیکی است و این افراد هر مسئله ای، هرچقدر هم عظیم باشد را هم فقط به عنوان گروهی از مسائل کوچک در نظر می گیرند.

در این مقاله تأکید شده است که این ویژگی ها به معنای هوشمند نبودن بعضی از افراد نیست، زیرا هوش محدود به این شاخص ها نبوده، افراد دارای اختلافات زیادی در شاخص های باهوشی هستند.

منبع: اقتصادنیوز

به "این 5 نشانه ساده را دارید باهوش هستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 نشانه ساده را دارید باهوش هستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید