با دیدنی های جزیره کرس آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ گربه، جزیره کرس یکی از محبوب ترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات در بین گردشگران است که در جنوب شرقی ساحل دریای مدیترانه فرانسه واقع است. اگر چه همیشه کشور فرانسه را با برج ایفل و قدم زدن در شب های عاشقانه اش می شناسند اما این جزیره با آب و هوای گرم و قله های چشمگیر و سواحل خیره کننده اش همچنان گردشگران و زوج هایی را که به دنبال گذراندن ماه عسل عاشقانه خود هستند، به خود جذب کرده است.

با دیدنی های جزیره کرس آشنا شوید!

در نگاه اول شاید گذراندن تعطیلات در یک ساحل آرام به ذهن هر کسی برسد اما جزیره کرس با داشتن تاریخ غنی که قرن ها سنت و فرهنگ در آن جای دارد، ساختمان های قدیمی و باستانی در گوشه کنار این جزیره، خیابان های کوچک و باریکِ پیچ در پیچ، غذاهای خوشمزه و صحنه های پر رونق هنر و موسیقی، بهترین گزینه برای گردشگران است.

مردم این جزیره، گذراندن یک هفته رویایی در سواحل شنی، گشت و گذار در مجلل ترین موزه فرانسه یا سواری با اسب در یک روستای دیدنی را برای گردشگران فراهم کرده اند.

آب و هوای جزیره کرس

جزیره کرس در طول تابستان آب و هوای مدیترانه ایی دارد، در حالی که بیشتر شهرها و مناطق در کشور فرانسه هوای گرم دارند اما این جزیره میانگین دمای 27 درجه و آفتاب بیشتری را دارد که مسلما مورد توجه گردشگران است.

اهمیت تاریخی جزیره گردی

کسی در جهان نیست که نام ناپلئون معروف فرانسه را نشنیده باشد. خانه ناپلئون در این جزیره بوده است و امروزه به یکی از موزه های جذاب فرانسه تبدیل شده است. در این موزه از دوران کودکی این حاکم در قرن 18، پرتره ها و مدال ها، مبلمان و آثار باستانی از زندگی ناپلئون به نمایش گذاشته شده است.

حیوانات و گیاهان نادر

این جزیره محل زندگی برخی حیوانات و گیاهان نادر جهان است که به دلیل محافظت از این گونه های در خطر یک پارک طبیعی ایجاد کرده اند. این پارک در سال 1972 افتتاح شده است و دو گونه در معرض خطر انقراض مانند سمور، موفلون، گوزن های قرمز را در خود دارد.

سواحل جزیره کرس

سواحل کرس با داشتن خلیج های شنی، آب گرم لاجوردی، آسمان آبی از تمیزترین سواحل فرانسه است که منظره های زیبایی را جلوی چشم گردشگران به نمایش می گذارد. سواحل جزیره کرس، جزو محبوبترین سواحل فرانسه است که میزبان گردشگران بسیاری در طول سال است.

غذاهای جزیره کرس

دلایل زیادی برای بازدید از جزیره کرس وجود دارد اما ترکیب غذاهای فرانسوی و ایتالیایی و غذاهای سنتی دلچسب که از گوشت های دریایی تازه و محصولات لبنی محلی مانند پنیر شیر میش پخته می شوند و دسرهای خوشمزه مانند پنیر خامه ای لیمو و یا دسرهایی که با شاه بلوط که از ماده های اصلی بسیاری از غذاهای محلی است، لذت شما را از این گردش بیشتر می کند. اگر به جزیره کرس رفتید، انتخاب غذا را به سرآشپز بسپارید تا بهترین غذای محلی را به شما، پیشنهاد دهد.

نماهای جزیره کرس

زیبایی مناظر این جزیره غیر قابل انکار است، زنجیره ایی از روستاهای کوهستانی، ارتفاعات ساحلی، تپه های سبز و آب های زیبا که با استراحتگاه های ساحلی و کافه های جذاب تزئین شده اند. جشنواره های موسیقی نیز در ارگ باستانی برگزار می شود و علاقمندان زیادی را به این جزیره می کشاند.

هنر در جزیره کرس

جزیره کرس جشنواره ها و جشن های سنتی بسیاری دارد که بیشتر آنها حول هنر و هنرپروری می چرخند. صنایع دستی قدیمی از قبیل جواهرسازی و سفالگری در بسیاری از روستاهای جزیره همچنان رونق دارند. موسیقی سنتی و آوازهای محلی این جزیره نیز بسیار معروف است.

شهر کلوی

شهر ساحلی کلوی از مناطق بسیار دیدنی این جزیره است. بعد از عبور از خیابان های سنگفرش شده که خانه های رنگارنگ و کافه های زیبایی دارد، می توان نمای زیبای خلیج را از بالای ارگ ژنو به تماشا نشست. در این شهر می توانید فرهنگ اصیل فرانسوی را نظاره کنید.

منبع: سفرمی

به "با دیدنی های جزیره کرس آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دیدنی های جزیره کرس آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید