تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات علمی خاتمه نامه ها در دانشگاه آزاد

به گزارش وبلاگ گربه، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا زمانی زاده گفت: ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش دانشجویان و اعضای هیات علمی یکی از اولویت های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات علمی خاتمه نامه ها در دانشگاه آزاد

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تقلب های علمی در سرانجام نامه ها و رساله های دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که تخلف در سرانجام نامه و رساله را جرم محسوب می نماید، اضافه کرد: به این منظور کمیته رسیدگی به تخلفات علمی سرانجام نامه ها و رساله های دکتری در دانشگاه تشکیل شده است که وظیفه آن رسیدگی به تخلفات علمی سرانجام نامه ها و رساله های دکتری است.

مدیرکل پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: هدف اصلی دوره تحصیلات تکمیلی، پژوهش و تحقیق است و نتیجه این تحقیقات می تواند منجر به ایجاد دانش فنی، چاپ مقاله، ثبت پتنت و... شده و باعث ارتقای علمی دانشگاه و جامعه گردد.

زمانی زاده گفت: تا به امروز 19 جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات علمی سرانجام نامه و رساله های دکتری برگزار شده که در مورد تخلفات علمی واحدها - با توجه به گزارش های ارسال شده و همچنین بازرسی و آنالیز توسط اساتید در گروه های مختلف آموزشی - آنالیز و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

وی با اشاره به موارد مصرف پژوهانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور استفاده از پژوهانه در جهت واقعی پژوهش، ترتیبی اتخاذ شده تا کارشناسان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در یک کارگروه آموزشی، در این خصوص آموزش داده شوند تا پژوهانه ها صرفا در راستای تحقیق و تعالی پژوهش استفاده گردد.

مدیرکل پژوهشی دانشگاه آزاد عنوان نمود: شاخص ها، معیارها و ملاک هایی در نظر گرفته شده است تا اعضای هیات علمی این دانشگاه صرفا در همایش های معتبر بین المللی شرکت نمایند.

زمانی زاده تاکید نمود: این فعالیت می تواند به سالم سازی فضای علمی- پژوهشی دانشگاه یاری بسیاری کند به طوریکه با برنامه ریزی های اجرا شده در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر راهنمایی اعضای هیات علمی برای شرکت در کنفرانس ها و همایش های معتبر بین المللی، تا به امروز میلیاردها تومان صرفه جویی ارزی نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی آن دسته از همایش هایی که با عناوین و موضوعات تخصصی هستند را در صورت حمایت انجمن ها و قطب های علمی مورد تایید وزارتخانه ها، با اولویت مورد آنالیز قرار می دهد.

زمانی زاده خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه طرح های پژوهشی و آموزش کارشناسان برای ثبت صحیح اطلاعات در سامانه، نظارت بر نحوه عملکرد واحدها در مورد تصویب و اعلام پایان طرح ها یا پی­گیری تخلفات احتمالی از دیگر اقدامات این حوزه است.

منبع: ویکی گرام

به "تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات علمی خاتمه نامه ها در دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات علمی خاتمه نامه ها در دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید