خبرنگاران وزیر دفاع ترکیه به جمهوری آذربایجان سفر کرد

به گزارش وبلاگ گربه، باکو- خبرنگاران- خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه در رأس یک هیأت بلندپایه نظامی برای آنالیز همکاری های متقابل با جمهوری آذربایجان وارد باکو شد و با الهام علی اف رییس جمهوری این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

خبرنگاران وزیر دفاع ترکیه به جمهوری آذربایجان سفر کرد

به گزارش وبلاگ گربه، وزیر دفاع ترکیه را در این سفر یاشار گولر رییس ستاد کل ارتش، امیت دوندار فرمانده نیروهای زمینی، هاکان کوچکایوز فرمانده نیروی هوایی و آدنان اوزبالی فرمانده نیروی دریایی این کشور همراهی می نمایند.

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در ملاقات وزیر دفاع ترکیه و هیأت همراه با وی، ابراز اطمینان کرد که این کشور در آینده نزدیک شریک عظیم جمهوری آذربایجان در حوزه نظامی و فنی خواهد شد.

خبرگزاری رسمی آذرتاج گزارش داد: علی اف با اشاره به انتها نخستین مرحله تمرینات مشترک تاکتیکی نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه، آن را رویداد مهم عنوان نمود و گفت: دو کشور همه ساله بیش از 10 تمرین نظامی مشترک برگزار می نمایند و بنابر این نگرانی بعضی کشورها از تمرینات نظامی مشترک فعلی نیروهای جمهوری آذربایجان و ترکیه بی اساس است.

رییس جمهوری آذربایجان، گسترش سریع تعاملات دوجانبه در حوزه های نظامی و فنی و نیز ظرفیت های قابل توجه ترکیه در حوزه صنایع دفاعی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ما علاقه مند به استفاده از این ظرفیت ها هستیم.

علی اف همچنین با اشاره به حمایت ترکیه از جمهوری آذربایجان در درگیری های اخیر نیروهای این کشور و ارمنستان، اظهار کرد: دو کشور به صورت مرتب تمرینات نظامی مشترک را برگزار خواهند کرد.

وزیر دفاع ترکیه نیز در این ملاقات گفت که کشورش همکاری های نظامی با جمهوری آذربایجان را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

آکار با اشاره به این که ترکیه و جمهوری آذربایجان قراردادهای نظامی و توافقنامه همکاری در حوزه آموزش نظامی دارند و نیز در حوزه صنایع دفاعی همکاری می نمایند، اضافه کرد: در قالب این قراردادها و اسناد امضا شده، سفرهای متقابل ، تماس ها و تمرینات نظامی مشترک برگزار می گردد.

هیأت نظامی ترکیه ای در جریان این سفر، همراه با همتایان آذربایجانی خود بخش نهایی نخستین مرحله تمرینات نظامی مشترک دو کشور را از نزدیک مشاهده کردند.

نخستین مرحله تمرینات نظامی مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان 8 مردادماه جاری با حضور واحدهای مختلف ارتش دوطرف در چند منطقه جمهوری آذربایجان شروع شد.

به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، این تمرینات نظامی گسترده تاکتیکی با حضور واحدهای نیروی زمینی و هوایی و با استفاده از خودروهای زره پوش، توپخانه، هواپیماهای نظامی و سامانه های دفاع هوایی دو کشور در باکو، نخجوان، گنجه، کوردمیر و یولاخ برگزار گردید.

این تمرینات نظامی مشترک در شرایط ادامه تنش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که پس از درگیری های اخیر نیروهای دو کشور روی داد، برگزار گردیده است.

درگیری های 22 الی 26 تیرماه گذشته نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در راستا شهرستان مرزی تاووز این کشور منجر به تلفات جانی و خسارت به بعضی مناطق مسکونی مرزی دو طرف شد.

پیش از این تمرینات نظامی مشترک، دوم مردادماه جاری رزمایش مشترک نیروهای هوایی روسیه و ارمنستان در خاک این کشور شروع شد و وزارت دفاع ارمنستان هدف از این برنامه نظامی مشترک را تمرین روش های مقابله با پهپادهای تجسسی و مسلح عنوان نمود.

این رزمایش مشترک با استفاده از جنگنده های روسیه و ارمنستان و نیز سامانه های دفاع هوایی دو کشور اجرا شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران وزیر دفاع ترکیه به جمهوری آذربایجان سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر دفاع ترکیه به جمهوری آذربایجان سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید