سارقان در کمین خریدکنندگان شب عید کرونایی

به گزارش وبلاگ گربه، نوروز از سال گذشته رنگ و بوی دیگری یافته و با کرونا گره خورده، هرچند عده ای از هموطنان بی توجه به پروتکل های بهداشتی، خریدهای نوروزی خود را شروع نموده و گمان نمی نمایند ویروسی به نام کرونا در همه جا خانه نموده، با این حال بهتر است در هنگام خرید مراقب سارقان باشید.

سارقان در کمین خریدکنندگان شب عید کرونایی

به گزارش گروه حوادث وبلاگ گربه، در شرایطی که کرونا سایه سنگین خود را بر سر مردم فرود آورده، سارقان نیز دست از کار نکشیده و همیشه در کمین بهترین فرصت ها هستند تا طعمه ای را به دام بیندازند. هر چند مسئولان امر و متولیان سلامت به مرم توصیه می نمایند از ورود به اماکن شلوغ پرهیز نموده و حتی از سفرهای نوروزی اجتناب نمایند اما هستند عده ای که نسبت به تمام این هشدارها بی تفاوت بوده و راه خود را می فرایند.

در این شرایط پلیس نیز ضمن توصیه به مردم که از حضور در اماکن شلوغ پرهیز نموده و نسبت به رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از شیوع کرونا توجه داشته باشند، در عین حال به هموطنان هشدار می دهد تا در صورت خرید و حضور در امکان شلوغ مراقب سارقان باشند تا در دام آن ها گرفتار نشوند.

پلیس توصیه می نماید که مردم برای خرید از نگهداری پول نقد در کیف یا جیب خودداری نمایند بویژه در اماکن شلوغ.

سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی به شهفرایندان توصیه می نماید، در مکان های شلوغ با کارت های اعتباری، خرید نمایند.

وی در مصاحبه با ایرنا می گوید: شهفرایندان باید مراقب تماس بدنی افراد ناشناس در اماکن پرتردد باشند؛ در صورت امکان به اندازه خرید، وجه نقد با خود همراه داشته باشند و سعی نمایند وجوه نقد را داخل چند جیب لباس تقسیم کنید.

موذن با اشاره به اینکه اشیاء خریداری شده را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید، می گوید: هنگام خرید از وجوه نقد، چک های مسافرتی و لوازم با ارزش، داخل جیب لباس های خود، مراقبت کنید. همچنین از به همراه داشتن طلا و جواهر و سایر اشیاء غیر ضروری گرانقیمت اجتناب کنید.

موذن در توصیه به شهفرایندان، هنگام مسافرت در شهرها و اماکن متبرکه نیز توصیه می نماید بچه ها خود را به زیورآلات گران قیمت مزین ننمایند؛ همچنین وجوه نقد هم یکجا حمل نشود. نام، سن، نشانی محل زندگی، شهر و استان خود را به فرزندان بیاموزید؛ به بچه ها آموزش دهید، هنگام پاسخ دادن به تلفن، نگویند در خانه تنها هستند و هرگز در خانه های خالی، متروکه و محل های خلوت و دورافتاده بازی ننمایند.

توصیه های دیگر پلیس در خصوص خریدهای نوروزی

سرهنگ شهاب امینیT معاون اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی در توصیه به هموطنان برای رعایت احتیاط در خریدهای نوروزی می گوید: هموطنان از فروشگاه هایی که امکان پرداخت الکترونیکی دارند، خرید نمایند. برای پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی در روزهای پایانی سال و با توجه به همراه داشتن مقادیر زیاد پول نقد در هنگام خرید ضروری است در فروشگاه هایی که امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد، مبلغ وارد شده توسط فروشندگان را با دقت آنالیز و شخصا رمز عبور کارت بانکی را وارد نمایند.

وی ادامه می دهد: هموطنان هنگام ترک خودرو شخصی نیز باید از رها کردن کیف دستی، پول نقد، اسناد، مدارک و هرگونه اموال با ارزش درون خودرو، خودداری نمایند. در صورتی که برای خرید از خودروی شخصی استفاده می نمایند در صورت امکان، وسیله نقلیه خود را در پارکینگ های عمومی پارک نمایند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی از والدین خواست مراقبت های لازم در مراکز شلوغ و پر ازدحام را از بچه ها به عمل آورده و اگر همراه بچه ها خود به خرید می فرایند، از آویختن هرگونه طلا، جواهرات و اشیای قیمتی به بچه ها خود پرهیز نمایند.

امینی همچنین از شهفرایندان خواست پلیس را در برقراری نظم و امنیت کمک نموده و هرگونه موارد مشکوک را برای پیگیری انتظامی در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند.

منبع: جام جم آنلاین

به "سارقان در کمین خریدکنندگان شب عید کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارقان در کمین خریدکنندگان شب عید کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید