طبق یک نظرسنجی کاربران اندروید به خریدن آیفون 12 تمایل زیادی دارند

به گزارش وبلاگ گربه، طی یک نظرسنجی از حدودا 2000 نفر از مردم کشور آمریکا که از گوشی های اندرویدی استفاده می نمایند، 33 درصد آن ها از تمایل خود به خرید آیفون 12 خبر داده اند.

طبق یک نظرسنجی کاربران اندروید به خریدن آیفون 12 تمایل زیادی دارند

در حال حاضر اندروید با بیش از 85 درصد سهم از بازار، پرطرفدارترین سیستم عامل موبایل دنیا است. شرکت های زیادی هم گوشی های خود را با این سیستم عامل عرضه می نمایند و به همین خاطر تنوع بسیار بالای این محصولات از گوشی های ارزان قیمت گرفته تا گران قیمت باعث شد احتیاج تمام اقشار جامعه پوشش داده گردد.

در طرف مقابل آیفون ها هر سال در نسخه های محدودی فراوری می شدند و عموما از قیمت بسیار بالایی برخوردار بودند چون اپل اصلا گوشی میان رده فراوری نمی کرد. به همین خاطر تمایل مردم به خرید این گوشی ها کم شد و در نتیجه iOS هیچ وقت نتوانست به شهرت اندروید برسد. البته انکارناپذیر است که بسیاری ها تمایل به در اختیار داشتن آن دارند منتها قیمت بالای این گوشی ها دستیابی به چنین خواسته ای را تا حدودی غیرممکن نموده.

طی دو سه سال گذشته اما اپل تصمیم گرفت سیاست جدیدی را در پیش بگیرد و نه تنها گوشی های خود را با تنوع بیشتری راهی بازار کرد بلکه دو گوشی میان رده هم با نام های آیفون SE و SE 2020 به فروش رساند. همین موضوع باعث شد کاربران با بودجه محدود هم بتوانند توان خرید آیفون را داشته باشند و به لطف پشتیبانی طولانی مدت اپل، از قابلیت های خوب نیز بهره مند شوند. در نتیجه طی این سال ها، تمایل مردم به خرید آیفون بسیار افزایش پیدا نموده است.

  • چرا کاربران iOS 14 دیوانه وار صفحه هوم آیفون را دگرگون می نمایند؟

در حال حاضر، از بین 950 میلیون نفری که از آیفون استفاده می نمایند، به احتمال بسیار زیاد 350 میلیون نفر آن ها به دنبال تعویض گوشی خود با یک آیفون جدیدتر هستند و چه محصولی بهتر از سری آیفون 12 که هم تنوع بالایی دارند، هم اولین گوشی های اپل به حساب می آیند که از اینترنت 5G پشتیبانی می نمایند و هم دو مدل از آن ها با قیمت بسیار خوبی راهی بازار می شوند. تا به این لحظه هم بسیاری از تحلیل گران، فروش بسیار خوبی را برای این سری پیش بینی می نمایند.

اما این طور که به نظر می رسد، تنها دارندگان آیفون نیستند که احتمالا به خرید سری آیفون 12 تمایل دارند. بلکه اندرویدی ها هم به دلایل مختلف، قصد کوچ کردن به سیستم عامل جدید را دارند. به تازگی وب سایت SellCell طی یک نظرسنجی که از 2057 نفر کاربر اندروید به عمل آمد، از آن ها در رابطه با تمایل شان به خرید گوشی آیفون 12 پرسید که نتیجه جالبی هم بدست آمد.

در این آنالیز، 66.9 درصد از نفرات ادعا کردند به خرید آیفون 12 فکر نمی نمایند و احتمالا از گوشی فعلی خود رضایت دارند. اما در این بین 33 درصد هم به خرید آیفون تمایل نشان دادند. شاید فکر کنید چون آیفون های جدید از پردازنده A14 بهره می برند که فوق العاده قدرتمند است یا مثلا به سنسور LiDAR (مدل پرو مکس) و نمایشگر OLED مجهز خواهند شد. اما این قابلیت ها جذاب تر از ترکیب سخت افزاری اندرویدی ها نیست؛ از نمایشگرهای 120 هرتزی گرفته تا باتری هایی با ظرفیت بالا و شارژر های بسیار سریع درون جعبه. پس به نظر می رسد دلیل اصلی سخت افزار نباشد که با توجه به یک نظر سنجی دیگر، درست هم هست چون مردم بیشتر به iOS تمایل دارند و نه آیفون ها.

می توانید در زیر، 7 دلیل مهاجرت از اندروید به آیفون 12 را مشاهده کنید که قابلیت های سخت افزاری در رتبه 5 قرار می گیرد. یعنی برای کاربران، 4 دلیل از اهمیت بیشتری برخوردار است که به ترتیب پشتیبانی طولانی مدت، حفاظت از حریم خصوصی، اندازه کوچکتر و جمع و جور و قیمت بهتر هستند. در رده پنجم هم امکانات سخت افزاری، دوربین، طراحی و چیزهایی از این دست قرار می گیرد. در نهایت هم می رسیم به پشتیبانی از فناوری 5G و رابط کاربری که تعداد کمی از کاربران به این دو گزینه رأی داده اند.

  • سلطه آیفون ها بر بازار آمریکا؛ پرچم داران 2019 اپل همچنان در لیست پر فروش ترین ها

در این بین، حدودا 55.9 درصد اعلام کردند که دلیل اصلی خرید آیفون 12، پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری خواهد بود. در حالی که بیشتر شرکت های اندرویدی دو سال و سامسونگ (به تازگی) و گوگل هم به مدت 3 سال گوشی های خود را به روزرسانی نرم افزاری می نمایند، اپل هنوز آیفون 6S از سال 2015 را فراموش ننموده!

در رتبه دوم هم حریم خصوصی و امنیت قرار می گیرد که باز هم مربوط به iOS است و نه آیفون. تنها دلیلی که مربوط به خود آیفون است و رای زیادی هم دارد، طراحی کوچک و جمع و جور آن است که احتمالا مربوط به آیفون 12 مینی باشد. گوشی کوچکی که گفته می گردد از نمایشگر 5.4 اینچی بهره می برد و با توجه به اینکه گوشی های امروزی حاشیه های بسیار کمی دارند، بنابراین این گوشی بسیار جمع و جور خواهد بود.

جای تعجب هم نداشت که حدودا 48 درصد شرکت نمایندگان اعلام کردن گوشی بعدی آن ها آیفون 12 مینی خواهد بود چون اگر بخواهیم فاکتور قیمت را هم در نظر بگیریم، فقط این گوشی است که می تواند دلیل خوبی به کاربران بدهد چون گفته می گردد با قیمت پایه 649 دلار راهی بازار می گردد که به نسبت پیکسل 5 با قیمت پایه 700 دلار بسیار جذاب تر به نظر می رسد.

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که این نظرسنجی در ابعاد بسیار کوچکی صورت گرفت و نمی تواند نشان دهنده چیزی باشد. اما نمی توان این موضوع را انکار کرد که پشتیبانی طولانی مدت از آیفون ها یک رجحان فوق العاده به حساب می آید. حتی اگر این به روزرسانی ها به نسبت اندروید، قابلیت های جدیدی به همراه نداشته باشند. اما این موضوع از سال بعد که دو سیستم عامل تقریبا در یک شرایط قرار می گیرند اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید و این جاست که اهمیت کار اپل بیشتر به نسبت قبل حس می گردد.

  • اندروید 11 در مقابل iOS 14؛ سیستم عامل موبایل برتر 2020 کدام است؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "طبق یک نظرسنجی کاربران اندروید به خریدن آیفون 12 تمایل زیادی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبق یک نظرسنجی کاربران اندروید به خریدن آیفون 12 تمایل زیادی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید