کشف ماده تاریک با یاری فناوری شناسایی صورت!

به گزارش وبلاگ گربه به نقل از دیجیتال ترندز، محققان تصمیم دارند با استفاده از فناوری شناسایی چهره که برای باز کردن قفل موبایل ها استفاده می گردد، یکی از رازهای دنیا را کشف نمایند.

کشف ماده تاریک با یاری فناوری شناسایی صورت!

به همین دلیل محققان دانشگاه ETH زوریخ با یاری انواع مختلف شبکه های عصبی که در فناوری شناسایی صورت به کار می رود، ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی ابداع نموده اند که به کشف ماده تاریک یاری می نماید.

فیزیکدانان معتقدند درک ماهیت این ماده مرموز برای پاسخ به سوالاتی بنیادین درباره ساختار دنیا حیاتی است.

یانیس فلوری یکی از دانشجویان مقطع دکترا در این دانشگاه می گوید: ما از الگوریتمی استفاده کردیم که شباهت زیادی به چیزی دارد که در فناوری شناسایی صورت استفاده می گردد. نکته جالب درباره هوش مصنوعی آن است که این سیستم می تواندهرگونه اطلاعاتی را بیاموزد. هوش مصنوعی در فناوری شناسایی صورت می آموزد چگونه لب ها، چشمان و بینی ها را شناسایی کند.اکنون ما به دنبال ساختارهایی هستیم که نشانه هایی درباره ماده تاریک را عیان نمایند. این الگوی شناسایی ماهیت اصلی الگوریتم را تشکیل می دهد.

او در این باره شرح می دهد: پیش از این محققان نقشه های وسیع لنزینگ ضعیف(weak lensing mass maps) را آنالیز و خود به طور دستی ویژگی های مرتبط را گزینش می کردند. این فرایند کار بسیار پیچیده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که ویژگی های انتخاب شده شامل تمام اطلاعات مربوطه باشد. برای این منظور ما از هوش مصنوعی یاری گرفتیم. شبکه های عصبی پیچیده ای در این پژوهش استفاده شدند تا الگوهای شناسایی را بهبود دهیم.

این در حالی است که طی یک قرن نظریه های مختلفی درباره وجود ماده تاریک ارائه شده است. دانشمندان معتقدند ماده تاریک 27 درصد دنیا را تشکیل می دهد و وزن آن بیش از ماده قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کشف ماده تاریک با یاری فناوری شناسایی صورت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ماده تاریک با یاری فناوری شناسایی صورت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید