آمریکا دقیقا چه غلطی می نماید؟

به گزارش وبلاگ گربه، افتضاح انفجار های غول انرژی دنیا محدود به نفت و از هم پاشیدگی معادلات نفتی نیست، سوال این است که آمریکا دقیقا چه غلطی می نماید که به بزرگترین هم پیمانش در غرب آسیا حمله می گردد و حتی متوجه حمله هم نمی گردد؟

آمریکا دقیقا چه غلطی می نماید؟

گروه دانشگاه وبلاگ گربه- حمزه دستیار؛* یمنی ها قلب انرژی جهان را هدف قرار دادند، خبر کوتاه بود، اما در مخیله جهان نمی گنجید، فقیرترین کشور خاورمیانه یکی از ثروتمندترین کشور های جهان را با حمله پهپادی به استهزا کشاند.

حمله بی نظیر اهالی یمان به حجازی ها یادآور حمله فانتوم ها (عملیات حمله به اچ 3) علیه رژیم بعثی عراق بود، در حمله به اچ سه (15 فروردین 1360) پیچیده ترین حمله هوایی تاریخ به دور دست ترین نقطه خاک دشمن بعثی رخ داد که طی آن بیش از 48 هواپیمای عراقی که بیشتر آن ها بمب افکن های میگ 23، سوخو 20، توپولوف 16 بودند نابود شدند.

ابابیل یمن 1200 کیلومتر از خاک سعودی را درنوردیدند و به الشیبه رسیدند و آرامکو را شخم زدند، کسانی عمق فاجع را متوجه می شوند که بدانند سود خالص شرکت نفت عربستان سعودی، تقریبا با سود خالص شرکت های اپل، شرکت آلفابت گوگل و اکسون موبیل برابر است. کسانی معجزه انقلابیون یمانی را می فهمند که بدانند آرامکو حدود 12 درصد از سهم فراوری جهانی نفت را در اختیار دارد و بالغ بر 10.3 میلیون بشکه نفت در روز فراوری می نماید.

افتضاح انفجار های غول انرژی جهان محدود به نفت و از هم پاشیدگی معادلات نفتی و مالی سعودی ها نیست، موضوع پیمایش 1200 کیلومتری پرنده های یمنی بر فراز خاک عربستان است.

اصل مطلب اینجاست، آمریکا دقیقا چه غلطی می نماید که به بزرگترین هم پیمانش در غرب آسیا در این سطح حمله گردد و حتی متوجه حمله هم نگردد؟

به این رقم نجومی توجه کنید 460 میلیارد دلار! از حد تصور خارج است، این قرار داد ماورایی مقدار هزینه خرید تسلیحاتی عربستان از آمریکا در یکی از قرار دادهاست که بزرگ ترین قرار داد تسلیحاتی تاریخ بشریت است.

این همه سرمایه گذاری کجا خرج می گردد که نمی تواند از سعودی ها در برابر یمنی ها محافظت کند؟

سامانه دفاعی پاترویت آمریکایی حتی پیروز به تشخیص پهپاد های یمنی نشد و حتی یک شلیک هم به سمت این پرنده ها نداشته است.

یگان پدافند هوایی عربستان دارای دست کم 6 سامانه دفاع موشکی پاتریوت ساخت شرکت تسلیحاتی ریتون آمریکا است که ارزش هر یک به میلیارد ها دلار می رسد.

دستگاه های تحلیل معادلات جهان مدام چرتکه می اندازند، ولی نتیجه محسور نماینده است، قطر سرزمین حجاز با صرف میلیارد ها دلار هزینه پیموده شده و بزرگ ترین شرکت جهان شخم زده شده و اثری از دفاع و خبری از مقبله نبود، ائتلاف خبیث و شکست خورده عبری-عربی-غربی انگشت اتهام را به سمت ایران برمی گرداند، آمریکایی ها بعنوان بزرگ ترین مشتری آرامکو و بزرگترین خریدار شیر مجانی از گاو شیرده برای سر پوش نهادن بر افتضاح پاتریوت، ایران را مقصر می داند.

بعضی منابع خبر از حمله ائتلاف شیطانی به ایران به نقطه زنی عسلویه دادند! قلب انرژی جهان را در مقابله با حمله به آرامکو بمباران نمایند، حتی بعضی گفتند شب حمله وضعیت در عسلویه نارنجی بود.

همزمان فرماندهان نظامی ایران مستمر رجز خوانی می کردند، سرلشکر باقری و سردار سلامی حملات احتمالی و حتی نقطه ای به ایران را همراه با نتایجی فاجعه بار دانستند و کشور میزبان هر حمله احتمالی را به بازگشت به عهد حجر تهدید کردند.

درون پرانتز در همین ایام مقتدی صدر در ایران است و بمب خبری حضور دست به سینه در کنار قاسم سلیمانی در مقابل رهبر انقلاب اسلامی جهان را گیج تر می نماید.

حال عربستان، آمریکا و متحدانشان یا باید حقارت شکست از یمن بی دفاع، ولی سرفراز را بپذیرند یا ایران را متهم نمایند و برای حفظ هیاهوی پوشالی خود به ایران حمله نمایند، اما واقعیات زمانه چیز دیگریست، آن ها اسارت آر کیو 170، فاجعه گلوبال هاوک، استیصال در بازداشت کماندو های نیروی دریایی شان و تو دهنی استینا ایمپرو را چشیده اند، آن ها صحبت اگر یکی بزنید ده تا میخورد را هم در عموم از رهبر ایران و هم در مکالمه خصوصی از سرلشکر باقری شنیده اند.

قبل از اینکه بهت محور شرارت تمام گردد سید مقاومت فریاد می زند: والله یا امامنا و سیدنا ما ترکناک یابن الحسین دوزاری جهان افتاده، جنگ با ایران به منزله فروپاشی چندین کشور میکروسکوپی و قبیله ای خواهد بود و همچنین تحقیر ایالات پر مدعای متحده آمریکا! تصمیم همان تصمیم بعد از به ذلت کشیدن گلوبال هاوک بود حمله ای نخواهد شد نه به عسلویه و حتی نه به بیابان های ایران!

حمزه دستیار- دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط وبلاگ گربه نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمریکا دقیقا چه غلطی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دقیقا چه غلطی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید