ابوالفتح: آمریکا به دنبال واکنش هیجانی ایران ، ایران تا اکتبر 2020 صبورانه به یاغی گری ایالات متحده نگاه می کند

به گزارش وبلاگ گربه، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: تا زمانی که جامعه جهانی قانع شود ایران یک خطر فوری و یک تهدید اساسی برای نظام بین الملل است، راه سختی در پیش روی آمریکا است و به همین دلیل ایالات متحده به دنبال پاسخ هیجانی ایران است.

ابوالفتح: آمریکا به دنبال واکنش هیجانی ایران ، ایران تا اکتبر 2020 صبورانه به یاغی گری ایالات متحده نگاه می کند

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی وبلاگ گربه، درباره حمله ناکام جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران که راهی بیروت بود و دلیل آمریکایی ها از این اقدام گفت: برخلاف نظر عمده ای که درباره این رفتار آمریکا مطرح می شود مبنی بر اینکه ارتباط مستقیم با انتخابات پیش رو در این کشور دارد به اعتقاد من برای آمریکایی ها تاریخ مهم تر از نوامبر 2020 یعنی انتخابات ریاست جمهوری اکتبر 2020 است یعنی تاریخی که تحریم های تسلیحاتی پنج ساله ایران منقضی می شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها عزم خود را جزم کردند و تحت هر شرایطی تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را مجددا برگردانند، گفت: با این حساب به نظر می رسد آمریکایی ها از راستا تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت به نتیجه نمی رسند، چون روسیه و چین بار ها اعلام کردند که در هر شرایطی این قطعنامه را علیه ایران وتو خواهند کرد با این حساب در مرحله بعد آمریکا به دنبال آن است که با توسل به قطعنامه 2231 مانع از انقضای تحریم های تسلیحاتی ایران شود.

تا زمانی که جامعه جهانی ایران را تهدید اساسی نداند، راه سختی پیش روی آمریکاست

ابوالفتح شرح داد: اساسا تا زمانی که جامعه جهانی قانع شود که ایران یک خطر فوری و یک تهدید اساسی برای نظام بین الملل است راه سختی در پیش روی آمریکایی هاست و شاید به همین دلیل باشد که آمریکا ترجیح می دهد ایران در قبال اینگونه اقدامات آن ها دست به پاسخ هیجانی متقابل بزند.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن است که با متشنج کردن فضا حوادث غیرمترقبه و انسانی رخ دهد تا جهان قانع شود که جمهوری اسلامی به دنبال ناآرامی و تنش است، گفت: آمریکایی ها می خواهند با این ابزار هجمه سنگین تبلیغاتی علیه ایران به وقوع بپیوندد در این شرایط آمریکا می تواند جهان را قانع کند که جمهوری اسلامی تهدیدی فوری است و به همین جهت نیاز است که تحریم های تسلیحاتی این کشور تمدید شود.

نظام به این جمع بندی رسید که تا اکتبر2020 صبورانه به یاغی گری آمریکائی ها نگاه کند

وی با تاکید بر اینکه با وجود این سناریو به نظر می رسد که نیاز است تا جمهوری اسلامی با تدبیر خویشتن داری به خرج دهد، گفت: به نظر می رسد فرصت برای انجام یک پاسخ سخت همواره وجود داشته باشد، اما شاید در شرایط فعلی نظام به این جمع بندی برسد که تا تاریخ 17 اکتبر 2020 صبورانه تر به موضوع نگاه کند.

ابوالفتح در خاتمه خاطر نشان کرد: بعد از انقضای این تاریخ تکلیف تحریم های ایران روشن می شود و فاصله کمی تا تاریخ سوم نوامبر یعنی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی می ماند و دیگر فرصت چندانی برای ترامپ وجود ندارد که بخواهد اقدام جدیدی برای انتخابات آمریکا انجام دهد. از این گذشته مردم آمریکا هم در خصوص برگزاری انتخابات در این کشور چندان دغدغه سیاست خارجی ندارند و به نظر نمی رسد یاغی گری های ترامپ در عرصه سیاست خارجی تاثیری بر انتخاب ترامپ در انتخابات داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابوالفتح: آمریکا به دنبال واکنش هیجانی ایران ، ایران تا اکتبر 2020 صبورانه به یاغی گری ایالات متحده نگاه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالفتح: آمریکا به دنبال واکنش هیجانی ایران ، ایران تا اکتبر 2020 صبورانه به یاغی گری ایالات متحده نگاه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید