الزامات جدید برای موفقیت صنایع فولاد

به گزارش وبلاگ گربه، رئیس هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران گفت: با مدیریت هوشمند در کل فرایند صنعت فولاد که سازگاری مناسبی با محیط زیست دارد؛ باید فراوری مطابق با انتظار مشتری و بر اساس کیفیت باشد.

الزامات جدید برای موفقیت صنایع فولاد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ گربه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آئین گشایش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فولاد ایرانسمپوزیوم فولاد دوشنبه 14 مهر، دکتر عباس نجفی زاده با بیان این که در صنعت فولاد فراوری باید بر اساس کیفت فراوری کار، استحکام شکل پذیری، مقابله با خوردگی، کارایی و قیمت آن مناسب با انتظار مشتری باشد اضافه نمود: مدیریت هوشمند در فرایند صنایع فولاد برای به کارگیری انرژی های پاک، پیاده سازی اتوماسیون منطبق با خط فراوری و بهینه شدن هزینه های فراوری از الزامات فعالیت پیروز در دنیا توسعه یافته است.

نجفی زاده در مورد انطباق با ضوابط زیست محیطی گفت: با توجه به این که در بحران گرمایش زمین هستیم، باید از مواد و انرژی بهره لازم را برد و در راستای کاهش گازهای گلخانه ای گام های موثری برداشت.

وی گفت: در طراحی از شروع تا سرانجام در مرحله نخست باید طراحی سبک با عمر طولانی و حداقل اتلاف مواد به صورت بازیافت و استفاده مجدد در نظر گرفته گردد. خوشبختانه فولاد قابلیت بازیافت کامل دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران خاطر نشان کرد: نزدیک به 34 میلیارد گیگا تن CO2 بر اثر فعالیت بشری ایجاد شده و از این مقدار 5 درصد متعلق به صنعت فولاد بود که در کل صنعت فولاد 24 درصد گاز گلخانه ای فراوری می گردد و حدود 21درصد انرژی صنایع را مصرف می نماید.

وی در مورد استفاده از فولادهای کیفی گفت: در حال حاضر در تمام صنایع عظیم از آلمینیوم استفاده می گردد. فولادهای نسل سوم جایگزین مناسب برای آن است که دارای استحکام و کیفیت بالایی بوده و موجب کاهش گازهای گلخانه ای می گردد.

نجفی زاده با اشاره به چرخه فراوری فولاد که سازگاری با محیط زیست دارد گفت: باید سوخت های جایگزین را به جای زغال سنگ و مواد نفتی به کار گرفت تا انرژی مصرفی کاهش پیدا کند.

وی گفت: این موارد محقق نمی گردد مگر این که مراکزی برای ارائه تکنولوژی های مورد احتیاج در این زمینه فعالیت داشته باشند.

وی در رابطه با نقش فولاد در مالی دنیای اضافه نمود: در یک مطالعه علمی، مصرف کنندگان صنعت فولاد 7 صنعت کلیدی را مد نظر داشتند و در سال 2017 مبلغ کل فروش دنیای فولاد برابر 2 و نیم تریلیون دلار و فراوری خام آن یک میلیون و 690 میلیون تومان و ارزش اضافه نموده آن نزدیک به 500 میلیارد دلار بود. کل تعداد شاغلین در صنعت فولاد 6 و یک دهم میلیون نفر است که بهره وری هر فرد از این صنعت 80 هزار دلار و این سه برابر صادرات صنایع است.

نجفی زاده توضیح داد: یعنی هر شخصی که در این حوزه شاغل است، بهره وری 80 هزار دلاری ایجاد می نماید.

لازم به ذکر است حامیان اصلی این نمایشگاه را مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد خوزستان، شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی ایران، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، شرکت سرمایه گذاری توسعه گل گهر، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، شرکت مجتمع دنیا فولاد سیرجان تشکیل می دهند و حضور 27 شرکت از 500 شرکت برتر کشور در امسال بر اساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی از ویژگی های عمده و شاخص این نمایشگاه و به عنوان عظیمترین نمایشگاه تخصصی فولاد ایران طی 15 سال اخیر است.

بیست و دومین نمایشگاه فولاد بین المللی ایران در مساحت 17000 مترمربع در محل نمایشگاه های دائمی کیش به مدت سه روز کار خود را شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "الزامات جدید برای موفقیت صنایع فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزامات جدید برای موفقیت صنایع فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید