تشکل ها و استانداران در تنظیم بازار به وزارت صمت یاری نمایند

به گزارش وبلاگ گربه، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت استفاده از ظرفیت و دیدگاه های تشکل های صنفی و همچنین استانداران در امر تنظیم بازار، تأکید کرد.

تشکل ها و استانداران در تنظیم بازار به وزارت صمت یاری نمایند

به گزارش وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در جلسه ویدئو کنفرانسی با رؤسای سازمان های صمت مناطق 3 و 2 کشور با اشاره به تشکیل شوراهای تخصصی در وزارت صمت، گفت: از ظرفیت این شوراها از جمله شورای بازرگانی داخلی و شورای صنایع معدنی و معدن نیز در استان ها استفاده گردد.

وزیر صمت با اشاره به وظایف این وزارتخانه در مورد تنظیم بازار، از رؤسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها خواست که با همکاری و موضوع استانداران این موضوعات را دنبال نمایند ضمن اینکه باید از ظرفیت شورای تأمین، ابزار و امکانات استانداران با توجه به حساسیت موضوعات مرتبط و دخیل با معیشت مردم استفاده بهینه گردد.

وی گفت: رؤسای سازمان های صمت استانی با تعامل و همکاری با رسانه ها برای امید آفرینی و قانع کردن افکار عمومی بکوشند، زیرا مردم باید در مورد وضع کشور و همچنین اقدامات اجرا شده از سوی مسئولان در این شرایط حساس کنونی، قانع کردن شوند تا رسانه های معاند و دشمنان نتوانند بر علیه کشور هجمه تبلیغاتی وارد نمایند.

رزم حسینی با تاکید بر ضرورت حضور مسئولان در رسانه ها، گفت: اطلاع رسانی عملکردها باید صحیح و به موقع انجام گردد، مردم اگر از مسئولان صداقت ببینند، امیدوار می شوند و همراهی می نمایند.

وزیر صمت با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاها نداریم، گفت: اگر مورد خاصی احتیاج به افزایش قیمت باشد در ستاد تنظیم بازار آنالیز و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه تأمین به موقع اقلام و مایحتاج عمومی مردم در شب عید در دستور کار است، اضافه نمود: در مورد تأمین میوه شب عید اقدامات لازم اجرا شده، حجم فراوری خوب بوده و خرید و ذخیره سازی در حال اجرا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت پیگیری ورود کالا به کشور و دپو نکردن کالا توسط واردنمایندگان، اضافه نمود: رؤسای سازمان های صمت در استان ها، فهرست واردنمایندگانی که تعهدات ارزی دارند را مورد رصد قرار دهند و در راستای تسویه حساب ارزی آن ها و یا واردات کالا از سوی آن ها پیگیری های لازم را انجام دهند.

رزم حسینی همچنین گفت: با ابلاغ مصوبات جدید ستاد مالی دولت، برطرف تعهدات ارزی صادرنمایندگان و بازگشت ارز در تجارت خارجی تسهیل شد.

وی ادامه داد: استفاده از ارز متقاضی و ارز اشخاص، برطرف تعهدات ارزی به وسیله واردات در مقابل صادرات یا عرضه در نیما باید در استان ها مورد رصد قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تشکل ها و استانداران در تنظیم بازار به وزارت صمت یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل ها و استانداران در تنظیم بازار به وزارت صمت یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید