توصیه های پیشگیرانه به مادران باردار در مقابله با کرونا ویروس

به گزارش وبلاگ گربه، مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، توصیه و پیام های آموزشی برای مادران باردار در مقابله و پیشگیری از بیماری کووید 19 را مطرح کردند.

توصیه های پیشگیرانه به مادران باردار در مقابله با کرونا ویروس

به گزارش از ، پوران خلفیان مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در زمینه اجرای اقدامات پیشگیری همگانی به مادران توصیه می شود، از رفت و آمد های غیر ضروری به محیط های عمومی و دست دادن و در آغوش دریافت و روبوسی با افراد حتی افرادی که به ظاهر سالم هستند خودداری کنند.

او افزود: از آنجایی که استرس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، با حفظ آرامش خود را در تمام موقعیت ها، استرس به خود راه ندهید.

خلفیان، در ادامه از مادران باردار خواست: چنانچه دچار تب، سرفه، تنگی نفس، سرفه های شدید، سینه درد یا گلو درد حاد، علایم گوارشی و اسهال شدید شدند فوراً به مراکز بهداشتی یا درمانی مراجعه کنند.

او افزود: تیم سلامت شامل پزشک و ماما شما را تحت مراقبت و درمان های حمایتی قرار خواهند داد و با در نظر دریافت شرایط شما و جنینتان، بهترین تصمیم را برایتان خواهند گرفت.

خلفیان با بیان اینکه بالا رفتن دمای بدن و تب بالا در دوران بارداری از نظر سلامت مادر و جنین مهم است افزود: اگر مادر بارداری دچار تب شد حتماً و فوراً باید به پزشک مراجعه کنند.

او خانم های باردار را از مصرف خود سرانه هر گونه دارو بدون مشورت پزشک منع کرد و گفت: در شرایط کنونی بیشتر استراحت کنید و تغذیه مناسب داشته باشید و مصرف مایعات، آب و آبمیوه را بیشتر کنید.

خلفیان گفت: انواع عفونت های حاد تنفسی در بارداری بسیار مهم است و در صورتیکه پزشک یا مراقب سلامت شما توصیه کرد برای درمان به مراکز درمانی یا متخصص مراجعه کنید حتماً اینکار را انجام دهید.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توصیه های پیشگیرانه به مادران باردار در مقابله با کرونا ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های پیشگیرانه به مادران باردار در مقابله با کرونا ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید