حکومت موازی در افغانستان کلید زده شد

به گزارش وبلاگ گربه، پس از مخالفت تیم ثبات و همگرایی با نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و معرفی چند والی در مناطق شمالی بنظر می رسد که طرح دولت موازی در این کشور شروع شده است.

حکومت موازی در افغانستان کلید زده شد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ گربه، پس از اعلام تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی مبنی بر ایجاد دولت فراگیر، عبدالله عبدالله رهبر این تیم دو والی جدید را برای ولایت های سرپل و بغلان معین کرد.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان گفت که محمدنور رحمانی رئیس شورای ولایتی سرپل براساس حکم عبدالله به عنوان والی این ولایت منصوب شد.

وی اضافه کرد که عنایت خان حبیبی از افراد نزدیک به محمد محقق نیز توسط عبدالله عنوان معاون اقتصادی و اداری والی سرپل گماشته شده است.

براساس گزارش ها سید مصطفی حسینی نیز توسط عبدالله به عنوان والی جدید بغلان منصوب شده است.

از طرف دیگر نیز کمال نظامی والی پنجشیر نیز با اعلام حمایت از تیم ثبات و همگرایی گفت که دیگر حکم اشرف غنی را قبول نخواهد کرد و دستورات عبدالله نافذ است.

معاون سخنگوی عبدالله گفت که در روزهای آینده نیز چند والی جدید توسط دولت فراگیر ثبات و همگرایی معرفی خواهد شد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما با انتشار بیانیه ای بدون نام بردن از تیم ثبات و همگرایی از جایگزینی مقامات دولتی ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: توسل به زور یا هر وسیله غیرقانونی دیگر در زمانی که کوشش ها برای تحقق کاهش خشونت در حال اجرا است، با انتظار اینکه توافق می تواند منجر به شروع مذاکرات داخل افغانستان در خصوص صلح گردد، امید مردم برای صلح را به خطر می اندازد.

یوناما از همه طرف ها خواست تا خویشتن داری نموده و به نارضایتی های خود به وسیله گفت وگو و احترام به قانون اساسی افغانستان رسیدگی نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حکومت موازی در افغانستان کلید زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکومت موازی در افغانستان کلید زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید