خبرنگاران تقویت روحیه شهروندان مشهد با طرح استقبال از بهار

به گزارش وبلاگ گربه، مشهد- خبرنگاران- شهردار مشهد بر ادامه فعالیت های اجرایی طرح استقبال از بهار برای تقویت روحیه شهروندان تاکید نمود.

خبرنگاران تقویت روحیه شهروندان مشهد با طرح استقبال از بهار

محمد رضا کلائی روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرداری مشهد گفت: فعالیت های استقبال از بهار تعطیل نمی گردد زیرا مردم در شرایط کنونی احتیاجمند تقویت روحیه هستند و در این راستا فضا آرایی شهری و گلکاری های شهر ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: رفت و روب و جمع آوری پسماند در حال حاضر اهمیت بسیار ویژه ای دارد لذا در جمع آوری و دفع پسماندها به ویژه دفع زباله های بیمارستانی باید توجه بسیار داشت.

وی ادامه داد: باید تامین ماسک و وسایل ضروری پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای کارگران خدمات شهری و پاکبانان و سایر افرادی که در صف مقدم فعالیت های شهری قرار دارند، مورد توجه قرار گیرد.

شهردار مشهد گفت: در مجموع برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید تغییر الگوهای رفتاری، بهره گیری از ظرفیت ها و زیرساخت های الکترونیکی برای پاسخگویی به شهروندان، افزایش هم افزایی درون سازمانی، تقسیم کار در ستاد تدبیر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و تیم مدیریت شهری و اطلاع رسانی متمرکز به شهروندان مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ضرورت فعال شدن بخش بازرسی شهرداری مشهد برای رصد اقدامات اجرا شده در مورد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: وزیر بهداشت و استاندار خراسان رضوی طی تماسی مراتب تشکر خود را از اقدامات مدیریت شهری مشهد در زمینه مقابله با ویروس کرونا اعلام کردند.

کاهش 55 درصدی حمل و نقل عمومی

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: طی 15 روز اخیر در حوزه تاکسیرانی و مبادی ورودی شهر حدود 55 درصد کاهش مسافر داشته ایم و در خطوط شهری تاکسیرانی نیز شاهد کاهش مسافر هستیم.

خلیل الله کاظمی اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ناوگان تاکسیرانی روزانه ضد عفونی می گردد و علاوه بر آن کیسوک های تاکسی و 2200 دستگاه تاکسی مبادی ورودی شهر نیز مجهز به مواد ضد عفونی کننده شده اند.

وی با بیان اینکه در خطوط قطار شهری مشهد نیز طی 15 روز گذشته کاهش 60 درصدی مسافر داشته ایم ادامه داد: ، واگن ها و ایستگاه های قطار شهری نیز هر روز ضد عفونی شده و مجهز به مواد ضد عفونی کننده برای استفاده شهروندان هستند.

وی گفت: تعداد 10 تب سنج لیزری نیز برای پایانه مسافربری امام رضا (ع) خریداری و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و امدادگران هلال احمر برای غربالگری مسافران در پایانه بکار گرفته شده است.

کاظمی اضافه کرد: پس از شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند شاهد کاهش 30 درصدی ورود و خروج مسافر به وسیله پایانه امام رضا (ع) نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که این رقم طی دو روز گذشته به 40 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی نیز در این مدت 30 تا 45 درصد کاهش داشته است.

دفن بهداشتی زباله های بیمارستانی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: اولویت توزیع ماسک با پاکبانان و کارگران خدمات شهری است.

مهدی یعقوبی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی خوبی که در شهرداری مشهد وجود دارد تا حد امکان سعی در برطرف احتیاجهای پاکبانان و کارگران خدمات شهری داشته ایم اما با کمبودهایی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: از امروز قابلیت فراوری بخشی از احتیاج به ماسک را داریم که این ماسک ها با اولویت کارگران در صف خدمت توزیع خواهد شد و از شهرداران مناطق می خواهیم که بر توزیع ماسک ها نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه روزانه هفت هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و گندزدا تحویل گرفته می گردد، گفت: به دنبال تامین اسپری های ضد عفونی کننده هستیم تا به صورت شخصی در اختیار کارگران خدمات شهری و پاکبانان قرار داده گردد.

یعقوبی اضافه کرد: همچنین 12 گروه پزشکی در مناطق مختلف حضور پیدا نموده و نیروهای کارگری را با تب سنج و معاینه بالینی مورد غربالگری در زمینه ابتلا به ویروس کرونا قرار می دهند.

وی ادامه داد: خطوط بازیافت زباله های خشک تعطیل و زباله ها به صورت بهداشتی و طبق دستورالعمل استاندارد دفن می شوند.

وی گفت: روزانه حدود 23 تن پسماند پزشکی پس از بی خطر سازی توسط دستگاه اتوکلاو از بیمارستان ها جمع آوری و دفن می گردد، زباله های بیمارستان شریعتی و امام رضا (ع) نیز با سرویس های ویژه جمع آوری و بدون توقف به محل های دفن زباله انتقال داده می گردد.

یعقوبی اضافه کرد: طی 15 روز گذشته فراوری پسماند شهر مشهد 12 تا 15 تن افزایش یافته است و از شهروندان درخواست می گردد برای حفظ سلامتی خود زباله هایشان را در پلاستیک های دربسته و در زمان جمع آوری زباله هر شب بیرون از منزل قرار دهند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به 152 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تقویت روحیه شهروندان مشهد با طرح استقبال از بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقویت روحیه شهروندان مشهد با طرح استقبال از بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید