خطر اخراج وزیر دفاع آمریکا از دولت ترامپ

به گزارش وبلاگ گربه، شبکه خبری سی ان ان از خطر اخراج وزیر دفاع آمریکا از دولت ترامپ خبرداد و نوشت: او درصورت مرتکب شدن هرگونه لغزش و اشتباه در ماه های پیش رو با خطر اخراج شدن از سوی دونالد ترامپ روبرو است و می تواند سرنوشتی همچون جیمز متیس وزیر سابق دفاع آمریکا را انتظار داشته باشد.

خطر اخراج وزیر دفاع آمریکا از دولت ترامپ

سی ان ان در تحلیل خود به قلم باربارا استار خبرنگار بخش پنتاگون خود نوشت: در بحبوحه تلاش ترامپ برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، مارک اسپر با بحران عملکرد و باقی ماندن در سمت خود در پنتاگون روبرو است .

تارنمای خبری این رسانه تصویری آمریکایی دراین باره نوشت: امروز پنجشنبه مارک اسپر مدت یکسال است که عهده دار وزارت دفاع آمریکا است و تا شش ماهی که تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است و با وجود تنش عمومی با کاخ سفید، وی یکی از دشوارترین روزهای خود را در پیش رو دارد.

موقعیت اسپر گام برداشتن بر طناب سیاست

تحلیلگر این مقاله می نویسد: دراین شش ماه اسپر باید مراقب رفتار خود باشد و شرایطش به گونه ای است که گویی بر روی طناب (حساس)سیاست راه می رود، چون برخی منابع به این شبکه گفته اند که در زمان کنونی اسپر روزانه باید مراقب بحران های مدیریتی که از سوی ترامپ سر می زند باشد، همانند آنچه که مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تلاش می کرد تا ترامپ را از هرگونه تصمیم فاجعه بار باز دارد.

سی ان ان در ادامه نوشت: یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به این شبکه خبری گفت که اسپر همچنان تلاش دارد تا به برخی از اهداف خود دست یابد مانند آماده نگاه داشتن نیروهای نظامی آمریکا که بتوان آنها را در موارد لزوم و بحرانی اعزام کرد، اما برخی در پنتاگون معتقدند که اسپر ممکن است همان راهی را برود که جیمز متیس نخستین وزیردفاع ترامپ پیمود، تصمیمی برخلاف تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه که در نهایت به استعفای وی از این مقام انجامید.

شرایطی مشابه جیمز متیس

باربارا استار در تحلیل خود درباره بحرانی که وزیر دفاع کنونی آمریکا را در بر گرفته نوشت: اسپر هم اکنون به مانند متیس با شرایط مشابهی روبرو است، چراکه بنابر وعده انتخاباتی 2016 ترامپ مبنی بر بازگرداندن نظامیان آمریکایی به کشور، اکنون ترامپ قصد بیرون کشیدن 10 هزار نظامی آمریکایی از آلمان را دارد و حال اسپر بعنوان وزیر دفاع آمریکا باید در پایان این ماه میلادی دراین خصوص به کنگره توضیح دهد.

سی ان ان می نویسد: ترامپ مدعی است که آلمان به اندازه کافی بودجه برای امور نظامی خود اختصاص نمی دهد و به همین دلیل تاکید بر خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را دارد.

این شبکه خبری اضافه کرد: علاوه بر این اسپر با فشار ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از کروه جنوبی نیز روبرو است که این موارد در تضاد با آن چیزی است که وی بعنوان وزیر دفاع آمریکا برای آمادگی نیروهای نظامی آمریکایی برای روبرو در وقت لزوم و بحرانی همچون روبرو با روسیه و کره شمالی به آن می اندیشد.

مارک اسپر بیست و هفتمین وزیر دفاع آمریکااست که از دوم مردادماه 1398 عهده دار این سمت شد.

پیش از وی، جیمز متیس بین سال های 2017 تا 2019 این سمت را برعهده داشت، متیس در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما فرماندهی مرکزی آمریکا را عهده دار بود.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "خطر اخراج وزیر دفاع آمریکا از دولت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر اخراج وزیر دفاع آمریکا از دولت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید