روایت یک ناشر مطرح ایرانی از غرفه هری پاتر در نمایشگاه فرانکفورت ، نیاز به بانک کتاب کودک داریم

به گزارش وبلاگ گربه، بابک صابری نویسنده و ناشر شناخته شده یزدی گفت: شرایط ایران در زمینه تولید رمان نوجوان در حال حاضر بسیار مطلوب است.

روایت یک ناشر مطرح ایرانی از غرفه هری پاتر در نمایشگاه فرانکفورت ، نیاز به بانک کتاب کودک داریم

به گزارش وبلاگ گربه، برنامه دیدار و مصاحبه با بابک صابری نویسنده، مترجم، مدیر انتشارات بچه ها و پزشک یزدی ظهر امروز چهارشنبه 22 آبان همزمان با روز گرامیداشت یزد در برنامه های بیست و هفتمین هفته کتاب در خانه نقاشی بافت قدیمی شهر یزد برگزار گشت.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور دبیر هفته کتاب و وبلاگ گربه حوزه کتاب در این دیدار به بحث و مصاحبه با این نویسنده بین المللی پرداختند و درباره مسائلی از جمله تولید کتاب های فلسفه برای بچه ها، ترجمه و تألیف در بازار کتاب کودک و نوجوان و کتاب سازی به مصاحبه پرداختند.

صابری در این دیدار گفت: با توجه به اینکه امروز نویسندگان کودک و نوجوان درباره همه مسائل مربوط به زندگی بچه ها، داستان می نویسند، نیازمند یک بانک اطلاعاتی هستیم که اگر کسی خواست برای فرزندش کتابی با موضوع معین بخرد، بتواند مطلوب خود را پیدا کند. این کار بیشتر کار آژانس های ادبی است.

وی اضافه نمود: سال پیش در نمایشگاه کتاب فرانکفورت غرفه ای برای هری پاتر بود که اندازه و مساحتش به اندازه آمازون بود اما فقط وسط غرفه یک جلد کتاب هری پاتر گذاشته بودند. در کل می توان گفت کتاب کودک و نوجوان اقتصاد شکوفا و تأثیرگذاری دارد.

این ناشر یزدی گفت: با توجه به مبلغ و هزینه ای که باید برای حق انتشار کتاب های خارجی بدهیم اصلا نمی ارزد حق انتشار نکنیم.

صابری ادامه داد: در زمینه رمان نوجوان شرایط بسیار خوبی داریم. تا 15 سال پیش در طول سال تعداد انگشت شماری رمان کودک و نوجوان منتشر می شد اما امروز رمان های تک جلدی و مجموعه های جالب و جذابی در داخل کشور برای نوجوانان تولید می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "روایت یک ناشر مطرح ایرانی از غرفه هری پاتر در نمایشگاه فرانکفورت ، نیاز به بانک کتاب کودک داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت یک ناشر مطرح ایرانی از غرفه هری پاتر در نمایشگاه فرانکفورت ، نیاز به بانک کتاب کودک داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید