روزانه 4 میلیون ماسک سه لایه به تولیدات قبلی اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ گربه، مدیر کل دفتر صنایع برق و تجهیزات پزشکی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) روز 12 فروردین از دو واحد اصلی فراوری ماسک سه لایه و N95 در شهرک صنعتی اشتهارد و پردیس دانشگاهی کرج در استان البرز بازدید کرد.

روزانه 4 میلیون ماسک سه لایه به تولیدات قبلی اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ گربه به نقل از شاتا، کیوان گردان در حاشیه این بازدیدها در گفت وگو با وبلاگ گربه بیان نمود: هم اکنون مراحل نهایی نصب ماشین آلات و راه اندازی بزرگترین واحد صنعتی فراوری ماسک سه لایه در استان البرز در حال اجرا است که به تنهایی می تواند با ظرفیت اسمی، روزانه 3 میلیون قطعه ماسک را پس از راه انداری به حجم فراوریات کنونی کشور اضافه کند.

وی توضیح داد: برای افزایش فراوری روزانه ماسک سه لایه تا یک میلیون قطعه دیگر نیز در سایر استان ها برنامه ریزی و در حال اقدام هستیم که واحدهای مربوطه نیز در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسند.

گردان تاکید نمود: فراوریات بهداشتی کشور در راستای حمایت حفاظتی از کادر درمانی و پرستاران عزیز کشورمان به وزارت بهداشت تحویل می گردد.

فراوری روزانه 30 هزار ماسک N95 در کرج

مدیر کل دفتر صنایع برق و تجهیزات پزشکی وزارت صمت درباره بازدید خود از واحد ترمه ماسک در شهرستان کرج نیز افزود: این واحد دانش بنیان در زمان شروع شیوع بیماری کرونا در کشور، تنها فراوری کننده صنعتی ماسک N95 در ایران بود که حدود 5000 قطعه ماسک برای مصارف صنعتی فراوری می کرد و امروز با کوشش های اجرا شده و تامین مناسب مواد اولیه به فراوری روزانه 30 هزار عدد دست یافته و تا چند روز آینده این عدد به 40 هزار عدد خواهد رسید.

گردان توضیح داد: فراوری 40 هزار عدد ماسک N95، در ترمه ماسک بیش از یک سوم درخواست روزانه وزارت بهداشت به این نوع از ماسک را پوشش می دهد و این نشان دهنده اهمیت فروان این واحد صنعتی در کشور است.

وی تاکید نمود: خوشبختانه با کوشش های اجرا شده در مجموعه وزارت صمت، واردات ماسک های سه لایه و N95 به کشور نیز تسریع شده و احتیاج بخش درمانی کشور و مردم نیز، به زودی در سطح قابل قبولی رفع خواهد شد.

مدیر کل دفتر صنایع برق و تجهیزات پزشکی وزارت صمت در سرانجام گفت: با توجه به سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، تا به امروز اولویت تحویل فراوریات اقلام بهداشتی مرتبط با مراکز درمانی بوده و با افزایش ظرفیت فراوری که انصافاً با یک کار جهادی و شبانه روزی در حال اجرا است و با تصمیم وزارت بهداشت و درمان، توزیع ماسک در سطح داروخانه ها نیز می تواند اجرایی گردد و امیدواریم دغدغه های مردم در این خصوص نیز به حداقل ممکن برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روزانه 4 میلیون ماسک سه لایه به تولیدات قبلی اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 4 میلیون ماسک سه لایه به تولیدات قبلی اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید