سریال نون خ؛ فرصتی برای تبلیغات گردشگری استان کرمانشاه
به گزارش وبلاگ گربه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: معتقدم تا به امروز پروژه ای به بزرگی نون خ 2 در حوزه تبلیغات گردشگری استان نداشته ایم.
امید قادری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع پخش سریال نون خ 2 از شبکه یک، اظهار کرد: این سریال فرصتی است که برای استان فراهم شده تا بتوانیم جاذبه های زیبای گردشگری مان را به خوبی به مردم ایران معرفی و آنها را از دیدن این زیبایی ها شگفت زده کنیم.
وی به انعقاد تفاهم نامه استانداری و اداره کل میراث فرهنگی استان با تهیه کننده این سریال پیش از ساخت آن اشاره نمود و افزود: طبق این تفاهم نامه قرار شد تا این سریال بصورت کامل در استان و به صورت هدفمند روی حوزه تبلیغات گردشگری ما ساخته گردد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان توضیح داد: از همان ابتدای ساخت این سریال هم یک تیم مشاوره ای را در کنار عوامل ساخت آن قرار دادیم تا در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به آنها مشاوره بدهند.
وی افزود: در این سریال آثار تاریخی برجسته تاق بستان، بیستون، تکایا، تاق گرا و بازار کرمانشاه که نمادهای استان هستند به مخاطبین معرفی خواهد شد.
قادری همچنین با اشاره به معرفی میراث معنوی استان در این سریال، گفت: بعضی از آداب و رسوم، سنن و مراسم آئینی مانند جشن شکرگذاری انار و نیز صنایع دستی مهم استان در این سریال تبلیغ و معرفی می گردد.
وی بابیان اینکه بخش هایی از فیلمبرداری این سریال در اقامتگاه های بوم گردی روستای پریان کندوله و روستاهای پاوه و تعدادی از روستاهای هدف گردشگری استان انجام گرفته، عنوان نمود: این موضوع روی بحث رونق گردشگری اقامتگاه های بوم گردی و روستاهای هدف گردشگری استان می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به حجم بالای مخاطبین این سریال، گفت: برآور می گردد نزدیک به 50 میلیون نفر از مردم کشورمان بیننده این سریال باشند که هیچ بیلبورد، بنر، بروشور و کلیپی نمی تواند این تعداد مخاطب را برای دیدن جاذبه های گردشگری ما جذب کند.
وی در خاتمه با تاکید براینکه سریال نون خ 2 فرصتی عظیم برای گردشگری استان است، گفت: معتقدم تا به امروز پروژه ای به عظیمی نون خ 2 در حوزه تبلیغات گردشگری استان نداشته ایم.
منبع: چمدان