طرح خودرودار شدن کم درآمد ها با سهام عدالت

به گزارش وبلاگ گربه، یک عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی از خودرودار شدن خانوار های کم درآمد و دهک های پایین جامعه به وسیله سهام عدالت اطلاع داد.

طرح خودرودار شدن کم درآمد ها با سهام عدالت

به گزارش ایلنا، علی موسوی درباره آنالیز طرح سامان دهی بازار خودرو گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو به هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی تحویل داده شده و هنوز به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی داده نشده است.

این عضو هیات کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در کمیسیون طرحی را ارائه خواهم کرد که خانوار های کم درآمد و ضعیف به وسیله سهام عدالت، بتوانند خودرودار شوند.

وی تاکید نمود: این طرح بار اقتصادی برای دولت ندارد و به خانواده های نیازمند و دهک های پایین که توانایی اقتصادی ندارند خودرو تهیه نمایند، تعلق می گیرد، درصدد هستیم به وسیله سهام عدالت که تا یک درصدی را در نظر گرفتیم، این افراد بتوانند خودرو را از خودروسازان خریداری نمایند.

نماینده ملکان ادامه داد: محور بعدی این است که خودروسازان را توانمند کنیم و سرمایه برایشان ایجاد گردد. به همین دلیل سهام عدالت سرمایه عظیمی است که شرکت ها، پالایشگاه ها و پتروشیمی های توانمند پشتش قرار دارند و با ورودش می تواند در بازار خودرو تحول ایجاد کند.

وی گفت: در این طرح یک پروژه را برای خودروسازان در نظر گرفته ایم که کارخانه هایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد نمایند تا این مناطق هم یک رونقی پیدا نمایند و ایجاد اشتغال گردد.

موسوی ادامه داد: برای سال دوم طرح فراوری یک و نیم میلیون خودرو را در نظر گرفتیم که خودش جهش فراوری است.

وی با بیان این که این طرح در واقع می تواند سند ما در فراوری خودرو باشد، مطرح کرد: در طرح مذکور هدفی که دنبال کردیم این است که خانواده های فاقد خودرو، خودرودار شوند آن هم بدون اینکه هیچ هزینه اقتصادی بر دوش دولت بگذارند و بتوانیم فراوری اشتغال کنیم.

موسوی با تاکید بر این که در این طرح خانواده ها هزینه ای برای خرید خودرو نمی دهند، گفت: در بخش دیگر این طرح به دنبال جهش فراوری هستیم.

وی اضافه کرد: مدنظرمان این است که شرکت های دانش بنیان به بحث بومی سازی ورود پیدا نمایند و قطعاتی که ما از خارج وارد می کنیم را فراوری نمایند تا بتوانیم یک خودرو با پلتفرم کاملا ایرانی در اختیار خانواده ها قرار دهیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: در این طرح ما به دنبال این هستیم که قطعات خودرو در داخل فراوری گردد، در مناطق محروم اشتغال زایی صورت گیرد و یک تحرک عظیم در فراوری ایجاد گردد.

وی اضافه کرد: این طرح طی مدت چهار سال می تواند یک سر و سامانی به قیمت خودرو در بازار بدهد، زیرا هنگامی که عرضه زیاد گردد، بازار اشباع و قیمت ها شکسته می گردد.

نماینده ملکان در مجلس شورای در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که اجرای این طرح تنها با سهام عدالت سرپرست خانوار امکان پذیر است یا کل خانواده، گفت: در این طرح معیار ما خانوار های چهار نفره هستند آنان در واقع درصدی از سهام عدالت شان را به خودروساز می دهند و در زمان تحویل خودرو مابقی را پرداخت می نمایند.

وی گفت: با این طرح خانوارا ها حتی در سایت ها و کارخانه هایی که ایجاد می گردد، سهامدار می شوند؛ یعنی علاوه بر اینکه صاحب خودرو می شوند، در کارخانه خودروسازی نیز سهامدار می شوند.

منبع: فرارو

به "طرح خودرودار شدن کم درآمد ها با سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح خودرودار شدن کم درآمد ها با سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید