لکسوس LC500 کانورتیبل مدل 2021 وارد بازار می شود
به گزارش وبلاگ گربه، شرکت ژاپنی خودروی جدید خود به نام لکسوس LC500 را معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار ، معمولا وقتی نسخه ای روباز یا کانورتیبل از یک خودروی کوپه رونمایی می شود، همه می گویند که این همان خودروی کوپه فقط بدون سقف، با وزن اضافه و سرعت کمتر است اما لکسوس اقدامی متفاوت را برای نمایشگاه خودروی لس آنجلس تدارک دیده است.
این خودروساز ژاپنی از نسخه روباز لکسوس LC 500 رونمایی کرده است ولی مهندسی قابل توجهی در ساخت این خودرو به کار رفته تا چیزی از نسخه کوپه خود کم نداشته باشد. خودرویی که در تصاویر می بینید به رنگ آبی و با تودوزی زیبای سفید آبی به نمایش گذاشته شده است. چنین ترکیب رنگی تنها به 100 نسخه نخست تولیدی این خودرو محدود خواهد شد.
لکسوس در این خودرو با اعمال تغییراتی در پلتفرم و اسکلت توانسته مقاومت شاسی را افزایش دهد. نحوه نصب سیستم تعلیق عقب نیز متعاقب این تغییرات دستخوش تغییر شده است. به دلیل استفاده از سیستم تعلیق جدید که از جنس آلومینیوم ریخته گری شده تحت فشار ساخته شده، شاهد کاهش وزن در عقب خودرو هستیم. لکسوس از کمک فنرهای خاصی هم در این مدل استفاده کرده که با شرایط جدید شاسی همخوانی بهتری دارند. وزن خودرو در محور جلو نیز کاهش پیدا کرده و این اقدامات در کل منجر شده که مدل کانورتیبل لکسوس LC 500 کمتر از 100 کیلوگرم از مدل کوپه سنگین تر باشد.
سقف پارچه ای جدید لکسوس LC 500 کانورتیبل از چهار لایه تشکیل شده که به گفته لکسوس مقاومت بالایی در برابر چروک شدن و ترک خوردن دارد. لکسوس همچنین از عایق بندی بسیار خوب کابین این مدل خبر داده و گفته شده که از سیستم هوشمند حذف صداهای اضافی نیز در کابین استفاده شده است. کابین لکسوس LC 500 کانورتیبل چه در حالت باز بودن سقف و چه با بسته بودن سقف بسیار بی صدا است. سقف این مدل در عرض 15 ثانیه باز می شود و برای بسته شدن نیز به 16 ثانیه زمان نیاز دارد. تغییرات ظاهری مدل کانورتیبل LC 500 شامل افزایش ارتفاع بالچه صندوق عقب و پهن شدن، جایگیری چراغ ترمز سوم روی در صندوق عقب، شکل جدید دریچه هوای جانبی و قرار دریافت یک بادگیر پشت صندلی ها است.
همانند خودروهای روباز مرسدس بنزو بی ام دبلیو در لکسوس نیز برای سرنشینان جلویی سیستم گرم کننده گردن برای مواقعی که سقف باز باشد تعبیه شده است. این سیستم سفارشی به صورت یکپارچه با سیستم تهویه مطبوع خودرو، گرم کن صندلی ها و فرمان کار می کنند. لکسوس LC 500 در صورتی که احساس کند هوای سرد به دستان راننده برخورد می کند به صورت اتوماتیک هوای گرم را به سمت فرمان می فرستد. این قابلیت اتوماتیک در تئوری خیلی جالب به نظر می رسد اما ایراد کار اینجا است که کل سیستم تهویه، گرم کن صندلی ها و فرمان باید از طریق صفحه لمسی تنظیم شوند.
خبر خوب این است که لکسوس سیستم صفحه لمسی خود را برای سال 2021 به اندروید اتو، اپل کارپلی وآمازون الکسا مجهز کرده است. مشتریان می توانند در این خودرو رنگ های مشکی، قرمز و کاراملی را برای سقف انتخاب کنند. رنگ آبی سقف که در تصاویر می بینید تنها محدود به نسخه های Inspiration Series است. برای بدنه نیز رنگ های جدیدی قابل سفارش هستند.
در بخش فنی لکسوس LC 500 کانورتیبل شاهد استفاده از همان پیشرانه 5 لیتری V8 تنفس طبیعی مدل کوپه هستیم که می تواند 471 اسب بخار قدرت و 539 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیروی پیشرانه به چرخ های عقب با استفاده از جعبه دنده ده سرعته اتوماتیک انجام می شود. لکسوس نسخه هیبریدی LC 500h را در نسخه روباز تولید نخواهد کرد چون وزن مدل هیبریدی خیلی بالا خواهد بود و مشکلاتی نیز در خصوص تقسیم وزن خودرو، جاگیری سقف بازشونده و محل نصب باتری پیش می آید. گرچه تولید نسخه هیبریدی غیرممکن نیست ولی نیازمند تغییراتی اساسی است چون حجم صندوق عقب نیز در حد چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد و همین حالا نیز صندوق این مدل تنها 133 لیتر حجم دارد. لکسوس LC 500 کانورتیبل مدل 2021 از تابستان آینده وارد بازار خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان