معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی چگونه برای دوران پس از کرونا آماده می گردد؟

به گزارش وبلاگ گربه، محمد قاسمی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرایند فعالیت معاونت گردشگری وزارتخانه برای احیای صنعت گردشگری کشور در دوره پساکرونا را چنین تشریح کرد: در شرایطی که مرز های یک کشور به روی گردشگران بین المللی بسته می گردد، اولین فکری که به ذهن یک فرد مطلع و دلسوز صنعت گردشگری خطور می نماید لزوم تمرکز روی گردشگری داخلی با هدف سر پا نگه داشتن این صنعت است. سازمان جهانی گردشگری نیز در دستورالعمل ها و رهنمود هایش به نوعی به کشور ها توصیه نموده است که در شرایط فعلی برای احیای صنعت گردشگری روی گردشگری داخلی تمرکز نمایند تا ضمن فراهم کردن زمینه های انجام سفر ایمن در سطح ملی، توانمندی ها و ظرفیت های زنجیره تأمین خدمات گردشگری کشور در قالب یک برنامه اعتمادساز در سطح بین المللی عمل نمایند.

معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی چگونه برای دوران پس از کرونا آماده می گردد؟

او اضافه نمود: ما نیز بلافاصله بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا به این نتیجه رسیدیم که تا زمان بازگشایی مرز ها روی بازار های داخلی و توریستی داخلی تمرکز کنیم. برای تقویت توریستی کشور در شرایط فعلی، علاوه بر اقدامات حمایتی که بیشتر در قالب معافیت ها اعمال شده است، رویکرد سفر هوشمند با موضوع سفر های خانوادگی در دستور کارمان نهاده شد. این مسئله پس از طرح در وبینار تخصصی کشور های عضو سازمان همکاری های اسلامی با استقبال زیاد رئیس جلسه و کشور های شرکت کننده در وبینار روبرو شد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات توریستی وزارت میراث فرهنگی و توریستی، تأکید کرد: منظور ما از ترویج سفر هوشمند داخلی با موضوع خانواده، جلوگیری از سفر های انبوه به مقاصد نهاده شده در شرایط قرمز است. هدف ما ترویج سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب تور های کم تعداد ترجیحا با اعضای خانواده، در اقامتگاه های تحت نظارت وزارتخانه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و به مقاصدی نزدیک به استان محل زندگی است.

قاسمی اضافه نمود: به طور قطع تأکید ما بر استفاده از زنجیره تأمین خدمات تحت نظارت وزارتخانه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی به معنی داشتن سفر ایمن و در چارچوب پروتکل های بهداشتی خواهد بود؛ چرا که همه تأسیسات توریستی تحت پوشش این وزارتخانه اعم از دفاتر خدمات مسافرتی و اقامتگاه ها مشمول بخشنامه ها و دستورالعمل های بهداشتی صادر شده از سوی مراجع ذی ربط خواهند بود و نظارت بر اجرای آن ها برعهده معاونت توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی است. به همین دلیل معاونت توریستی این وزارتخانه کلیپ تبلیغاتی را با تم آموزشی و در قالب موشن گرافی تهیه نموده است که فرهنگ سفر در دوران همزیستی با ویروس کرونا را به نمایش می گذارد. بدین ترتیب بینندگان این موشن گرافی با باید ها و نباید های یک سفر هوشمند آشنا می شوند.

او گفت: ما در راستای اجرایی کردن طرح سفر های هوشمند داخلی سلسله تور های آشناسازی با نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های توریستی استان های مختلف را برای وبلاگ گربه، قلم به دستان، افراد شاخص، آژانس داران استان های همجوارشان و... تعریف کردیم تا استان هایی که شرایط بهداشتی مناسبی داشتند، به عنوان نقاط امن برای سفر، شناخته شوند. اصل اولیه در برگزاری این تور ها شرایط بهداشتی استان ها بود که با استعلام از ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می گردد. به همین دلیل در فاز نخست یکسری تور ها اجرایی شدند و فاز های بعدی آن با توجه به اعلام شرایط بهداشتی استان ها به مرحله اجرا خواهند رسید.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات توریستی گام بعدی معاونت توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی برای احیای صنعت توریستی کشور در عرصه بین المللی را در دستور کار قرار دادن تدوین یک پروتکل توریستی کشوری برای ورود توریستان بین المللی به ایران دانست.

قاسمی اضافه نمود: تدوین این پروتکل به معنای باز کردن مرز ها نیست. تدوین آن به این معنی است که کشور ما، کشوری است که به سلامت توریست خارجی و ورودی خود اهمیت می دهد و به محض باز شدن مرز ها، بلافاصله آمادگی پذیرش توریست را با توجه به پروتکل تعریف شده، دارد.

او بیان نمود: در پروتکل ورود توریستان بین المللی به ایران وظایفی برای دستگاه های مختلف تعریف و معین شده است. هم اکنون پیش نویس این پروتکل برای آنالیز در ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده است و به امید خدا در آینده نزدیک نهایی و ابلاغ می گردد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات توریستی ادامه داد: تدوین پروتکل ورود توریستان بین المللی به ایران قبل از بازگشایی مرز ها به فرآیند اعتمادسازی در حوزه توریستی یاری شایانی می نماید. به طوری که فردی که میخواهد به ایران سفر کند با مشاهده و مطالعه این پروتکل متوجه می گردد که کشوری که به سلامت مردم خود و توریستان بین المللی اهمیت می دهد، معتمد است؛ بنابراین انگیزه بیشتری برای سفر به آن کشور خواهد داشت.

قاسمی گفت: فراوری ویدئو کلیپ رعایت پروتکل های بهداشتی در مسافرت به کشور ایران یکی دیگر از اقدامات ما برای انجام فعالیت های تبلیغاتی در فضای مجازی است. محتوای این ویدئو کلیپ با همکاری شرکت های تبلیغاتی داخلی و با هدف اعتمادسازی فراوری شده است.

او اضافه نمود: ویدئو کلیپ رعایت پروتکل های بهداشتی در مسافرت کشور ایران پس از رونمایی، در آینده نزدیک برای اطلاع رسانی در اختیار سازمان ها و نهاد های ذی ربط در عرصه بین المللی از جمله سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران، رایزنان فرهنگی و بخش های خصوصی کشورمان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت توریستی وزارتخانه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بیان کرد:داز دیگر اقدامات در حال پیگیری، ایجاد زمینه های لازم برای برگزاری نشست های مشترک دولتی در قالب کمیته های فنی مشترک توریستی و همچنین برگزاری نشست های تجاری آژانس داران ایرانی با آژانس داران خارجی در قالب وبینار و به صورت آنلاین است تا از یک سو مصوباتی که هم اکنون امکان آنالیز حضوری آن ها وجود ندارد، پیگیری شوند و از سوی دیگر زنجیره ارتباطی صنعت توریستی کشورمان با بازار های هدف قطع نگردد.

قاسمی بیان کرد: سازمان جهانی جهانگردی دائما در شرایط گسترش ویروس کرونا دوره های آموزشی مدیریت بحران، سفر در دوره کرونا، معین بازار های هدف براساس شرایط کرونا و چگونگی حمایت از بخش خصوصی را در قالب وبیناری و به صورت مجازی برگزار می نماید و وزارتخانه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ما نیز با تعاملات خوبی که با اعضای این سازمان دارد، همیشه سهمیه استفاده از دوره های آموزشی و کارگاه های آموزشی آن را گرفته است و این موضوع به وسیله تشکل های حرفه ای و صنفی بخش خصوصی به زیرمجموعه هایشان اطلاع رسانی شده است.

باشگاه وبلاگ گربه

منبع: گردشبان

به "معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی چگونه برای دوران پس از کرونا آماده می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی چگونه برای دوران پس از کرونا آماده می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید