هفته آینده سالن مسافری پایانه مرزی سرو افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ گربه، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: هفته آینده سالن مسافری پایانه مرزی سرو توسط رئیس جمهوری افتتاح می گردد.

هفته آینده سالن مسافری پایانه مرزی سرو افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ گربه به نقل از ایسنا، ارسلان شکری 23 مرداد در دومین کارگروه صادرات غیرنفتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، اضافه نمود: سالن مسافری پایانه مرزی سرو با مساحت 4160 متر مکعب و اعتبار 35 میلیارد تومان به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهوری هفته آینده افتتاح می گردد.

وی با اشاره به اینکه از 23 پایانه فعال کشور 5 پایانه فعال در آذربایجان غربی است که 23 درصد پایانه های کشور را تشکیل می دهد توضیح داد: در حال حاضر مجموع اعتبار اختصاص یافته برای فعالیت های زیرساختی پایانه های استان 155 میلیارد تومان است.

شکری با بیان اینکه 10 درصد ترانزیت کشور از پایانه های آذربایجان غربی انجام می گردد گفت: در مرز بازرگان در سال گذشته روزانه 450 کامیون ترخیص می شد که در حال حاضر 50 کامیون است که باعث دپوی محصولات و تشکیل صف های طولانی شده و مسائل عدیده ای به وجود آمده که نیازمند رایزنی با ترکیه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یاد آور شد: سالن تجاری و مسافری مرز بازرگان با اعتبار 85 میلیارد تومان به مساحت 5 هزار متر مربع در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه پایانه پلدشت جزو بهترین پایانه مرزی کشور است یادآور شد: اخذ عوارض های مختلف از کشور مقابل باعث شده تمایل به این جهت توسط مسافران و کامیون های باری کمتر گردد.

شکری ادامه داد: طی 4 ماه امسال به طور متوسط میزان تردد از نظر باری 68 درصد و از نظر تردد مسافر 100 درصد کاهش داشتیم که بیشتر به دلیل شیوع کرونا بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "هفته آینده سالن مسافری پایانه مرزی سرو افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته آینده سالن مسافری پایانه مرزی سرو افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید