پانزدهمین دوره آزمون ریاضی واترلو برگزار می شود

به گزارش وبلاگ گربه، این دوره از آزمون در روز جمعه 22 خرداد در محل دبیرستان البرز از ساعت 9 تا 11 صبح در گرید (سطح) 7 و 8 گاووس ویژه دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی بصورت همزمان برگزار می شود.

پانزدهمین دوره آزمون ریاضی واترلو برگزار می شود

دانش آموزان پذیرفته شده در مرحله دوم آزمون انجمن ریاضی دانان جوان که در یک اردو آموزشی شرکت کرده اند می توانند دراین آزمون شرکت کنند. نتایج آزمون از طریق سایت انجمن ریاضیدانان جوان www.anjoman.ir اعلام می گردد و به پذیرفته شدگان این آزمون گواهینامه از سوی دانشگاه واترلو اعطاء خواهد شد.

آزمون واترلو کانادا از 14 سال پیش هر ساله در حدود 60 کشور برگزار می گردد و انجمن ریاضیدانان جوان ایران به عنوان کننده ایران این آزمون را برگزار می کند. این آزمون یکی از برجسته ترین آزمون های ریاضی دنیا است و پس از شرکت دانش آموزان پاسخ نامه ها برای دانشگاه واترلوی کانادا ارسال می گردد. نتایج معمولا در مردادماه اعلام شده و شرکت کنندگان در آزمون گواهی شرکت در این آزمون را دریافت می کنند.

علت انتخاب گرید 7 و 8 گاووس نیز به درحه بندی دانش آموزان از سوی این دانشگاه بازمی گردد و برای مقطع ابتدایی و راهنمایی درجه یا گرید 7 و 8 و نام این گرید هم گاووس از که نام یک ریاضیدان انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پانزدهمین دوره آزمون ریاضی واترلو برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانزدهمین دوره آزمون ریاضی واترلو برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید