آبشار کبودوال، توری سپید بر موهای خزه ها

به گزارش وبلاگ گربه، استان های شمال کشور به دلیل آب و هوای بی نظیر خود از جمله دیدنی ترین استان ها هستند؛ از سویی بعضی جاذبه های گردشگری در این مناطق همچنان بکر و دست نخورده مانده، که هر توریستی را برای دیدن شان وسوسه می نماید، مانند آبشار کبودوال استان گلستان.

آبشار کبودوال، توری سپید بر موهای خزه ها

آبشار کبودوال یکی از بی نظیرترین و تماشایی ترین آبشارهای شمال ایران، زیر چتر استان گلستان تکیه بر کوهپایه زده؛ اما متاسفانه از دید بسیار از هموطنان مان به دور مانده است.

این آبشار زیبا در پارک جنگلیِ کبودوال واقع در 5 کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد کتول جای دارد. در اعماق درختانِ انبوه و پوشیده از انواع گیاهان سبز و چشم نواز.

سوژه ای برای عکاسی

از هنگامی که شما از سواری تان پیاده می شوید تا زمانی که به آبشارِ زیبا و سبز پوش برسید، شاید تنها فاصله زمانی شما 20 الی 30 دقیقه باشد. و این بستگی به ذوق خودتان دارد که چند بار در کنار مناظر زیبا بایستید و عکس هایی را برای آلبوم گردشگریِ خود ثبت کنید. همچنین ممکن است در طول راستا شما بخواهید اندکی بر روی سکوهای تعبیه شده بنشینید و دمی در دل طبیعت بیاساید.

دستهای مهربان جنگل

پارک کبودوال در واقع تراکمی از پوشش گیاهی بکر و دست نخورده است، با درختانی پر پشت وَ طیف های بیشماری از رنگ سبز.

زمانی که در این جنگل قدم میزنید، صدای آبشار و نم باران وَ همچنین درختانِ سر به فلک کشیده ممکن است شما را به یاد جنگلهای مصنوعیِ فیلم پارک ژوراسیک بی اندازد. اما نم باران و بوی گیاهانِ خیس و همچنین زیبایی بی بدیل این پارک طبیعی، شما را محو دستهای مهربانِ جنگل می نماید.

راستا حرکت

همان ابتدای راستا، پلی سنگی و بسیار زیبا روی رودی روان تعبیه شده است. که با عبور از آن گویا به دنیای جدیدی پای خواهید گذاشت، روی راستای سنگ فرش و نمدار قدم زده و در کنار رودی زنده و خروشان، وَ صدای آواز بی وقفه رود به راهتان ادامه می دهید.

در میانه راستا آبشار های کوچک و بزرگی را مشاهده خواهید کرد که زیبایی آنها شما را به دیدن منظره عظیم و چشم نوازِ آبشار کبودوال دعوت می نماید.

آبشار کبودوال

پس از رسیدن به قلب جنگل صدای ریزش آب و خنکای هوا خبر از رخ نماییِ آبشار کبودوال می دهد. آبشاری که سالانه بیش از 2000 گردشگر را به استانِ گلستان فرا می خواهد. جاذبه ای طبیعی و ساخته شده به دست خالق زیبایی ها و یگانه خداوندِ روح نواز.

یکی از علت هایی که به شگفت انگیزتر شدن این آبشار دامن می زند، پیکره ی پوشیده از خزه این آبشار است، وقتی آب از روی این آبشار رقصیده و پایین می ریزد گویا توری سپید بر سر خزه ها، نمایان گشته است.

امید داریم فرصتی دست دهد تا در تعطیلات، به این آبشار و مناظر چشم نواز اطراف آن سری بزنید. همچنین برای خواندن مطالب مرتبط با گردشگری به وبلاگ گربه مراجعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "آبشار کبودوال، توری سپید بر موهای خزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار کبودوال، توری سپید بر موهای خزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید