آمریکا با ناکامی در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران با شکست جدی روبرو شد

به گزارش وبلاگ گربه، استادیار گروه روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به نفوذ آمریکا در شورای امنیت، گفت: آمریکا با ناکامی در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران با شکست جدی روبرو شد.

آمریکا با ناکامی در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران با شکست جدی روبرو شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ گربه، علیرضا کوهکن استادیار گروه روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی در نشست تخصصی افول آمریکا؛ تغییر در مناسبات قدرت و نظم بین الملل از سلسله نشست های پیش رویداد همایش بین المللی افول آمریکا؛ فرایند گذشته و تحولات آینده که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، گفت: در همایش بین المللی افول آمریکا تلاش داریم واقعیت افول آمریکا را بررسی کنیم.

وی نظام بین الملل را نظامی بسیار پویا و متأثر از تحولات مستمر دانست و گفت: مقوله آمریکا هم از این گردونه جدا نیست و همین امر موجب می شود در نگاه به این موضوع دچار اشتباهاتی شویم. یکی از این اشتباهات در ارتباط ایران و چین رخ داد و بسیاری از دیدگاه ها ناشی از این بود که درک کاملی از تحول گرایی و حرکت رو به رشد روابط بین الملل نداریم.

کوهکن با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه قدرت ایالات متحده گفت: یک باور اکنون در خود آمریکا در جریان است و جریان اصلی رسانه که میلیون ها دلار بایت آن هزینه می شود نیز به این موضوع اذعان دارد که مشکل اصلی ایالات متحده، سیاستمدارانی است که راستا هدایت آمریکا را به درستی نمی دانند، اما این مشکل با تغییر یک فرد تغییر نمی کند و قطعا به عناصر بنیادینی بستگی دارد که نیازمند اقدامات بنیادی است.

کوهکن در ابتدای بحث خود به نمایان شدن افول آمریکا به عنوان قدرت شکل دهنده نظم جهانی در ماجرای رأی نیاوردن درخواست برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران اشاره کرد و گفت: رای گیری روز گذشته در سازمان ملل متحده جایی که مقر آن در نیویورک است و از ابتدا متاثر از نفوذ آمریکا بوده است و هیچ تصمیمی را نداریم که خارج از نفوذ و منافع آمریکا اتخاذ شده باشد، نشان داد آمریکا با شکستی جدی روبرو شده است که نمودی شاخص از افول این نظم جهانی حاکم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمریکا با ناکامی در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران با شکست جدی روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با ناکامی در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران با شکست جدی روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید