اوج گیری پست به سمت سکوی تجارت الکترونیک

به گزارش وبلاگ گربه، مدیرکل پست استان زنجان گفت: این شرکت در راستای تکمیل زنجیره ارزش در کسب و کارها طرح جدیدی با عنوان ستاپ شروع نموده است.

اوج گیری پست به سمت سکوی تجارت الکترونیک

رضا حمیدپور در بازدید از وبلاگ گربه، اظهار کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ رویکرد جدید در ایجاد زیرساخت های کسب و کار، با تبدیل دارایی های غیرمولد به مولد خود و با اشتراک گذاری آن ها به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش یاری می نماید و با یاری بخش خصوصی و اتخاذ سیاست مشارکت و حمایت به جای رقابت به بازآفرینی این نقش در جامعه بپردازد.

وی، طرح ستاپ (سکوی تجارت الکترونیک پست) را از جمله این رویکردها مطرح نمود و اضافه کرد: در این طرح زمینه برای فعالیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ اینترنتی فراهم می گردد و هر تأمین نماینده می تواند با امکانات و سرویس هایی که شرکت پست ارائه می نماید، زنجیره ارزش خود برای ارائه خدمات و محصول به مشتری نهایی را تکمیل کند.

مدیرکل پست استان زنجان یادآور شد: بازتعریف نقش شرکت ملی پست به هیچ وجه به معنی رقابت این شرکت با بخش خصوصی نیست، بلکه پست با اجرای این طرح امکانات و ظرفیت های خود را با دیگر کسب و کارها با هر مقیاس به اشتراک می گذارد و سرویس های متنوع و جدید را در قالب مشارکت به بخش خصوصی واگذار می نماید.

این مسئول ادامه داد: سرویس های سکوی تجارت الکترونیک پست شامل بازاریابی و تبلیغات، ارتباط با مشتری، فروش اینترنتی، قبول و جمع آوری، صدور صورت حساب، پرداخت، انبار، توزیع، بین الملل، مدیریت مرجوعی و نگه داشت مشتری می گردد که فعالان حمل و نقل و شرکت های صاحب تکنولوژی و ایده می توانند این زنجیره ارزش را تکمیل نمایند.

وی با اشاره به اینکه بازاریابی و تبلیغات می تواند به وسیله اقلام پستی، نشریات، دفاتر، شبکه های اجتماعی، ایمیل، اپلیکیشن های موبایلی و پرتال های اینترنتی انجام می گردد، اضافه کرد: فروش اینترنتی می تواند به وسیله پرتال اختصاصی و ویترین مجازی و با استفاده از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های مجازی انجام گردد.

حمیدپور با بیان اینکه در این طرح صورتحساب ها می تواند به روش فیزیکی یا الکترونیکی صادر گردد، اظهار کرد: امکان پرداخت به شکل نقدی در دفاتر پست، نقدی در محل مشتری، پرتال اینترنتی، اپلیکیشن موبایلی، پوز سیار در محل مشتری، کیف پول الکترونیکی، ارز رمز و تمبر الکترونیکی وجود دارد.

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح با مدیریت مرجوعی شامل مرجوعی کالای فروخته شده، برگشت مرسوله، خدمات گارانتی و سرویس جواب قبول قصد مشتری مداری دارد، مطرح نمود: نگه داشت مشتری نیز به وسیله رسیدگی به تخلفات، رسیدگی به پرداخت ها و مغایرت گیری و تسویه حساب، پیگیری سفارش ها و رهگیری کالا و مرسولات انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اوج گیری پست به سمت سکوی تجارت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج گیری پست به سمت سکوی تجارت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید