برخورد ناموفق پلیس کاتالونیا با اعتراض اتوبانی جدایی طلبان

به گزارش وبلاگ گربه، پس از آن که معترضان استقلال طلب کاتالونیایی به منظور اعلام اعتراضشان یک اتوبان مهم متصل کننده اسپانیا و فرانسه را مسدود ساخته و ترافیک خودروها در آن را متوقف کردند، پلیس این منطقه عملیاتی را برای در هم شکستن این اقدام به اجرا در آورد اما ساعاتی بعد این معترضان مجددا این کار را تکرار کردند.

برخورد ناموفق پلیس کاتالونیا با اعتراض اتوبانی جدایی طلبان

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش شد که پلیس کاتالونیا ده ها تن از این معترضان را از جمله یک راننده کامیون که تلاش داشته با زور مسیرش را باز کند دستگیر کرده است.

با وجود عملیات پلیس برای درهم شکستن اقدام اعتراضی این جدایی طلبان کاتالونیایی، اما مسدود کردن این بزرگراه ساعاتی بعد دوباره تکرار شد.

پلیس فرانسه، اسپانیا و کاتالونیا برای پاکسازی این اتوبان موسوم به اتوبان AP-7 در محل یک گذرگاه مرزی از معترضانی که جلوی ترافیک خودروها را گرفته و به مدت 24 ساعت باعث تاخیر فراوان در عبور و مرورها شدند، وارد عمل شدند.

بر اساس گزارش روزنامه ال پایس، پلیس فرانسه 18 معترض را بعد از استفاده از گاز اشک آور علیه این فعالان بازداشت کرد.

پلیس کاتالونیا هم گفت، راننده یک کامیون را که سعی داشته به زور مسیرش را باز کند به اتهام تلاش برای زیر دریافت مردم بازداشت کرده است.

ساعاتی بعد از عملیاتهای پلیسی برای پاکسازی معترضان از این محل، سازمان ترافیکی کاتالونیا گفت، معترضان بار دیگر اقدام به بند آوردن ترافیک در اتوبان AP-7 کرده اند.

یک گروه فعال مدنی کاتالونیایی موسوم به سونامی دموکراتیک مسئولیت این اخلال در ترافیک را بر عهده گرفت. این گروه در توئیترش نوشت هم کاتالونیا و هم ناحیه باسک که جنبش جدایی طلبانه جداگانه خودش را دارد درگیر یک نزاع سیاسی حل نشده با دولت اسپانیا هستند.

این گروه عمدتا مخفی بعد از آنکه دادگاه عالی اسپانیا 9 تن از رهبران جدایی طلبان کاتالونیا را در ماه گذشته میلادی به اتهام ایفای نقش در همه پرسی غیرقانونی استقلال سال 2017 در این منطقه به زندان محکوم کرد، شروع به سازماندهی اقدامات اعتراضی خود کرد.

این گروه پیش از این هم اقدام به سازماندهی اقدام اعتراضی اشغال فرودگاه بارسلون کرده و برنامه هایش را با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی هماهنگ کرده بود.

اعتراضات اخیر بعد از آن صورت می گیرد که روز یکشنبه انتخابات مجلسی اسپانیا برگزار گشت که در نتیجه آن سوسیالیستهای متعلق به پدرو سانچز، نخست وزیر موقت این کشور بزرگترین سهم از کرسی ها را به خود اختصاص دادند اما همچنین نتوانستند اکثریت کرسی ها را به دست بیاورند.

روز سه شنبه سوسیالیستها خبر از انعقاد توافق تشکیل ائتلاف با چپگرایان موسوم به یونیداس پودموس دادند.

حزب راست افراطی ووکس هم در این انتخابات با افزایش آرایش روبرو شده و تبدیل به سومین حزب بزرگ مجلس شد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،درخواست راهپیمایان کاتالونیا برای آزادی زندانیان

منبع: ایران آنلاین

به "برخورد ناموفق پلیس کاتالونیا با اعتراض اتوبانی جدایی طلبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد ناموفق پلیس کاتالونیا با اعتراض اتوبانی جدایی طلبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید