کوشش آنکارا برای لغو ویزا با اروپا، ارسال 47 تن تسلیحات از ترکیه برای تروریستها در سوریه

به گزارش وبلاگ گربه، در پی درخواست رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از شبه نظامیان برای خلع سلاح و تسلیم 13 نفر در ماه گذشته، حریت هم اکنون با اشاره به خلع سلاح پنج فرد دیگر از اعضای حزب کارگران کردستان از جمله دو زن در استان سیرناک در جنوب شرق این کشور گزارش داد که اعضای پ.پ.ک پس از انجام آزمایشات پزشکی به یک مرکز پلیس منتقل شدند.

کوشش آنکارا برای لغو ویزا با اروپا، ارسال 47 تن تسلیحات از ترکیه برای تروریستها در سوریه

این رسانه ترک همچنین از امضای قراردادی میان ترکیه و اتحادیه اروپا اطلاع داد که بر اساس آن اجازه سفر به اروپا بدون ویزا به شهروندان ترک داده می گردد.

با توجه به اینکه توافقنامه مذکور پس از تصویب مجلس سه سال بعد اجرایی می گردد، دولت ترکیه هم اکنون تصمیم به افزایش امنیت مرزهایش در این مدت گرفته است.

خبر دیگر اینکه اسناد مربوط به سوابق تجارت در سازمان ملل حکایت از ارسال 47 تن تسلیحات ترکیه از جمله سلاح های شکاری و ساچمه ای برای گروههای مسلح در سوریه از ماه ژوئن تا به امروز دارد که بیشترین میزان مربوط به ماه سپتامبر است که دولت ترکیه 29 تن سلاح برای شورشیان ارسال نموده است.

افشای این سند درحالیست که سازمان دیده بان حقوق بشر ترکیه را که از شروع ناآرامی های سوریه با یاری عربستان و قطر تسلیحات به تروریست های سوری ارسال نموده است، به حمایت تسلیحاتی از شبکه القاعده متهم نموده است.

از سوی دیگر تظاهرات مردم ترکیه در اعترض به سیاست های داخلی و خارجی دولت ترکیه در پارک گزی استانبول به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان به گازهای فلفل و اشک آور و ماشین های آب پاش متوسل شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کوشش آنکارا برای لغو ویزا با اروپا، ارسال 47 تن تسلیحات از ترکیه برای تروریستها در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آنکارا برای لغو ویزا با اروپا، ارسال 47 تن تسلیحات از ترکیه برای تروریستها در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید