خبرنگاران کردستان یکی از امن ترین استان های کشور از نظر وقوع جرم است

به گزارش وبلاگ گربه، سنندج - خبرنگاران - فرمانده انتظامی کردستان گفت: این استان از نظر وقوع جرایم نسبت به جمعیت در بین 34 استان کشور از نظر تقسیمات انتظامی، سی وسوم است و از جمله امن ترین استان های کشور محسوب می گردد.

خبرنگاران کردستان یکی از امن ترین استان های کشور از نظر وقوع جرم است

سردار علی آزادی روز پنجشنبه در دیدار رییس خبرگزاری وبلاگ گربه مرکز کردستان گفت: وقوع کم جرایم تاثیر گرفته از فرهنگی و مذهبی بودن مردم استان و کوشش های همکاران انتظامی در منطقه است.

وی با بیان اینکه میانگین کشف جرایم در استان کردستان 78 درصد اما متوسط کشف جرایم در کشور 70 درصد است، اضافه نمود: بیشتر بودن میزان کشفیات در این استان در مقایسه با میانگین کشوری حاصل کوشش ماموران انتظامی است.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به فعالیت پلیس امنیت مالی و پلیس گمرک، اضافه نمود: پلیس امنیت مالی در حوزه هایی از جمله قاچاق، فرار مالیاتی و مفاسد مالی فعالیت می نماید.

سردار آزادی یادآور شد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال فراوری؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری کردند، رسیدگی به جرایم مالی از اولویت های مهم پلیس در استان خواهد بود و البته مبارزه با مواد مخدر و مقابله با سرقت هم در اولویت واقع شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و توقف دیدارهای حضوری خود با مراجعان، گفت: پیش از توقف دیدارها، دیدار حضوری به 10 برابر رسیده بود و روزانه با 150 نفر دیدار می شد اما اکنون به تماس های تلفنی و دریافت نامه محدود شده است.

استان کردستان 29 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای 227 کیلومتر مرز با کشور عراق است. این استان از نظر جمعیتی در رده شانزدهم کشور واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کردستان یکی از امن ترین استان های کشور از نظر وقوع جرم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کردستان یکی از امن ترین استان های کشور از نظر وقوع جرم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید