جهش قیمت نفت پس از تصمیم جدید اوپک

به گزارش وبلاگ گربه، بهای معاملات نفت برنت دو دلار و 67 سنت معادل 4.2 درصد افزایش یافت و در 66 دلار و 74 سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که پیشتر تا مرز 67 دلار و 75 سنت صعود نموده بود که بالاترین قیمت از ژانویه سال 2020 بود.

جهش قیمت نفت پس از تصمیم جدید اوپک

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و 55 سنت معادل 4.2 درصد افزایش یافت و در 63 دلار و 83 سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که پیشتر تا مرز 63 دلار و 83 سنت صعود نموده بود که بالاترین قیمت در بیش از یک سال اخیر بود.

بارت میلک، مدیر استراتژی کالا در شرکت تی دی سکیوریتیز اظهار کرد: اوپک با تمدید محدودیت عرضه فعلی، همه ما را غافلگیر کرد. پیامی که اوپک به بازار ارسال کرد این است که ما می خواهیم قیمت نفت بالاتر رود و در کاهش مازاد ذخایر جهانی که سال گذشته پس از شیوع پاندمی ویروس کرونا ایجاد شد، کاملا پیروز خواهند بود.

بعضی از تحلیلگران پیش بینی نموده بودند که وزیران نفت اوپک پلاس در نشست روز پنج شنبه با افزایش فراوری به میزان 500 هزار بشکه در روز در آوریل موافقت خواهند کرد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی تایید کرد که این کشور به کاهش فراوری داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز ادامه خواهد داد.

بیورنار تونهاگن، مدیر بازارهای نفت شرکت ریستاد انرژی در یادداشتی با اشاره به موافقت اوپک پلاس با افزایش ملایم فراوری روسیه و قزاقستان، گفت: علاوه بر روسیه، بزرگترین برنده تمدید محدودیت عرضه اوپک پلاس، آمریکا است. در چنین سطح قیمتی که اکنون با خبر تمدید محدودیت عرضه تقویت شده است، فراوری آمریکا حتی در پروژه های پرهزینه، می تواند به راحتی افزایش پیدا کند.

در آمریکا با وجود افزایش بیش از 21 میلیون بشکه ای ذخایر نفت در هفته گذشته، ذخایر بنزین بیشترین میزان کاهش را در 30 سال گذشته داشت زیرا ظرفیت پالایش تحت تاثیر یخبندان تگزاس کاهش داشت.

در این بین، در گزارشی که از سوی بانک فدرال رزرو دالاس منتشر شد، پیش بینی شد تغییرات احتمالی در لیزینگ و مجوزهای نفت در زمین های فدرال ممکن است فراوری نفت در منطقه پرمیان باسین را کاهش دهد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اواخر ژانویه فرمانی را امضا کرد که به موجب آن، لیزینگ جدید برای حفاری در زمین ها و آب های فدرال که حدود یک چهارم از فراوری نفت و گاز آمریکا را تشکیل می دهند، متوقف گردد. تگزاس در 41 درصد از فراوری نفت و 25 درصد از فراوری گاز طبیعی آمریکا سهم دارد و نیومکزیکو بزرگترین بهره را از درآمدهای مربوط به حفاری در زمینهای فدرال برده است.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از افزایش قیمتها پشتیبانی کرد، اصابت یک موشک به تاسیسات آرامکوی سعودی در جده بود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام وبلاگ گربه دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "جهش قیمت نفت پس از تصمیم جدید اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش قیمت نفت پس از تصمیم جدید اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید