عربستان، افشاگری معارض برجسته سعودی درباره وعده های دروغین بن سلمان

به گزارش وبلاگ گربه، نویسنده و شخصیت مخالف سعودی ضمن تاکید بر ضعف سیاست ولیعهد سعودی مصاحبه تلویزیونی اخیر وی را بیانگر وعده های پوچ و دروغینش دانست.

عربستان، افشاگری معارض برجسته سعودی درباره وعده های دروغین بن سلمان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گربه به نقل از عربی 21، مضاوی الرشید نویسنده و شخصیت مخالف سعودی بیان کرد مصاحبه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با با شبکه تلویزیونی روتانا کوششی ناامید نماینده برای احیای ناکامی در چشم انداز 2030 بود.

الرشید در مقاله ای نوشت که مصاحبه بن سلمان وعده های پوچ وی را آشکار می نماید درحالی که ملت سعودی هنوز نگران معیشت خود هستند و نسبت به رژیم آل سعود و وعده های عظیم محمد بن سلمان بدبین هستند.

وی در ادامه گفت ناکامی آل سعود در خاتمه دادن به وابستگی عربستان به نفت که قرار بود در سال 2020 محقق گردد و همچنین تسریع در خصوص سازی بخش های مختلف و عدم موفقیت در متنوع سازی اقتصاد، تحمیل اقتصادیات های جدید در سال 2018 و نرخ بالای بیکاری شاهزاده جوان را بر آن داشت تا بر روی مخاطبان و بینندگان ناراضی داخلی متمرکز گردد.

به گفته مضاوی الرشید، پیش از این شاهزاده جوان کوشش می کرد با رسانه های بین المللی ارتباط برقرار کند تا اصلاحات اقتصادی خود را ارتقا بخشد.اکنون هیچ یک از رسانه های بین المللی نمی پذیرند که میزبان وی باشند،چراکه چهره وی پس از وقوع رسوایی هایی از جمله قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی خدشه دار شد و همچنین وعده های پوچ وی در خصوص چشم انداز 2030 محقق نشد.

وی اضافه نمود، زمانی که ملت سعودی به ویژه در بخش خصوصی داخلی نگران معیشت خود هستند این گفت وگوی ولیعهد سعودی صورت می گیرد.وضع اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده جدید، تعلیق حمایت دولت از کالاها، افزایش قبض های آب و برق و همچنین افزایش نرخ بیکاری به 14.9 درصد در سه ماهه سوم سال 2020 بحران هایی بر دوش ملت سعودی بود که آن ها را تحریک کرد وعده های عظیم ولیعهد سعودی در خصوص چشم انداز 2030 را زیر سوال ببرند.

این معارض سعودی گفت، محمد بن سلمان به ملت عربستان اطمینان داد که تا زمانی که پنجاه درصد مردم کارگران خارجی باشند ، بیشتر بار اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده بر دوش آنها خواهد بود و بنابراین آنها مجبورند مقداری از پول خود را در داخل کشور خرج نمایند. چنین اغراق ملی گرایانه ممکن است سعودی های عادی را در مواقع مسائل و بحران اقتصادی خوشبین کند؛اما این امر باعث تردید بسیاری از خارجی ها برای آمدن به عربستان خواهد شد؛چراکه فشار اقتصادیات بر دوش آن ها خواهد بود.

الرشید گفت، بازرگانان و تاجران داخلی که در گذشته به قراردادهای دولتی اعتماد می کردند، نگران بودجه و اقتصادیات و مصادره مال و املاکشان به بهانه مبارزه با فساد هستند. از زمان کارزار بدنام ضد فساد در سال 2017 در هتل ریتز کارلتون ، نخبگان اقتصادی عربستان سعودی احساس طرد شدن می نمایند ، از این رو محمد بن سلمان کوشش می نماید تا آن ها احساس نمایند که به عنوان ستون احیای جدید اقتصادی در عربستان سعودی هستند.

مضاوی الرشید ادامه داد، ولیعهد سعودی ممکن است کوشش خود را برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای مدتی کنار بگذارد و تصمیم بگیرد در عوض به دوشیدن خانواده های بازرگان داخلی روی آورد. خواهیم دید که آیا آنها به یاری شاهزاده و چشم انداز وی می شتابند یا خیر و آیا آن ها در صورت ناکام ماندن اصلاحات اقتصادی وی مسئولیت حفاظت از شاهزاده جوان سعودی را بر عهده می گیرند.

این معارض سعودی اضافه نمود، گرچه مصاحبه با وی به زبان عربی صورت گرفته است ، اما گاه به گاه شامل واژگان انگلیسی می شد تا صندلی عربیزی را به شاهزاده جوان بدهیم؛چراکه عربیزی زبان جوانان عرب غربی شده است. محمد بن سلمان هنگامی که به سعودی ها اطمینان داد که حتی اگر تقاضا به شدت کاهش یابد و کشورهای صنعتی به منابع پاک انرژی روی بیاورند نفت آنها برای اقتصاد جهانی با ارزش خواهد ماند از قانون عرضه و تقاضا حداکثر سوء استفاده را کرد.

وی در خاتمه گفت، ولیعهد سعودی که می داند بیشتر شهروندان سعودی مسکن ندارند ، زمان زیادی را صرف صحبت در خصوص وعده ها و ابتکارات جدید دولت کرد که به آنها امکان دهد مسکن امنی را در عربستان و صحرا پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عربستان، افشاگری معارض برجسته سعودی درباره وعده های دروغین بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، افشاگری معارض برجسته سعودی درباره وعده های دروغین بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید