لوان جاگاریان: از رایزنی های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم

به گزارش وبلاگ گربه، سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت: توسعه ارتباطات مجلس های دو کشور تسهیل کننده روابط ایران و روسیه هستند ضمن اینکه می توانند به دولت ها برای توسعه رایزنی ها فشار بیاورند.

لوان جاگاریان: از رایزنی های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ گربه، لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران در گفت وگو با فارس، با اشاره به روابط مجلسی تهران و مسکو گفت: من از میزان روابط و رایزنی های مجلسی دو کشور رضایت دارم. ضمن اینکه نمایندگان مجالس دو کشور در این زمینه با یکدیگر گفت وگو داشته و فعال هستند.

وی اضافه کرد: رفت وآمدهای بسیار منظمی برای توسعه مبادلات مجلسی بین مجالس ایران و روسیه در سطوح مختلف برقرار است ضمن اینکه رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و دوما و سنای فدراسیون روسیه ملاقات های مستمری با یکدیگر دارند.

سفیر روسیه در تهران توضیح داد: در حاشیه اجلاس بین المجالس جهانی (IPU) علی لاریجانی رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران و ماتویینکو رئیس مجلس سنای فدراسیون روسیه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

جاگاریان اظهار امیدواری کرد: روز به روز بر رایزنی های دو کشور به ویژه در حوزه مجلسی اضافه نموده شده و دیدگاه های مشترک ایران و روسیه به یکدیگر نزدیک تر گردد.

وی درباره نقش مجلس های دو کشور در راهبردی شدن روابط ایران و روسیه اعلام نمود: مجلس دو کشور تکمیل کننده روابط هستند که توسعه مبادلات در سطوح مختلف مجالس دو کشور می تواند در بخش های مختلف به ویژه توسعه مبادلات مالی و رایزنی های سیاسی مفید باشد.

سفیر روسیه در تهران گفت: مجالس ایران و روسیه می تواند راستا همکاری های وزارتخانه های دو کشور را هموار نموده و فعالیت ها را توسعه دهند.

وی اضافه کرد: توسعه مبادلات مجلس های دو کشور تسهیل کننده روابط ایران و روسیه هستند ضمن اینکه می توانند به دولت های ایران و روسیه برای توسعه رایزنی ها فشار بیاورند.

جاگاریان در انتها گفت: بعضی اوقات برای توسعه مناسبات دو کشور در بخش های مختلف باید نمایندگان مجلس به دولت فشار بیاورند. ضمن اینکه باید کوشش کنیم با استفاده از فرصت لازم روابط ایران و روسیه بیش از پیش گسترش پیدا کند.

بازگشت به صفحه رسانهها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لوان جاگاریان: از رایزنی های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوان جاگاریان: از رایزنی های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید