همکاری و همدلی مسلمانان به مسائل دنیا اسلام پایان می دهد

به گزارش وبلاگ گربه، رییس مجلس شورای اسلامی در ملاقات با سفیر اندونزی در تهران گفت:کشورهای اسلامی از جمله ایران و اندونزی دارای ظرفیت بالایی برای همکاری های چندجانبه هستند.

همکاری و همدلی مسلمانان به مسائل دنیا اسلام پایان می دهد

به گزارش وبلاگ گربه، سفیر اندونزی، اوکتاوینو علیمودین صبح امروز چهارشنبه -26 آبان- با دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفت وگو کرد.

در ابتدای این ملاقات دکتر علی لاریجانی به روابط نزدیک دو کشور اشاره نمود و از اندونزی به عنوان کشوری مهم در دنیا اسلام یاد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سطح پایین همکاری های مالی- تجاری دو کشور گفت: علی رغم مناسبات بسیار خوب سیاسی پارلمانی تهران- جاکارتا، سطح همکاری های مالی متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور و مراودات سیاسی- پارلمانی خوب فی مابین نیست.

وی گفت: باید با کوشش مشترک سطح روابط مالی- تجاری را ارتقاء داد.

او در ادامه اضافه کرد: علی رغم استقبال کشورهای متعدد، ایران از سرمایه گذاری اندونزی در پروژه های نفت و گاز استقبال می نماید.

لاریجانی همچنین از توریسم و گردشگری و بخش صنعت به عنوان زمینه های مهم برای توسعه و گسترش روابط مالی دو کشور یاد کرد.

او در ادامه به بحران های منطقه و مسائل دنیا اسلام اشاره نمود و اضافه کرد: کشورهای مسلمان می توانند با همکاری و همدلی به حل این مسائل بپردازند و همکاری اندونزی و ایران در این بین می تواند بسیار موثر باشد.

سفیر اندونزی نیز در این ملاقات، روابط دو کشور را بسیار خوب خواند و به سفرهای آینده رئیس جمهور و رئیس مجلس خلق مشورتی اندونزی به تهران اشاره نمود و گفت: این سفرها موجب گسترش همکاری ها و ارتقاء روابط در عرصه های مختلف خواهد شد.

وی در ادامه به همکاری های بسیار خوب مجالس دو کشور در سازمان ها و نهادهای منطقه ای اشاره نمود و گفت: مناسبات پارلمانی بخش بسیار مهمی از روابط محبت آمیز و برادرانه ایران و اندونزی می باشد.

سفیر اندونزی همچنین در ادامه از آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات مالی با تهران به ویژه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و تقویت همکاری های تجاری و مراودات بخش خصوصی میان دو کشور یاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همکاری و همدلی مسلمانان به مسائل دنیا اسلام پایان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری و همدلی مسلمانان به مسائل دنیا اسلام پایان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید