وقتی مردم اسکاتلند تهدید می شوند

به گزارش وبلاگ گربه، خبرنگاران: در همین حال هزاران تن از مردم لندن با برگزاری راهپیمایی از اسکاتلندی ها خواستند تا اتحاد 307 ساله با انگلیس را حفظ کنند و پرچم های اتحاد به دست داشتند و پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آن ها نوشته بود: اسکاتلند دوستت داریم، نرو!

وقتی مردم اسکاتلند تهدید می شوند

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ گربه،هر روز که انتخابات تجزیه اسکاتلند از انگلیس نزدیک تر می شود ادبیات مقامات انگلیسی نیز تند تر می شود.

نخست وزیر انگلیس در آستانه رفراندوم استقلال اسکاتلند با لحنی تند گفت که اسکاتلندی ها یا باید به جدایی از انگلیس رای منفی بدهند و یا با تبعات شوم و مهلک آن روبرو شوند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در سفر به اسکاتلند که ممکن است آخرین سفر وی به این منطقه پیش از رفراندوم روز پنج شنبه باشد، قول داد که در صورتی که اسکاتلندی ها با جدایی از انگلیس مخالفت کنند، اختیارات بیشتری به آن ها بدهد. وی گفت: سر، قلب و روح ما می خواهد که شما با ما بمانید.

استقلال یک جدایی آزمایشی نیست بلکه یک طلاق دردناک خواهد بود. در آن صورت هیچ راه بازگشتی وجود نخواهد داشت. کامرون خطاب به صدها تن از حضار در آبردین، سومین شهر بزرگ اسکاتلند که اکثراً افراد سالخورده بودند، گفت که در صورت جدایی مساله پرداخت حقوق به چالش تبدیل خواهد شد.

در همین حال هزاران تن از مردم لندن با برگزاری راهپیمایی از اسکاتلندی ها خواستند تا اتحاد 307 ساله با انگلیس را حفظ کنند و پرچم های اتحاد به دست داشتند و پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آن ها نوشته بود: اسکاتلند دوستت داریم، نرو. در شرایطی که رفراندوم استقلال در 18 سپتامبر برگزار می شود، آمریکا نیز خود را وارد این مساله حساس کرد و ابراز امیدواری کرد که بتواند روابط ویژه را با انگلیس متحد حفظ کند. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن به حق مردم اسکاتلند برای تعیین آینده خود احترام می گذارد اما امیدوار است که متحدی قوی و تنومند داشته باشد.

با این حال نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که رقابت تنگاتنگی میان اتحادطلبان و استقلال طلبان وجود دارد. الکس سالموند وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند نیز دیداری با رهبران تجاری داشت که گفته بودند که ترک بریتانیا تبعات اقتصادی خواهد داشت. وی گفت: قصد ما این است که چشم انداز بهتری برای اسکاتلند داشته باشیم و جامعه ای منصفانه تر ایجاد کنیم.

حال باید دید با توجه به رویدادهای هفته های اخیر و سخنان مقامات انگلیس آیا تجزیه اسکاتلند رقم خواهد خورد یا خیر؟

منبع:شفاف

وبلاگ گربه: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم

به "وقتی مردم اسکاتلند تهدید می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی مردم اسکاتلند تهدید می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید