کاهش نگران کننده رشد سرمایه گذاری در کشور

به گزارش وبلاگ گربه، خبرنگاران : معاون اول رییس جمهوری گفت: کاهش رشد سرمایه گذاری در کشور موضوعی نگران کننده است و ضروری است با اتخاذ تدابیر لازم زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در بخش های مختلف مالی فراهم کنیم.

کاهش نگران کننده رشد سرمایه گذاری در کشور

به گزارش وبلاگ گربه به نقل از ایرنا: اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جلسه ملاقات اعضای مجمع نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش پراهمیت دولت و مجلس در اداره کشور گفت: انسجام و همدلی میان قوای سه گانه لازمه حل مسائل مردم است و می تواند مردم را به آینده کشور امیدوار کند.

معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر اینکه درک مشترک دولت و مجلس از مسائل کشور برای یافتن راهکارهای مناسب برای حل چالش های پیش روی کشور بسیار راهگشا است، اعلام نمود: تدوین بودجه سال آینده کشور فرصت بسیار مناسب و خوبی برای به تفاهم رسیدن دولت و مجلس بر سر مسایل کلان مالی کشور خواهد بود و انتظار می رود این تفاهم نقش موثری در حل مسائل و مسائل ایفا نماید.

جهانگیری با اشاره به اهمیت کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان محل رجوع مردم در اقصی نقاط کشور هستند و این از نقاط برجسته جمهوری اسلامی ایران است که در هر شهرستان و روستا یک نفر با رأی مستقیم مردم انتخاب می گردد که می تواند دغدغه های مردم را به گوش مسئولین و مرکز کشور برساند.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه از استان همدان به عنوان یکی از استان های پراهمیت و پایتخت تاریخی و تمدنی کشور یاد کرد و گفت: استان همدان از ظرفیت های گسترده در بخش توریستی و کشاورزی برخوردار است و خوشبختانه در سال های اخیر بخش صنعت نیز در این استان فعال شده است.

جهانگیری با اشاره به بعضی گزارش ها مبنی بر تعطیلی بعضی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان، اضافه کرد: ضروری است استاندار و دیگر مسئولین استان این موضوع را با حساسیت دنبال نمایند و در جهت رفع موانع واحدهای تولیدی گام بردارند چرا که رویکرد جدی دولت این است که فعالیت واحدهای تولیدی حفظ گردد و اجازه ندهیم به اشتغال این واحدها آسیب وارد گردد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه با اشاره به بعضی مسایل و مسائل مالی کشور، یکی از این مسایل را کاهش رشد سرمایه گذاری در ده سال اخیر دانست و اضافه کرد: کسانی که دلسوز کشور هستند باید بدانند که کاهش رشد سرمایه گذاری در کشور موضوعی نگران نماینده است و ضروری است با اتخاذ تدابیر لازم زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در بخش های مختلف مالی فراهم کنیم.

جهانگیری همچنین با اشاره به آسیب های وارد شده ناشی از شیوع کرونا به بخش اشتغال به خصوص در حوزه توریستی کشور، توضیح داد: استان همدان نیز به عنوان یک استان توریست پذیر، قطعاً از این موضوع مستثنی نیست و ضروری است حمایت هایی از بخش توریستی در این استان ها انجام گردد.

در این جلسه استاندار همدان نیز گزارشی از شرایط استان در بخش های مختلف و پروژه های متعدد در دست اجرا ارائه کرد و گفت: این استان همانند کارگاهی عظیم است که در گوشه و کنار استان کار و فعالیت در زمینه های مختلف جریان دارد.

وی همچنین گزارشی از میزان ابتلا و بستری های ناشی از شیوع کرونا ارائه کرد و اضافه کرد : خوشبختانه میزان بستری، ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در استان همدان پایین تر از میانگین کشور بوده که این به دلیل رعایت فاصله اجتماعی از سوی مردم و بهبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی بوده است.

نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه هر یک به صورت جداگانه گزارشی از مسایل و مسائل مختلف استان و حوزه های انتخابیه خود ارائه کردند و خواهان نگاه ویژه دولت برای رفع کردن چالش ها و نواقص در استان شدند.

منبع: اقتصادنیوز

به "کاهش نگران کننده رشد سرمایه گذاری در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نگران کننده رشد سرمایه گذاری در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید