تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری سلامت در اردبیل تشکیل می شود

به گزارش وبلاگ گربه، معاون گردشگری اردبیل گفت: تشکیل تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت های استان جزو برنامه های اداره کل است.

تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری سلامت در اردبیل تشکیل می شود

به گزارش وبلاگ گربه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، صغری فرشی ظهر روز سه شنبه 13 خرداد ماه در نشست با مدیران دفاتر و آژانس های خدمات مسافرتی و گردشگری اظهار کرد: با توجه به اینکه اردبیل یکی از قطب های مهم گردشگری سلامت در کشور به شمار می رود، تشکیل تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری سلامت جزو برنامه های مهم در راستای ساماندهی فعالیت ها در این حوزه و رونق گردشگری سلامت است.

او افزود: برای تشکیل این انجمن اساسنامه تدوین شده و مقدمات راه اندازی این تشکل حرفه ای فراهم می شود، با این اقدام می توانیم در راستای برون سپاری بخشی از فعالیت ها به بخش خصوصی نیز گام برداریم.

معاون گردشگری اردبیل از پیگیری برای تشکیل کارگروه گردشگری سلامت خبر داد و گفت: پیشنهاد تشکیل این کارگروه به معاون گردشگری کشور ارائه خواهد شد تا دستورالعمل لازم در این زمینه ابلاغ شود، در راستای هماهنگی بیشتر در این حوزه جلسات مداوم با نظام پزشکی استان برگزار می شود.

او حضور کننده دفاتر در گمرک بیله سوار برای کمک به ساماندهی گردشگران سلامت ورودی به استان را ضروری دانست.

فرشی با اشاره اهداف گردشگری سلامت که شامل تندرستی و درمان می شود، بیان کرد: ضروری است تا معرفی و شناساندن ظرفیت ها در این حوزه مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه اطلاع رسانی شود.

او با اشاره به تردد سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر از پایانه بیله سوار گفت: 25 درصد گردشگران ورودی به استان از مرز بیله سوار وارد کشور می شوند که اغلب این گردشگران با مقاصد درمان به کشور سفر می کنند و این ظرفیتی مهم برای رونق گردشگری سلامت در استان به شمار می رود.

منبع: میراث آریا

به "تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری سلامت در اردبیل تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل حرفه ای دفاتر گردشگری سلامت در اردبیل تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید